2022-08-01, 17:55
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Polisen talar om en "svans" som förstör och beter sig illa. Undrar vad det är för trashfolk?

Pundare, blattar och annat löst folk högst sannolikt.
Citera
2022-08-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Pundare, blattar och annat löst folk högst sannolikt.
Blattar på bilfest? Trodde det var en typisk ursvensk företeelse
Citera
2022-08-01, 18:00
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Blattar på bilfest? Trodde det var en typisk ursvensk företeelse

Därav "svansen" måhända. Blattar dyker alltid upp när det är fest och mycket folk i rörelse, för att ställa till med djävulskap naturligtvis.
Citera
2022-08-01, 18:02
Medlem
Folk klagar mycket på invandrare, med allr rätt, men är det något som är värre, eller lika illa, så är det raggarsvin.

Fulla jävlar om stökar och har noll hämningar för vad dom kan göra.
Aldrig varit i rättvik men har varit på en del "bilträffar" och mindre marknader genom åren och det är alltid samma sak.
Tror säkert dom skulle bete sig illa även utan alkohol, det är liksom deras kultur att svina.

Vuxna karlar står på bilar och pissar, kastar snus på folk, och allt möjligt.
Citera
2022-08-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Folk klagar mycket på invandrare, med allr rätt, men är det något som är värre, eller lika illa, så är det raggarsvin.

Aldrig varit i rättvik men har varit på en del "bilträffar" och mindre marknader genom åren och det är alltid samma sak.
Tror säkert dom skulle bete sig illa även utan alkohol, det är liksom deras kultur att svina.

Jag kanske är gammaldags, men när jag läste artikeln så blev jag mest sugen på att åka dit. Då är jag en välordnad akademiker som inte ens äger en bil. Men jag är så trött på att allt ska vara så väldigt ordnat och kontrollerat så fort det ska partajas. Självklart ska ingen bli våldtagen, och raggarfester är väl inget för kidsen, men någon rejäl röjarfest per år tycker jag att alla kommuner med självaktning borde ha.
Citera
2022-08-01, 18:47
Medlem
Citat:

Raggare kan vara stökiga, men att de skulle vara lika eller värre än blattarna är skrattretande fel.
Tror du på fullt allvar att pissblattarna har samma hämningar som raggarna?
Jösses, säg att du skojar.
Citera
2022-08-01, 19:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Polisen talar om en "svans" som förstör och beter sig illa. Undrar vad det är för trashfolk?

När polisen säger svans utan att precisera så vet man från empiri vilka det sannolikt handlar om. "Mörkt klädd", typ.

Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Dina skötsamma medborgare råkade tydligen ställa till med både våldtäkter, misshandel och skadegörelse.. Sluta försvara dessa drägg.

Ingen försvarar våldtäkter, misshandel och skadegörelse. Frågan är vilka de är eftersom det är relevant för tråden. Är det Kenta och Janne eller Mahmod och Ngolo?
Citera
2022-08-01, 19:26
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
https://www.aftonbladet.se/a/ALjjyn

Första gången jag läst om att Polisen går ut med en varning om att man skall undvika en viss ort efter en viss tidpunkt.

Finns det fler orter än Rättvik efter 23:00 som man bör undvika?

Tillägg: Läste en gång till - uppmaningen riktade sig till vårdnadshavare för minderåriga att de skulle se till att hålla de under 15 år inne efter 23:00.

Sorry - papperskorgen OK!

Hade du läst din egen länkade artikel så hade du sett att denna varning gäller endast nu under CCW!

Övriga veckor på året så är Rättvik tämligen idylliskt...
Citera
2022-08-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Haha vad fan händer där uppe. Polisen uppmanar folk att stanna hemma pga allt kaos, måste varit en ordentlig fest.

Läser man artikeln så framgår det att man skrivit en VÄLDIGT tillspetsad rubrik i artikeln.

Det polisen säger är att det är jävligt myclet fylla, våld ock stök sent på kvällen och natten och inget lämpligt klimat för barn och unga att vara ute i.

Vilket jag helt och hållet håller med om. Rubriken däremot är väldigt tillspetsad av reportern.
Citera
2022-08-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Jag kanske är gammaldags, men när jag läste artikeln så blev jag mest sugen på att åka dit. Då är jag en välordnad akademiker som inte ens äger en bil. Men jag är så trött på att allt ska vara så väldigt ordnat och kontrollerat så fort det ska partajas. Självklart ska ingen bli våldtagen, och raggarfester är väl inget för kidsen, men någon rejäl röjarfest per år tycker jag att alla kommuner med självaktning borde ha.

Om det bara var vuxna raggare som alla gjorde samma sak skulle väl ingen bry sig.
Men när det är barnfamiljer och ungdommar på samma ställe är det inte kul
Citera
2022-08-01, 19:52
Medlem
Göteborg hade en liknande varning förra året, att man skulle undvika järntorget och områdena där omkring på kvällstid om man var ensam.
Citera
2022-08-01, 20:10
Medlem
Citat:
Om det bara var vuxna raggare som alla gjorde samma sak skulle väl ingen bry sig.
Men när det är barnfamiljer och ungdommar på samma ställe är det inte kul

Barnfamiljer och ungdomar ska inte vara ute efter kl
23 oavsett om det är stökigt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in