Citat:
När har jag bytt åsikt?
Det enda som är motstridigt här är väl dina åsikter och erfarenheter:
Du har själv varit en riktig hardcore ragger när du var ung.
Du minns hur det var att vara ung.
Nu sitter du tillsammans med gamla tanter på Facebook och går i taket över att någon eldat upp en skvätt bensin på marken.
Du tycker inte det finns en eller två motsägelser här?
Jag har inga behov av att tävla med dig om vem som var störst raggar-kung när det begav sig, men av ren nyfikenhet, hur kan du vara så säker på att jag har absolut noll inblick i och egna erfarenheter från den världen?
Ungarna åker så klart precis var dom vill och självklart dit många likasinnade söker sig.
CCW arrangerar sin del och har sin målgrupp sen står det var och en fritt att besöka Rättvik 01.00 på natten.
Det roligaste utav allt är att du hävdar att du varit en verkligen initierad del av raggarkulturen och sen har du helt missat att en del i den kulturen alltid varit att köra upp ett finger i röven på etablissemanget, samhällets normer och framförallt den typen av gamla griniga gubbar som du själv agerar som.
Sen vet jag inte i sak vad det är du syftar på när du hela tiden skriver att dom jävlas så mycket som möjligt med vanligt folk?
Det får mig mer att tänka på oprovocerad misshandel av helt främmande människor, krossade butiksfönster, uppeldade bilar, personrån, upplopp med gatstenar, organiserad vandalism osv.
Har det ens kommit in en enda polisanmälan av det slaget rörande dessa 100.000 besökare?
Det enda som egentligen framkommit i den vägen är att dom spelat högt på bilstereon, kissat utomhus och att glasflaskor gått sönder.
Kissar utomhus gör alla samhällsgrupper när nöden faller på.
Glasflaskor går sönder överallt där många fulla människor vistas.
Att dom spelar så in i helvete högt nu har naturligtvis mer med den tekniska utvecklingen att göra än att dom skulle vara större svin än raggarna när du var ung som inte bara hjälpligt kunde driva runt ett par 6*9 i hatthyllan med skiten Billebro sålde.
Sen har ju den biten lugnat ner sig avsevärt sedan förra sommaren. Det är ju upp till polisen också nu har dom möjligheter att ge böter.
Det enda som är motstridigt här är väl dina åsikter och erfarenheter:
Du har själv varit en riktig hardcore ragger när du var ung.
Du minns hur det var att vara ung.
Nu sitter du tillsammans med gamla tanter på Facebook och går i taket över att någon eldat upp en skvätt bensin på marken.
Du tycker inte det finns en eller två motsägelser här?
Jag har inga behov av att tävla med dig om vem som var störst raggar-kung när det begav sig, men av ren nyfikenhet, hur kan du vara så säker på att jag har absolut noll inblick i och egna erfarenheter från den världen?
Ungarna åker så klart precis var dom vill och självklart dit många likasinnade söker sig.
CCW arrangerar sin del och har sin målgrupp sen står det var och en fritt att besöka Rättvik 01.00 på natten.
Det roligaste utav allt är att du hävdar att du varit en verkligen initierad del av raggarkulturen och sen har du helt missat att en del i den kulturen alltid varit att köra upp ett finger i röven på etablissemanget, samhällets normer och framförallt den typen av gamla griniga gubbar som du själv agerar som.
Sen vet jag inte i sak vad det är du syftar på när du hela tiden skriver att dom jävlas så mycket som möjligt med vanligt folk?
Det får mig mer att tänka på oprovocerad misshandel av helt främmande människor, krossade butiksfönster, uppeldade bilar, personrån, upplopp med gatstenar, organiserad vandalism osv.
Har det ens kommit in en enda polisanmälan av det slaget rörande dessa 100.000 besökare?
Det enda som egentligen framkommit i den vägen är att dom spelat högt på bilstereon, kissat utomhus och att glasflaskor gått sönder.
Kissar utomhus gör alla samhällsgrupper när nöden faller på.
Glasflaskor går sönder överallt där många fulla människor vistas.
Att dom spelar så in i helvete högt nu har naturligtvis mer med den tekniska utvecklingen att göra än att dom skulle vara större svin än raggarna när du var ung som inte bara hjälpligt kunde driva runt ett par 6*9 i hatthyllan med skiten Billebro sålde.
Sen har ju den biten lugnat ner sig avsevärt sedan förra sommaren. Det är ju upp till polisen också nu har dom möjligheter att ge böter.
Du menar att jag ska förklara det du skrivit ovanför det jag fetat? Som du har hittat på om mig, eller kraftigt överdrivit?
Du vrider och vänder på saker, förstorar(hardcore ragger???) eller förminskar(skvätt bensin), förlöjligar(sitter med gamla tanter), tillskriver mig egenskaper och åsikter som JAG aldrig har påstått att jag har.
Allt efter ditt behov av att trycka ner någon med andra åsikter/erfarenheter för att rättfärdiga DINA åsikter. Sedan kan du i ett annat inlägg gråta över att du tycker att jag exkluderar dina gullgrisar. Hoppas du är stolt över dig själv.
Är det inte bättre att du frågar dig vad DU håller på med? Det verkar ju ändå vara du som bestämmer vad jag tycker och tänker, så då kan du väl reda ut dom egenskaper och åsikter som DU tillskriver mig om du nu tycker att det känns motsägelsefullt?
Om jag försöker hjälpa dig att reda ut det så kommer det ändå bara att resultera i att du hittar på något NYTT som jag INTE sagt.
Men nu har du i alla fall ännu en gång lyckats lura iväg mig LÅNGT utanför trådens ämne (skickligt får jag medge) så vi ger oss här.
Senast redigerad av sykkelpump 2022-08-03 kl. 04:49.
Senast redigerad av sykkelpump 2022-08-03 kl. 04:49.