2023-05-23, 12:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Inget fel på mig. Jag har inte strypt någon, inte.

Råkade, my ass. Som jag sa tidigare, är dessa pissnollor till ordningsvakter så jävla klena och svaga att dom med sina händer och armar inte klarar av att hålla fast en berusad person, så får dom väl fan jobba med att städa Centralens toaletter, i stället. Eller andra offentliga toaletter, behöver inte vara just Centralens.

Jag hoppas nån stryper dessa två fail-människor till döds.

Varför det? Ordningsvakterna fick stopp på en vettvilling som hade misshandlat en kvinna och man.

"Ett filmklipp visade hur 47-åriga J*h* H*nn*n*n, enligt polisen ”påtagligt påverkad”, gick in på stationen tillsammans med en man och en kvinna.

På perrongen knuffade eller slog J*h* kvinnan som faller till marken. Han slog även en okänd man ”oprovocerat”, enligt polisen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...u-faller-domen

Gubben uppträdde provocerande och misshandlade andra människor, du kan inte skuldbelägga två ordningsvakter för att de stoppade vettvillingens framfart. Synd bara att de fälldes för vållande till annan död men det är bra att påföljden stannar vid villkorligt och böter.

"De båda ordningsvakterna nekar till brott och har framhållit att de agerade i nödvärn då J*h* attackerat andra personer på perrongen"
Citera
2023-05-23, 12:25
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...f871a51a&ei=10

Citat:
I ett filmklipp syns hur ytterligare ordningsvakter kommer till platsen, men hjärt- och lungräddningen dröjer flera minuter. Mannen dör.

Finns filmklipp någonstans som man kan se det?
Citera
2023-05-23, 12:25
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venmar
"Svensk" media och samhällets reaktion på en multikriminell afro-amerikan och Juha är i alla fall exakt likadant

Ska bli intressant den dagen polis eller ordningsvakter har ihjäl "fel" neger. Påskupploppen lär bara va en fis i rymden jämfört med det. Samtidigt lär alla rättrogna kraftigt fördöma polisen. Men nu hette snubben Juha och inte Abdi. Han var dessutom vit så han får skylla sig själv.
Citera
2023-05-23, 12:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej, men det kommer nog leda till att de får pepparsprej eller tazer.

Vet inte var jag fått det ifrån men är det inte en rekommendation för de som har spray att inte använda det nere i tunnelbanan?

Har för övrigt råkat ut för någon form av spray både i tunnelbanevagn och på perrong och det skapade nästan panik hos vissa.
Citera
2023-05-23, 12:27
Medlem
Christopher.s avatar
Vet inte hur ni själv hade agerat. Ni får larm åker dit ser en stor arg idiot slår på människor, framför er har ni en stor aggressiv person som går berserk och spöar personer, det förväntas att du ska ingripa för att stoppa idioten. Som redskap har du en batong som snarare kommer göra personen argare vid användande och en liten kaxig blattebrud som är mer i vägen än hon bidrar. Döden blir utgången i detta fall.

Det jag hoppas lyft av polismyndigheten med den här domen är ordningsvaktens förutsättningar för att utföra sitt jobb. Ordningsvakter har kort utbildning, dåligt med redskap och obefintlig uppbackning. De är också första ledet i att möta folk med psykisk ohälsa, yrkeskriminella, folk med knivar, knark och fan och hans moster. Saknar adekvat sjukvårdsutbildning.

Polisen har pistoler, ingriper i grupp och under koordinerade former. Ordningsvakter förväntas ingripa ensam utan uppbackning med icke existerande redskap.
Citera
2023-05-23, 12:28
Bannlyst
Citat:
Så du menar att det är okej med mördande ordningsvakter i Sverige?
Nej. Däremot kan polis och OVs ingripande innebära att den brottslige avlider av olyckliga orsaker.

Frågor på det?
Citera
2023-05-23, 12:28
Medlem
Citat:
Nej det är inte alls bra.
Citera
2023-05-23, 12:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Självklart identifierar WT-äcklen på FB med en påtänd bärsärk-alkis som med våld angriper andra människor. Wööööööö, de ströp han en minut, det är moooooooord, ylar FBs begåvningsreserv.

Däremot, att nån neger blir strypt i 15 minuter för att ha försökt betala med en falsk check och han gång på gång ber dem att sluta för att han inte kan andas, det sitter di och runkar till. Den negern fick minsann vad han förtjänade.
Den våldsamma finnpajsaren fick också smaka på egen medicin.
Citat:
Ursprungligen postat av Venmar
"Svensk" media och samhällets reaktion på en multikriminell afro-amerikan och Juha är i alla fall exakt likadant
Visst är det så.
Citera
2023-05-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Pinsamt för svensk rättsväsende. Hur kan de dömas till villkorligt dom efter att ha strypt ihjäl en människa... Jag saknar ord. Borde överklagas till hovrätten.

Det mest logiska hade ju varit att ordningsvakterna hade friats helt. Ordningsvakter finns av en anledning och det är att vissa människor inte kan bete sig i offentligheten. Finnen Juha var ett extremexempel på sådana individer. Ordningsvakterna tvingades ingripa för att denne Juha inte skulle skada andra människor när han härjade runt på perrongen. Han gjorde motstånd under hela ingripandet och orsakade själv sin död. Visst kan man i efterhand diskutera om ordningsvakterna använde mer våld än nöden krävde men vem kunde göra den bedömningen där och då. Villkorlig dom för vållande till annans död är det absoluta maxstraffet som kan vara aktuellt.
Citera
2023-05-23, 12:30
Medlem
Q-s avatar
Våldtäktsnegern fick väl 800 000 i skadestånd för att suttit i häkte för länge.

En lärare fick betala en elev 150 papp för att ha felkönat henne.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ska-fa-150000

30 000 i skadestånd för vållande till annans död är ju direkt pinsamt och säger en hel del om hur skevt vårt rättsväsende är.
Citera
2023-05-23, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte var jag fått det ifrån men är det inte en rekommendation för de som har spray att inte använda det nere i tunnelbanan?

Har för övrigt råkat ut för någon form av spray både i tunnelbanevagn och på perrong och det skapade nästan panik hon vissa.

Jag läste på phs 2011 och fick iaf inte den rekommendationen(lärs det ut nu eller på någon vidareutbildning låter jag vara osagt). Däremot lärs det ut påföljder och att i ex trånga utrymmen med mycket folk är det just stor risk för kontamination.

Med det sagt så är sprej det absolut "mänskligaste" vapnet polis och vissa vakter har med i princip noll chans till skada efteråt, och det kan mycket väl vara så att Juha hade levt idag om OV hade haft OC.
Senast redigerad av priz 2023-05-23 kl. 12:35.
Citera
2023-05-23, 12:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du har missförstått händelseförloppet. Hade inte vakterna fått stopp på finnen så hade han i teorin kunnat vålla betydligt mer skada än han gjorde.

"Ett filmklipp visade hur 47-åriga J*h* H*nn*n*n, enligt polisen ”påtagligt påverkad”, gick in på stationen tillsammans med en man och en kvinna.

På perrongen knuffade eller slog J*h* kvinnan som faller till marken. Han slog även en okänd man ”oprovocerat”, enligt polisen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...u-faller-domen

Du måste hålla med om att det var bra att vakterna dök upp, undrar du inte hur kvinnan mår som blev attackerad av finnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in