2022-08-03, 21:10
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Jag håller helt med dig, hon t om pressar hans huvud ännu hårdare mot den manliga vaktens underarm samtidigt som den manliga vakten trycker sina fötter mot en sittbänk för att själv kunna strypa honom så hårt han kan. Det utövas alltså hävstångseffekt åt båda håll mot halsen. Med en sån kraft kan mycket väl nacken brutits vilket resulterar i omedelbar död om frakturen inträffar mot de nerver som innerverar andningsorganen. Skulle faktiskt inte alls bli förvånad om det kommer fram att de bröt nacken på honom efter obduktion.

Resultatet från obduktionen ser jag fram emot att läsa. Så många frågor här, och bara en av dem är hur full eller möjligen drogpåverkad Juha var.
Citera
2022-08-03, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Att dom släpptes tyder väl mer på att de inte kan förhindra utredningen eller snacka ihop sig eftersom allt är på film, och inte bedöms vara flyktriskiga?
Ja, det stämmer men det är inte det jag menar.
Det finns prioriteringsordningar i utredning osv .. där häktade har högre prioritet än frifotingar eftersom man vill att människor sitter så kort tid som möjligt i häkte.
Unga förövare har också förtur eftersom man helst vill avsluta ett ärende med unga förövare inom tre månader.

OV är på fri fot och ärendet kommer ha sin gång - någon har dött och det måste utredas ordentligt, däremot får det sannolikt inte förtur i olika undersökningar etc eftersom de är frifotingar.
Citera
2022-08-03, 21:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Löjligt, du förlitar dig på hörsägen. Varken du eller jag vet vad som faktiskt hände. Och om det skulle stämma att Juha har misshandlat någon så skulle han naturligtvis dömas för det.

Man måste va rätt sjuk i huvudet om man nu tycker att han förtjänade att dö.

Enligt Brå:s statistik polisanmäldes under 2021 cirka 82 390 fall av misshandel i Sverige.

Av det totala antalet anmälda fall av misshandel gick 28 800 fall under brottskoden misshandelsbrott mot man 18 år eller äldre. Av dessa avsåg 55 procent misshandel av en obekant gärningsperson.

Alltså, alla dessa förtjänar att dö enligt dig eller?

Har jag påstått att han "förtjänar att dö"? Jag säger att alla uppgifter vittnar om att han betett sig som ett riktigt rötägg och attackerat folk. Men ni sitter här och inbillar er att det är fråga om en konspiration mot den avlidne, nu börjar en del här till och med antyda att vittnen ljuger för att hjälpa ordningsvakterna.

Varför tillkallades dem dit från första början, är allt ett falskt larm? Alla vittnen ljuger i samråd? Eller är det rent av ett beordrat mord på en random finne på tuben? Skruva på korken och kom in i matchen nu.
Citera
2022-08-03, 21:15
Medlem
Citat:
Jag tycker du nonchalerar lite hela faktumet att ordningsvakterna fortsätter att hålla strypgrepp på honom trots att han är helt lealös. Skillnaden att hålla i en levande kontra livlös kropp är väldigt väldigt tydlig. Om de enbart trodde att han var medvetslös så är det TOTALT LIVSFARLIGT att släppa en skalle ned mot ett betonggolv 1 dm ovanför marknivån då inga nack- och ryggmuskler instinktivt kommer hejda fallet. Att dessutom sätta handfängsel på en människa som inte andas är helt befängt.

Det här är ett solklart mord. Med största sannolikhet blev den mörkhyade vakten provocerad av att det var en vit man med rakad skalle han skulle ta hand om och av den anledningen valde han att vara helt skoningslös och utövade samma våld som han säkerligen utövar mot svenskar på fritiden för skojs skull.

Jag håller självklart med dig i mycket innan du i andra styckets analys vevar och brakar in som ett hotellfyllo. Vakterna använder fel grepp för länge och det bidrar säkert till mannens död genom hjärtstopp eller kvävning, vi får se. Liksom andra människor behöver inte vakterna agera alltigenom rationellt i en stressad och våldsam situation. Jag ser inte att ett uppsåt föreligger. De har kallats dit på ett larm, de har inte sökt situationen själva. De ska lösa en uppgift och gör det riktigt till dess mannen ligger på marken. ”Solklart mord” är ju rent trams. Dina insinuationer om den mörkhyade vaktens göranden på sin fritid likaså. Du vet inte om han älskar Sverige, pytt i panna och är en schysst idrottstränare på fritiden. Haters gonna hate.
Citera
2022-08-03, 21:17
Medlem
Hur började bråket och hur gick det för offren som Juha ska ha slagit?
Citera
2022-08-03, 21:18
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Jag håller helt med dig, hon t om pressar hans huvud ännu hårdare mot den manliga vaktens underarm samtidigt som den manliga vakten trycker sina fötter mot en sittbänk för att själv kunna strypa honom så hårt han kan. Det utövas alltså hävstångseffekt åt båda håll mot hals och nacke.. Med en sån kraft kan mycket väl nacken brutits vilket resulterar i omedelbar död om frakturen inträffar mot de nerver som innerverar andningsorganen. Skulle faktiskt inte alls bli förvånad om det kommer fram att de bröt nacken på honom efter obduktion.
Reagerade också på att stryparen trycker sina fötter mot sittbänken för att få ännu mer kraft och att kvinnan skapar hävstång. Ja nacken kan mycket väl vara bruten.
Citera
2022-08-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Ordningsvaktens uppgift är att upprätthålla säkerheten även inkluderat den de tar hand om!

Om han är stans idiot eller finaste person har INGET med rättigheter att han får blir mer illa behandlad.

Men om du tar ett snedsteg och vill blir misshandlad till döds på grund av olämplig personal så varsågod.

Du bygger en halmgubbe som du attackerar. Du förstod den logiska följden i argumentationen men valde att misstolka och förvränga. Pinsamt.
Citera
2022-08-03, 21:19
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock kommer domstolen antagligen väga in ordningsvakternas eventuella fruktan för att mannen slipper lös.

De kan ha varit såpass rädda att de försökte frysa läget.

Vi vet inte exakt vad JH har gjort och sagt innan han övermannades, således inte självklart att vad som hände tidigare inte kommer att ha betydelse för bedömningen.

Helt riktigt, de kommer domstolan att göra, något annat vore helt fel av domstolen. Jag tycker ingen av ordningsvakterna ger intryck att de skulle vara rädda på filmen men du kanske anser det?
Citera
2022-08-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är det en trådsanning att han är Afghan? Förnamnet är persiskt så jag hade gissat på Iran

I artikeln nedan finns en person med vad jag kan se rätt namn och ålder och det påstås att han är född i Afghanistan. Det finns inte någon annan person med det namnet och ålder vad jag kan se. Jag kan inget om namnet och hur rimligt det är att vara afghan och ha det namnet, och det kan väl vara någon form av förenkling/lögn i den här artikeln, men den officiella storyn verkar vara afghan iallafall...

https://www.mitti.se/nyheter/har-kan-soderorts-unga-ha-kul-i-sommar/aRKpfD!PIaBWDfBc4r0LrWhFs2z2A/
Senast redigerad av dualtofilter 2022-08-03 kl. 21:27.
Citera
2022-08-03, 21:21
Medlem
https://www.instagram.com/reel/Cgyw0V_o69N/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Här har ni ansiktsbilder på mördarna. Har någon identifierat deras sociala medier än?
Citera
2022-08-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Att dom släpptes tyder väl mer på att de inte kan förhindra utredningen eller snacka ihop sig eftersom allt är på film, och inte bedöms vara flyktriskiga?

Riktigt, åklagaren bedömer kollusionsfaran vara låg men vakterna är inte avförda från utredningen. Stärks misstankegraden kan de anhållas på nytt och häktas efter förhandling.
Citera
2022-08-03, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
Helt riktigt, de kommer domstolan att göra, något annat vore helt fel av domstolen. Jag tycker ingen av ordningsvakterna ger intryck att de skulle vara rädda på filmen men du kanske anser det?

Nej, jag kan knappast se vad vakterna kände och tänkte.

Möjligen kan man se tecken på att kvinnan är rätt långt ner i stresskonen, kanske också mannen.

De agerar knappt, och kommunicerar dåligt, bara håller JH i ett järngrepp och tycks vänta på bättre tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in