Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSnakePlissken
Vilken drog det än handlade om så ville jag bli så maxad och bäng som möjligt. Även om jag bara rökte vissa perioder så rökte jag så mycket jag kunde för att varje tillfälle skulle maxa upplevelsen. Ibland kunde jag väl nöja mig vid att bara bli halvfull och halvbäng men kroppen ville oftast det skulle bli så maxat som möjligt. När jag tog benso och alkohol så tappade jag kontrollen. Minnesluckor var ju inget man eftersträvade, man ville ju vara medveten i sin bänghet. Men det fick man ibland ändå. Men jag var rätt bra på att minnas generellt. Jag gjorde mycket dumt på benso. Det var ett hazardspel. Vad som helst kunde hända. Ibland blev det bra. Man stannade hemma och hade det bra. Ibland flippade det totalt. Jag brukade bli kleptoman av det och göra stöldturnéer i affärer. Ibland drack jag en hel liter sprit på det och ramlade ihop på gatan och blev körd till sjukhuset. Då var det bättre att ha tjack inblandat när man drogade. Då hade man mer kontroll och oftast lite roligare. Benso några öl, massor av tjack, och weed. Då var man hyfsat lugn.
Det är lite sådana här storys jag brukar få höra. Då känner jag att det inte är jag.
Visst jag har provat att experimentera och blandat friskt men det är för att den illegala marknaden är instabil så jag försöker lugna nerverna med andra substanser när benso inte finns. Får jag då tag i weed, lyrica och tram istället för blå så ser min dosering väldigt sparsam ut. Typ 2 bloss gräs, en 50 mg tram och 150 mg lyrica, 10 mg stilnoct att sova på. Typ så. Då har jag tagit droger med eller utan recept i tio års tid. Räknar bort de tre år med terapier som failade.
Jag lider av svår ångest. Det är klart jag försöker laborera ihop en annan cocktail som kan mäta sig med effekten av benso. Men skulle du och jag lämna pissprov så ser det lika illa ut förutom att jag har tagit små doser.
Jag är ute efter att våga gå ut bland folk, kunna koncentrera mig och slippa känna obehag av det till den grad att jag glömmer bort vad som händer och då kan jag inte gå runt och noja över att jag ser påverkad ut eller bete mig konstigt. Jag får minnesproblem av svår ångest. Blir så stark ångest att jag inte tar in information och kan inte lära mig något. Helt handikappad typ.
Jag står nödvändigtvis inte och hyperventilerar men jag har andra symtom. Konstant känsla av att kvävas, svettningar så jag fryser för jag blir genomblöt (får bära svarta kläder och ta med extra t-shirt och deo), spänningshuvudvärk, halsbränna, smärtor i kroppen, kissnödig hela tiden, kalla händer och fötter så jag får blålila naglar, hjärtklappning och utmattning.
När jag kommer hem efter några timmar med det där så slår hjärtat superhårt och jag får migränattacker, får stora pupiller pga blodtryck och som en rodnad över ansiktet och orkar inte ta av mig ytterkläderna. Ligger helt stel av smärta och genomblöt av svettningar med värk. Så är min ångest. Natten efter jag varit ute bland folk så kan jag inte sova då det dröjer innan hjärtklappningen upphör. Så då när jag slackar med sömn och mat blir dem här symtomen värre och värre. Benso hjälper mot det.
När jag var barn löste jag det med strategisk sjukanmälan från skolan i hela grundskolan men det går inte för sig som vuxen att skita i jobbet tisdag och torsdag för att vila från utmattningen av ångest. Utmattningen blir värre med åren för äldre får svårare att sova.