2022-08-01, 11:31
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag använder Becel till mackorna och normal saltad smör till stekning, jag fattar inte heller det där med extra saltad smör, varför ska man använda detta.
Citera
2022-08-01, 11:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag använder Becel till mackorna och normal saltad smör till stekning, jag fattar inte heller det där med extra saltad smör, varför ska man använda detta.
Varför använder du inte osaltat smör när du steker?
Citera
2022-08-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag förstår verkligen inte varför vissa tycker att extrasaltat smör är så gott. De måste ha något allvarligt fel på sina smaklökar. Även normalsaltat smör smakar äckligt. Dessutom använder tillverkarna bara vanligt billigt bordssalt.

Så den stora frågan är varför någon skulle använda extrasaltat smör, för jag fattar det inte.

Är ju MYCKET godare, svårare än så är det inte. Du slipper äta det, så varför orkar du bry dig ens?
Citera
2022-08-01, 11:50
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Varför använder du inte osaltat smör när du steker?

De har blivit en vanesak att man köper normalsaltat sen massor med år tillbaka, jag kan testa osaltat smör också någongång och ge den en chans från hyllan.
Citera
2022-08-01, 11:52
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
De har blivit en vanesak att man köper normalsaltat sen massor med år tillbaka, jag kan testa osaltat smör också någongång och ge den en chans från hyllan.
Vadå ge det en chans? Det borde inte spela någon roll för dig.
Citera
2022-08-01, 11:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Becel innehåller konserveringsmedel (kaliumsorbat). Icke att rekomendera.

Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Är ju MYCKET godare, svårare än så är det inte. Du slipper äta det, så varför orkar du bry dig ens?

För att ni har fel.
Citera
2022-08-01, 11:54
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Jag förstår verkligen inte varför vissa tycker att extrasaltat smör är så gott. De måste ha något allvarligt fel på sina smaklökar. Även normalsaltat smör smakar äckligt. Dessutom använder tillverkarna bara vanligt billigt bordssalt.

Så den stora frågan är varför någon skulle använda extrasaltat smör, för jag fattar det inte.

Är du retarderad? De tycker väl det smakar gott, vad är det du inte begriper av det?
Citera
2022-08-01, 11:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Dessutom använder tillverkarna bara vanligt billigt bordssalt.
Vad tänker du att de istället skulle använda för salt? Förorenat Himalayasalt?
Citera
2022-08-01, 11:58
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
För att ni har fel.
Det är okej att du tror saker är farliga, men det är inte okej att du påstår att alla som tycker något är gott har fel.
Citera
2022-08-01, 12:01
Medlem
Citat:
Becel innehåller konserveringsmedel (kaliumsorbat). Icke att rekomendera.

För att ni har fel.

Alltså, man kan inte ha fel när det gäller smaker, då varje individ upplever smaker olika.

Att ens påstå något sådant tyder på någon form av utvecklingsstörning
Citera
2022-08-01, 12:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad tänker du att de istället skulle använda för salt? Förorenat Himalayasalt?

Det finns massor av exklusivt salt du kan köpa. Då kan du också välja joderat eller icke-joderat salt.
Citera
2022-08-01, 12:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det finns massor av exklusivt salt du kan köpa. Då kan du också välja joderat eller icke-joderat salt.
Kan du nämna något salt som är renare än Jozo:s utan jod? Eller vill du ha föroreningar i ditt salt?

Vill bara nämna att Livsmedelsverkets rekommendationer är att du använder salt med jod. Men det kanske är något du tycker är farligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in