2023-03-14, 00:37
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Ja, väldigt synd att han var så övertygande i att han skulle klara av att ta hand om en bebis när I ville göra abort. Också synd att han inte ens lät I hålla i bebisen. Det var ju "pappas flicka" som bara skulle vara med pappan, trots att han ansågs olämplig redan på BB.

Faktum kvarstår.
Citera
2023-03-14, 00:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Extra lustigt blir det när han faktiskt inte ens klarade av det. Hunden var understimulerad, barnen fick yoghurt till middag, djuren saknade mat och vatten och hemmet var stökigt och ostädat. Och ja, bebisen dog.
.
Jepp och hade han varit kvinna så hade det betytt att han misslyckades i sin roll som förälder och var en usel människa.
Nu är det en man det handlar om så då ska vi alla svepa in honom i offerkofta och böla i kapp.
För varje tår vi kan trycka fram så får han mer kärlek och förståelse
Låt oss nu alla hulka och snyfta i kapp.
Lukas det är så synd om dig för att du dödade ditt barn buhu
Allt är Bellas fel.
Citera
2023-03-14, 01:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Har läst det mesta. Återkommande gnäll sida in sida ut på I och hennes leverne och minimalt fokus på mordet och den åtalade.
Han är släppt och inte längre åtalad alltså.
Citera
2023-03-14, 01:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jösses! Åker man dit för det där så är vi nog många "knarkare" i det här landet. Själv hade jag gamla tabletter kvar som jag fick för några år sedan. Receptet är ju mitt, men de skrevs ju ut för tillfällig värk. Nyligen gav jag bort dem till en vän för att användas utifall smärtan skulle bli för stor. Hoppas hon slängt dem nu, för formellt begår hon tydligen narkotikabrott som innehar dem.

Det känns som att samhället borde ägna sig åt viktigare saker än sådant trams. Men jag förstår att en del moraltanter i den här tråden ändå är rätt nöjda nu.
Ja hon begår ju ett brott, vare sig du tycker det är löjligt eller inte, hade hon tagit med dem till Thailand hade hon fått livstids fängelse eller blivit avrättad och de även med ett giltigt recept. Så att ge någon narkotika som är utskrivet på sig själv är nog inte så smart?
Åtminstone inte gå runt med tabletterna i väskan/fickan efteråt.
Citera
2023-03-14, 01:18
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jepp och hade han varit kvinna så hade det betytt att han misslyckades i sin roll som förälder och var en usel människa.
Nu är det en man det handlar om så då ska vi alla svepa in honom i offerkofta och böla i kapp.
För varje tår vi kan trycka fram så får han mer kärlek och förståelse
Låt oss nu alla hulka och snyfta i kapp.
Lukas det är så synd om dig för att du dödade ditt barn buhu
Allt är Bellas fel.

Nu vet jag inte vilket fantasipulver du sniffar, men när en man begår grovt brott mot familj blir den sociala domen i stort sett alltid extremt hård. Kolla bara Lukas FB-profil innan den försvann eller valfri kvinnomördares. Det är väl snarare så att när en kvinna begår grovt brott mot familj vi (kanske med viss rätta i fallen där kvinna dödar partnern) letar efter faktorer i förhållandena. Och vi här är alltså allmänheten, inte domstolen.
Citera
2023-03-14, 01:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
TR säger alltså att det är en stor påfrestning för en man att klara det kvinnor gör hela tiden.
Jupp det säger att praktarslet kan ha gjort det för att han nekades knull och gjorde samma jobb som kvinnor gör hela tiden.
Samtidigt säger dom att dom inte vet om han gjort det.

Kul.
Alla vet att Lukas dödade barnet men han kan inte dömas för alla grottar ner sig i att Bella var med någon annan.
Så fungerar Sverige.
Som vilken muslimstat som helst.

Du vänder och vrider på orden för att det ska passa din linje. NEJ de säger inte han har gjort det. De säger att det inte är ställt utom rimligt tvivel att det kan ha gått till såsom L säger.
Ser du inte skillnaden?
Han är friad iallafall nu vilket innebär falsk ryktesspridning med det du håller på med när du skriver han dödat lilla J. Nu får vi se om åklagaren överklagar domen och det isåfall prövas i HR.
Citera
2023-03-14, 03:39
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
TR säger alltså att det är en stor påfrestning för en man att klara det kvinnor gör hela tiden.
Jupp det säger att praktarslet kan ha gjort det för att han nekades knull och gjorde samma jobb som kvinnor gör hela tiden.
Samtidigt säger dom att dom inte vet om han gjort det.
Kul.
Alla vet att Lukas dödade barnet men han kan inte dömas för alla grottar ner sig i att Bella var med någon annan.
Så fungerar Sverige.
Som vilken muslimstat som helst.

Vad skoj att se att du bejakar din feminina sida... Trodde du var man, men hade tydligen fel!

Vad alla vet spelar ingen roll, det är vad som kan bevisas som har betydelse i domstolar. Borde ju du veta? Men du är inte särskilt professionell av dig...

Bara för att brottet är hemskt och han är en dålig person betyder det inte att han är skyldig.
Citera
2023-03-14, 07:13
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Jaha du är en såndär smörblomma med offerkofta?
Det verkar faktiskt som om han utövat psykisk misshandel mot henne och inte tvärtom.
Om man idiotförklarar en person som förälder och ställer sig emellan föräldern och barnet slår det psykiskt.
Och det är ju vad han gjort både i hennes och hans versioner.

Hur ”verkar” det så? Ser ingenstans att något vittne eller hon själv påstår något sådant.
Du hittar på väldigt mycket utan belägg.
Citera
2023-03-14, 07:27
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Jo jag är seriös.
Den psykiska misshandel han utsatte henne för är upphovet till att hon inte ville veta av honom och att hon till och med kunde avstå J i tanken (inte verkligheten) för att slippa honom.
Lukas i sin oändliga naivitet tror att han fortfarande kan få det bra med Bella.

Du har inte belägg för något av det där.
Den enda som psykiskt misshandlade var I.

Jag hoppas lite för din egen skull att du inte förstår hur dumt dina inlägg framstår. Du har skrivit massor med saker och haft din tes och jag hade hade haft större respekt för dig i detta forum om du efter fupen kom eller t.o.m. efter rättegången där rätten går på det vi alla skrivit här. Om du då sagt ja jag hade fel eller jag trodde rätten skulle döma annorlunda. Men när du hittar på och vrider på saker och kastar mest skit går det inte att ta något du skriver seriöst.

Hur många inlägg du än skriver här kommer nog ingen tror jag, här anse att Lukas är en kvinnohatande barnamördare.

Jag tycker bara otroligt synd om honom.
Ung, oerfaren från både relationer och barn. Att då snabbt kastas in i relationen och få bonusbarn, bli sambo och att de får ett gemensamt barn.
Inte kunna stärka sin relation innan då hon ska testa av gamla relationer. Sen stå själv med bebis och två bonusbarn och relationen är på upphällning och allt är bara rörigt.
De var typ ihop lite mer än ett år. Och hann allt detta.
Mitt i det står Lukas. Det är så oerhört tragiskt. Och att hålla på som du och hitta på skit att kasta bara för att ha rätt.

Dotterns död var oerhört tragisk och hur den uppstod får vi aldrig veta men nej Lukas skakade och dödade inte det barnet.
Det är fastställt.
Citera
2023-03-14, 07:34
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Nej det är inte konstaterat att Bella utsatt honom för någon misshandel alls.

Tingsrätten konstaterar ju det.
Citera
2023-03-14, 07:38
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Har läst det mesta. Återkommande gnäll sida in sida ut på I och hennes leverne och minimalt fokus på mordet och den åtalade.

Han är inte åtalad. Han är friad.
Iom den friande domen är han enligt svensk domstol friad från misstanke om dråp/grov misshandel.

I svenskt rättsystem är man misstänkt fram till dom faller, då blir man antingen friad från misstanke eller dömd.
Lukas friades.
Citera
2023-03-14, 07:39
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Jo om man anser/inser att Lukas utsatte Bella för massiv psykisk misshandel så förändrar det bilden av relationen väldigt mycket.
Han gjorde det och det är inte första kvinnan han kör det racet med.
Inget kan förändra att det var Lukas som var där och hade ansvar och möjlighet när barnet dog.
Inget kan förändra det.
Och oavsett hur mycket skit vi kastar på varandra så kan inget förändra att J är död.

Var i fupen står det att Lukas utsatte Bella för psykisk misshandel? Ingenstans.

Och om han var så hemsk, hur fan kunde hon i så fall lämna honom ensam med sina tre barn??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in