Citat:
Ursprungligen postat av
H84L
Nej för 1000:e gången det skulle inte vara ok att någon ströp mig till döds!!! MEN hade jag inte druckit samt varit påverkad och slagit andra människor skulle vakterna inte strypa mig!
Jag skulle ha full förståelse ifall Juha var och handlade ägg en söndagsmorgon och 2 OV skulle attackera honom och strypa han till döds. Men nu var det inte så! UTAN Juha drog det det här på sig själv…
Du har varit här inne i tråden och framfört din tes i över flera månader nu. Tycker du inte den framgått ordentligt eller?
Du har rätt i att det inte hade blivit ett ingripande om Juha hade legat hemma i sin säng och sovit istället för att vara ute på stan och dricka sig kraftigt berusad och hamna i en snefylla.
Det finns mycket värre fall av dödligt våld, där man ger sig på oskyldiga barn eller andra som inte har någon chans att försvara sig, som inte har gjort något innan. Det finns också fall av dödligt våld där riktiga svin till mördare och vaneförbrytare som dragit det på sig själva, avrättas på öppen gata, och deras banemän döms till livstids fängelse om de åker fast.
Var försöker du komma? Även om Juha begått straffvärda gärningar förtar det inte att vakterna agerat helt uppåt väggarna tokigt och gjort sig förtjänta av långa, långa straff bakom lås och bom. Han hade kunnat straffas för sitt agerande själv, om vakterna inte hade valt att döda honom på perrongen innan utredningen hade startat. Du vet, det är så det fungerar i ett civiliserat samhälle. Man stryper inte ihjäl den misstänkte, även om han oprovocerat slagit en massa folk innan.