2023-03-12, 12:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Narkotikabrott

Varför är jag inte förvånad... Konstigt att soc inte blev inblandad i den här familjen tidigare. Kanske för att hon i alla fall hade vett att välja normala, vettiga män som skötte barnen ÅT henne (inklusive varandras barn - männen alltså).
Citera
2023-03-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför är jag inte förvånad... Konstigt att soc inte blev inblandad i den här familjen tidigare. Kanske för att hon i alla fall hade vett att välja normala, vettiga män som skötte barnen ÅT henne (inklusive varandras barn - männen alltså).

Ja, men förmodligen, som du också skriver, så har hon ju alltid haft en back-up (man) som ersatt den andra och således haft någon att ansvara för barnen när hon själv uppenbarligen brustit i föräldrarollen.

Hon ertappades med tabletter 25 Juli, så förmodligen i samband med att hon (dom) anhölls, men det är bara en spekulation från min sida.
Citera
2023-03-12, 13:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, men förmodligen, som du också skriver, så har hon ju alltid haft en back-up (man) som ersatt den andra och således haft någon att ansvara för barnen när hon själv uppenbarligen brustit i föräldrarollen.

Hon ertappades med tabletter 25 Juli, så förmodligen i samband med att hon (dom) anhölls, men det är bara en spekulation från min sida.

Narkotikabruket (missbruket?) var färskt, alltså. Ännu värre. Då hade hon antagligen tagit tabletterna även under graviditeten.
Citera
2023-03-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Narkotikabruket (missbruket?) var färskt, alltså. Ännu värre. Då hade hon antagligen tagit tabletterna även under graviditeten.

Nja, har faktiskt svårt att tro att hon brukar dessa piller under graviditeten, men det är ju också omöjligt att veta.

Är väl om hon började med dessa i samband med att hon ”spårade”, dvs höll sig borta ifrån bostad och prioriterade fester och andra snubbar framför vårdnaden av sina barn.

Det står dock att hon endast innehaft pillren i syfte till smärtlindring, och att hon endast ska ha tagit ett enda piller, huruvida det stämmer eller ej, vet ju bara hon själv.
Citera
2023-03-12, 14:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Nja, har faktiskt svårt att tro att hon brukar dessa piller under graviditeten, men det är ju också omöjligt att veta.

Är väl om hon började med dessa i samband med att hon ”spårade”, dvs höll sig borta ifrån bostad och prioriterade fester och andra snubbar framför vårdnaden av sina barn.

Det står dock att hon endast innehaft pillren i syfte till smärtlindring, och att hon endast ska ha tagit ett enda piller, huruvida det stämmer eller ej, vet ju bara hon själv.

Vet du om det ligger nån mer info om det här i tråden (ex förhör osv)?
Har letat, men inte hittat.
Citera
2023-03-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vet du om det ligger nån mer info om det här i tråden (ex förhör osv)?
Har letat, men inte hittat.

Gällande narkotikabrott?
Nej, har följt tråden från start och har åtminstone inte läst någonting gällande det.

Domen föll ganska nyligen (Februari).

Om jag inte missminner så finns det heller inte att läsa om det i FUP.
Citera
2023-03-12, 14:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Gällande narkotikabrott?
Nej, har följt tråden från start och har åtminstone inte läst någonting gällande det.

Domen föll ganska nyligen (Februari).

Om jag inte missminner så finns det heller inte att läsa om det i FUP.

Okej, jag fattar.

Tack för svar!
Citera
2023-03-12, 17:38
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:

Siopsilop kanske kan svara på den frågan. Hon verkar ju veta allt och lite till.😎
Citera
2023-03-13, 09:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Jag har inte läst domen men smärtlindring har hon ju normalt på recept så det är väl fullt möjligt att det är just det som det handlar om.
Lånar eller får man tabletter från andra så är det ju olagligt men sommartid är ofta sömntabletter och värktabletter som är narkotikaklassade slut på apoteken.
Det har varit ett återkommande problem dom sista åren.
Handlar det om någon typ av missbruk eller festbruk så kan ju det hur som helst inte påverka vad som händer i hemmet när hon inte är där.
Hon var inte där när J dog. Det var Lukas som var det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Siopsilop kanske kan svara på den frågan. Hon verkar ju veta allt och lite till.😎
Vem är HON?
Jag trodde det bara gick registrera ett nick en gång.
Senast redigerad av silopsilop 2023-03-13 kl. 09:41.
Citera
2023-03-13, 11:26
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Du lever i en fantasivärld och tror dig veta allt.
Dessutom är du kass på att läsa.

Jag skrev DU är så korkad - inte det.
Du hade fetat det så givetvis trodde jag att det var det du syftade på.
Men okej du kom tydligen bara åt fetning och visste inte hur man fick bort det.
Okej.
Tråden handlar inte om huruvida jag är korkad eller inte så är det inget annat du vill diskutera kan du ju låta bli att citera mig.
Citera
2023-03-13, 11:51
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag har inte läst domen men smärtlindring har hon ju normalt på recept så det är väl fullt möjligt att det är just det som det handlar om.
Lånar eller får man tabletter från andra så är det ju olagligt men sommartid är ofta sömntabletter och värktabletter som är narkotikaklassade slut på apoteken.
Det har varit ett återkommande problem dom sista åren.
Handlar det om någon typ av missbruk eller festbruk så kan ju det hur som helst inte påverka vad som händer i hemmet när hon inte är där.
Hon var inte där när J dog. Det var Lukas som var det.

Vem är HON?
Jag trodde det bara gick registrera ett nick en gång.

Sommartid?
Det är inte någon speciell årstid som gäller för att ett läkemedel ska restnoteras?

Har själv bägge preparat på recept sedan flera år, är dom restade finns det ofta generika eller så skriver läkaren nytt recept på likvärdigt preparat.

Och om det nu är ett missbruk så har det väl en stor påverkan på vad som händer i hemmet?
Är hon beroende av sina värktabletter så måste hon ta dom kontinuerligt, annars blir hon abstinent.
Inte som att hon lämnar hemmet en stund, knaprar piller, är påverkad -> slutar vara påverkad, kommer hem nykter och fin till barnen igen.

Låter som om dom stackarna har fått utstå en hel del i sina unga liv, hoppas verkligen deras framtid blir bättre.
Citera
2023-03-13, 12:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Sommartid?
Det är inte någon speciell årstid som gäller för att ett läkemedel ska restnoteras?

Har själv bägge preparat på recept sedan flera år, är dom restade finns det ofta generika eller så skriver läkaren nytt recept på likvärdigt preparat.

Och om det nu är ett missbruk så har det väl en stor påverkan på vad som händer i hemmet?
Är hon beroende av sina värktabletter så måste hon ta dom kontinuerligt, annars blir hon abstinent.
Inte som att hon lämnar hemmet en stund, knaprar piller, är påverkad -> slutar vara påverkad, kommer hem nykter och fin till barnen igen.

Låter som om dom stackarna har fått utstå en hel del i sina unga liv, hoppas verkligen deras framtid blir bättre.
Sen vår och sommartid har vissa preparat varit slut i hela Sverige och i Finland (som annars brukar kunna skicka)
Och det har gällt både original och ersättningspreparat.
Nej, om hon nu hade tagit en tablett eller en hel påse heroin så påverkade det inte vad som hände i hemmet.
Hon var inte där så det kan inte ha spelat någon roll om hon drack kaffe sprit eller intog något annat.
Det vara bara Lukas som var på plats.
Låter som om du fantiserar fritt om i viken omfattning hon skulle ha tagit icke utskrivna preparat.
Lite som det är igenom hela tråden alltså.
J har ingen framtid.
Jag trodde du hade fattat det.
Den som hade ansvaret för J den helgen/perioden var Lukas och inte Bella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in