2023-02-11, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Kliv ner från fitthästen.
Det man borde inse är att alla bara är människor
Och inte stereotyper som får din fitta att rinna samtidigt som du fantiserar om hur bra förälder du själv är-
Du är inte en bra förälder för du hänger här

Varför blir du så jäkla arg hela tiden i den här tråden? Sätt dig ner i båten! INGEN annan som är aktiv här håller med dig, du skriker för döva öron hela tiden. Låt folk ha sin tes så har du din, det är inte många veckor kvar innan vi har en dom. Eller ja, ingen dom. Lukas kommer inte bli dömd för den bevisningen som finns i det här fallet är vag och tvetydlig många gånger och det går inte att ställa utom rimligt tvivel att Lukas har orsakat flickans död.
Citera
2023-02-11, 07:34
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vad är det jag inte vet?
Att Lukas dödade barnet OCH en massa annat.
Citera
2023-02-11, 07:52
Medlem
Citat:
Nej
Robin som slänger in barnen hos en psykopat som dödar sitt barn är inte det.
Han är i bästa fall aningslös men mer troligen en egoist som struntade helt i dom risker han utsatte sina barn för trots att Lukas berättade för honom hur jobbigt allt var.
Robin är inte en bättre förälder än Bella.
Lukas dödade deras barn.
En rätt usel förälder alltså.
Johan fanns där och levde med Bella i ett fungerande förhållande i drygt fyra år.
Barnen vänder sig till Johan när Lukas är dum
Johan är barnens förälder och tillsammans med Johan har Bella och Johan skapat en bra tillvaro för barnen.
Så både Johan och Bella är bättre än Robin ynkrygg och Lukas barnamördaren.

Men du hoppar på alla som talar något emot Bella. Om självaste Jesus hade beskrivit henne negativt på något sätt så hade du skjutit ner han med.
Du är inte opartisk eller objektiv alls utan du har valt en sida oavsett vad som kommer fram.
Pinsamt.
Citera
2023-02-11, 08:00
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormortillfem
Jag tror nog att alla hennes karlar varit bättre förälder än henne vare sig de varit pappor till barnen än henne! Känns som barnen brytt sig mer om Lucas, Johan och Robin än sin egen mor…..!

Det har ju framgått ganska tydligt att killarna önskar en mamma , dock inte denna mamma. Mamman verkar föredra karlar före sina egna barn , framgår också med tydlighet . Det finns dock en person som älskar Isabella lika mycket som Isabella själv , och det är silopsilop.
Citera
2023-02-11, 08:00
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Johan är som vanligt den enda som berättar hur det var och tar ansvar för sin del.
Det är Johan som är den bästa föräldern till pojkarna och det har alltid varit så.
Robin är en bifigur som folk tycker synd om.
Inte svårt att förstå att han vill kela med Lukas.
Buhu hon valde bort oss.
För Johan buhu

Haha förut var ju Robin manipulerad av Lukas men bra men nu är han en ynkrygg och den enda som är bra är Johan? När du är ur din psykos kan du ju läsa dina egna inlägg.
Citera
2023-02-11, 08:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Tror nog att du får slänga in I i den skaran också då för hon lämnade ju också sina barn hos en psykopat isf.
Så enligt dina beräkningar så är det endast Johan som är bra. I är precis lika värdelös som de andra då.

Haha ja man kan ju tycka att silopsilop borde tycka Robin och Bella är lika kassa som använt sig av L. Men icke… skillnad är att allt Bella gör är utifrån hennes goda föräldraskap men allt Robin gör är utifrån att han är en ynkrygg och usel som förälder.men icke..
Citera
2023-02-11, 08:25
Medlem
WallabeJoys avatar
Jag upplever inte att barnen tycker J är den bästa föräldern, de har ju ingen daglig eller regelbunden kontakt som de har med sin pappa. Där de bor varannan vecka. Men de tycker om Johan och det är ju självklart, men under åren J och I var tillsammans bodde de ju varannan vecka så de träffar ju Robin hela tiden, varför ska de plötsligt börja tycka så mkt om Johan att de inte känner Robin är deras pappa.
Det ska och det ser man tydligt i barnens förhör ganska mkt till innan barn ger upp sina biologiska föräldrar.
Barn hoppas in i det sista, det ser man också barnens vittnesmål. Äldsta sonen fattar och har accepterat hur hans mamma är mer än E den yngsta. Som ännu hoppas och längtar och gärna är med sin mamma när han får chansen. Han vet också att den är tillfällig när han väl är med henne, medan V har mer accepterat och ser mer krasst igenom sin mamma.

Jag förringar inte barnens känslor för någon av mannen i sitt liv. Tror alla tre har en viktig roll då det är tydligt att mannen Bella har en relation med är den som blir den primära föräldern under mammans veckor.

Manipulationen Robin vittnar om visar ju det tydligt. Bella är solen i sitt universum och alla andra ska bara snurra runt henne och anpassa sig.

Vs vittnesmål är ju bara tragiskt, antingen är det så fattigt på innehåll för att han inte har med Bella att göra längre eller för att han har en relation med henne än. Jag upplevde dock inte att vittnesmålet hos polisen gav uttryck för några starkare känslor för henne men det kan ju ha ändrats.

Jag tycker utifrån vad folk skrivit som varit på rättegången är att fupen stämmer bra överens med det som kommer fram, att det är verkligen inte klarlagt nånting eg, allt är lika stort frågetecken än.

Ang orsak, OM Lukas skakade Junie tror jag det var i frustration i stunden och inte planerat. Jag tycker inte det finns något som styrker att det är planerat alls. Dock trötthet och frustration som uppstår i stunden.

Men jag tror verkligen inte han skakat, då hade han försökt kasta mer skit på andra och lyfta fokus från sig själv. Jag tror ärligt talat han inte vrt vad som hänt och hunden känns rimligast för honom då han fann hunden i sängen.
Citera
2023-02-11, 08:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Om försvaret begärt att häktesfrågan skall tas upp så vet redan rätten detta. Dock avgörs det inte förrän rättegången är över och slutpläderingarna gjorda. Då kommer rätten ta ställning om MGM ska släppas i väntan på dom. Detta brukar ge en indikation MEN behöver inte vara det. L kan släppas även om han senare efter överläggningar döms.

Ja precis, L kan ju släppas i väntan på dom trots att han döms allt har med straffpåföljden att göra. Indikatorn brukar vara att den åtalade antingen frias eller får annat straff än fängelse eller ett kort fängelsestraff som tex redan är gjort IOM den långa häktningstiden.

restriktionen kommer hävas iaf och jag har svårt att se att detta blir något längre fängelsestraff.

Är det någon som har länk till stämningsansökan?
Jag hittar bara en länk som inte fungerar.
Citera
2023-02-11, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag upplever inte att barnen tycker J är den bästa föräldern, de har ju ingen daglig eller regelbunden kontakt som de har med sin pappa. Där de bor varannan vecka. Men de tycker om Johan och det är ju självklart, men under åren J och I var tillsammans bodde de ju varannan vecka så de träffar ju Robin hela tiden, varför ska de plötsligt börja tycka så mkt om Johan att de inte känner Robin är deras pappa.
Det ska och det ser man tydligt i barnens förhör ganska mkt till innan barn ger upp sina biologiska föräldrar.
Barn hoppas in i det sista, det ser man också barnens vittnesmål. Äldsta sonen fattar och har accepterat hur hans mamma är mer än E den yngsta. Som ännu hoppas och längtar och gärna är med sin mamma när han får chansen. Han vet också att den är tillfällig när han väl är med henne, medan V har mer accepterat och ser mer krasst igenom sin mamma.

Jag förringar inte barnens känslor för någon av mannen i sitt liv. Tror alla tre har en viktig roll då det är tydligt att mannen Bella har en relation med är den som blir den primära föräldern under mammans veckor.

Manipulationen Robin vittnar om visar ju det tydligt. Bella är solen i sitt universum och alla andra ska bara snurra runt henne och anpassa sig.

Vs vittnesmål är ju bara tragiskt, antingen är det så fattigt på innehåll för att han inte har med Bella att göra längre eller för att han har en relation med henne än. Jag upplevde dock inte att vittnesmålet hos polisen gav uttryck för några starkare känslor för henne men det kan ju ha ändrats.

Jag tycker utifrån vad folk skrivit som varit på rättegången är att fupen stämmer bra överens med det som kommer fram, att det är verkligen inte klarlagt nånting eg, allt är lika stort frågetecken än.

Ang orsak, OM Lukas skakade Junie tror jag det var i frustration i stunden och inte planerat. Jag tycker inte det finns något som styrker att det är planerat alls. Dock trötthet och frustration som uppstår i stunden.

Men jag tror verkligen inte han skakat, då hade han försökt kasta mer skit på andra och lyfta fokus från sig själv. Jag tror ärligt talat han inte vrt vad som hänt och hunden känns rimligast för honom då han fann hunden i sängen.

Jag tror samma, har L gjort något är det av frustration men jag har så svårt att tro att han skulle kunna skada henne och sen inte bryta ihop efter ett halvår inlåst. Han verkar inte vara en person som är tillräckligt stark för det, i mina ögon borde han erkänt isf.
Citera
2023-02-11, 09:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Var det rättegångsdag igår? Var det någon som var där?

Edit: Det var det ju såg jag. Tack Kvackvack
Citera
2023-02-11, 10:17
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Jag tror samma, har L gjort något är det av frustration men jag har så svårt att tro att han skulle kunna skada henne och sen inte bryta ihop efter ett halvår inlåst. Han verkar inte vara en person som är tillräckligt stark för det, i mina ögon borde han erkänt isf.

Nej precis och planera det tror jag det finns andra sätt att göra det på för att det ska se ut som en olycka samt kommit på en bättre ursäkt. Hundhistorien är så udda att jag tror den är mest rimlig.
Citera
2023-02-11, 10:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ja precis, L kan ju släppas i väntan på dom trots att han döms allt har med straffpåföljden att göra. Indikatorn brukar vara att den åtalade antingen frias eller får annat straff än fängelse eller ett kort fängelsestraff som tex redan är gjort IOM den långa häktningstiden.

restriktionen kommer hävas iaf och jag har svårt att se att detta blir något längre fängelsestraff.

Är det någon som har länk till stämningsansökan?
Jag hittar bara en länk som inte fungerar.
Fup fungerar inte längre, men stämningsansökan gör det.
(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in