2022-08-01, 16:01
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/ALjjyn

Första gången jag läst om att Polisen går ut med en varning om att man skall undvika en viss ort efter en viss tidpunkt.

Finns det fler orter än Rättvik efter 23:00 som man bör undvika?

Tillägg: Läste en gång till - uppmaningen riktade sig till vårdnadshavare för minderåriga att de skulle se till att hålla de under 15 år inne efter 23:00.

Sorry - papperskorgen OK!
Senast redigerad av Midsommardagen 2022-08-01 kl. 16:05.
Citera
2022-08-01, 16:05
Medlem
jesussugers avatar
Är det raggarna man ska va rädd för?
Citera
2022-08-01, 16:14
Medlem
Basns avatar
Jag har varit på bilveckan i Rättvik en gång, och aldrig mer. Jag har sett mycket, men inget svinigare än bilveckan i Rättvik. Barn har ingenting där att göra.
Citera
2022-08-01, 16:20
Medlem
Masajens avatar
Haha vad fan händer där uppe. Polisen uppmanar folk att stanna hemma pga allt kaos, måste varit en ordentlig fest.
Citera
2022-08-01, 16:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Är det raggarna man ska va rädd för?

I detta fall är det säkerligen raggare som super, svinar och kör rallarslagsmål.
Att sen polisen väljer att gå ut med detta är konstigt då liknande varningar borde finnas dygnet runt, året runt i våra nogo-zoner.
Risken att bli rånad, våldtagen, misshandlad eller skjuten i dessa områden är säkert 100 gånger större än på en raggarfest i Rättvik.
Citera
2022-08-01, 16:38
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Jag har varit på bilveckan i Rättvik en gång, och aldrig mer. Jag har sett mycket, men inget svinigare än bilveckan i Rättvik. Barn har ingenting där att göra.
Då kan du inte sett mycket.
Citera
2022-08-01, 16:45
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Haha vad fan händer där uppe. Polisen uppmanar folk att stanna hemma pga allt kaos, måste varit en ordentlig fest.

"Fest" hela v 31. Raggare från hela Sverige kommer och förpestar. Två våldtäkt försök i natt.

Bara att åka genom byn tar timmar (beror på vilken tid) men eftermiddag sen kväll.
Citera
2022-08-01, 17:31
Medlem
Knastratts avatar
Det heter inte rallarslagsmål i det här fallet - det heter ”raggarmassage”!
Citera
2022-08-01, 17:31
Medlem
Är det sista gången de får ha evenemanget? När det vart våldtäkter på Bråvalla festival fick de lägga ner.
Citera
2022-08-01, 17:39
Medlem
Allt annat än bara raggare där.

Idag dras allt random pack & ungdomar från hela Dalarna dit till en ordentlig sup-fest som alltid spårar ur....
Citera
2022-08-01, 17:48
Medlem
Polisen talar om en "svans" som förstör och beter sig illa. Undrar vad det är för trashfolk?
Citera
2022-08-01, 17:55
Medlem
Farfarsfars avatar
Småflickor bör inte supa sig redlösa överhuvudtaget och speciellt inte i sådana dräggiga miljöer. Tragiskt hur samhället urartat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in