2023-02-10, 13:02
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Och det skulle L ha gjort även om I kom hem och avlastade honom några timmar varje kväll.

Nej, den psykiska misshandel hon utsatt L för är brutal. Jag förstår varför hon inte vågar visa sig under förhandlingen.
Hon kom hem på kvällarna normalt.
Hon arbetade på dagarna och det är fullt giltig frånvaro och fullt giltigt skäl till att vara trött på kvällen.
Hon klev upp 5 och kunde inte ligga och dra sig till klockan 11.
Hon är sannolikt inte med på förhandlingen för att hon inte orkar sitta mitt emot den som dödade hennes barn.
Det är inte helt ovanligt anhöriga gör det valet faktiskt.
Citera
2023-02-10, 13:06
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon arbetade på dagarna och det är fullt giltig frånvaro och fullt giltigt skäl till att vara trött på kvällen.
Hon är sannolikt inte med på förhandlingen för att hon inte orkar sitta mitt emot den om dödade hennes barn.

Nej, hon är nog inte där då hon inte vill behöva lyssna till hur hon uppenbarligen brustit på mer eller mindre alla punkter vad gäller moderskapet. För att inte tala om den grymma psykiska misshandel hon utsatt L för.
Citera
2023-02-10, 13:07
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Du är extremt fixerad vid att Bella haft sex.

Nej, jag tror användaren här är mer fixerad vid hur en mamma försummat sina barn.
Citera
2023-02-10, 13:07
Medlem
Citat:
Så i din familj så ska den som går hemma ha fritid och vila medan den som jobbar först heltid på jobbet sköter studierna och sedan fixar barn och hushåll.
Funkar normalt inte så nej.
Nej om jag läser förhören så pratar man inte om någon längre tid än dom tre veckor det gäller.
Hon arbetar så att hon är trött när hon kommer hem är knappast hjärnforskning att räkna ut.
Du kanske skulle prova heltidsarbete du också så du får känna på det.
Det normala är att den som går hemma tar lejonparten när det gäller hushåll och barnskötsel.

Om du någon gång vart föräldraledig hade du vetat att det är inte fritid hela dagarna med små barn. Vissa absolut, men definitivt inte alla barn.
Och nej, i vår familj sköter inte den som är föräldraledig allting medans den som jobbar ligger på soffan när hen kommer hem.
I vår familj DELAR vi på sysslorna som ska göras. Vare sig vem av oss som är föräldraledig (och för att förtydliga för dig så jobbar jag 100% och min partner har egen firma och jobbar ca 150% plus gård och flertalet djur) och inte fan ligger hen på soffan med mobilen efter arbete.

Om jag skulle sätta mig in i deras situation med bebis, två barn i lågstadieåldern som bråkar en hel del (säger barnen själva i förhör), understimulerad hund, andra djur och ett hus att sköta så låter det som semester att åka iväg och arbeta. Är ju inte direkt ett tungt arbete hon har 🙄

Men eftersom du inte verkar förstå ett jämställd förhållande så tänker jag inte diskutera någonting med dig mer. Det leder ingenstans när du inte kan tänka på någon annan än din stackars ”Bella”
Citera
2023-02-10, 13:14
Medlem
Nån som är där idag?
Citera
2023-02-10, 13:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaankan
Och du är fixerad vid att skydda I. Du, precis som I saknar självinsikt. Du vägrar inse felen, utan slänger dig med jämställdhet och att mammor också ska få ha ett liv.

I förtjänar inte sina barn. Hon är en värdelös mamma, och om ni hade lusläst fupen så som du påstår att du gjort och haft emotionell intelligens nog att ha empati för andra så hade båda ni sett hur barnen mådde med det avskrapet till människa.

Du är en skam. Att du kan titulera dig som mamma är en skam. Du är för mig en äggdonator som tyvärr är fertil.
Varifrån har du fått att jag kan titulera mig mamma?
Är det samma fantasier du flyter iväg i när du läser fup?
Nej hon är uppenbarligen inte så värdelös om Lukas är som pappa eftersom hon har hållit liv i dom barn som hon har haft hand om.
Dåligt omdöme har hon haft annars hade hon inte tagit i Lukas med tång ens.
Citera
2023-02-10, 13:42
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Du är extremt fixerad vid att Bella haft sex.
Nej det är jag inte alls. Utan att hon sätter sina behov före barnens. Det var du som skrev att hon inte ska behöva leva som nunna. Precis som om man inte skulle ha ett liv utan sex. Skaffar man en massa barn går dem för ens egna behov.
Citera
2023-02-10, 13:48
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det är jag inte alls. Utan att hon sätter sina behov före barnens. Det var du som skrev att hon inte ska behöva leva som nunna. Precis som om man inte skulle ha ett liv utan sex. Skaffar man en massa barn går dem för ens egna behov.
Den kommentaren kommer efter allt grottande i tråden från dig och andra om att hon hade sex.
Barnens behov var tillgodosedda eller vill du påstå att Lukas vanvårdade dom?
Var framgår det i så fall.
Citera
2023-02-10, 13:53
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Hon är sannolikt inte med på förhandlingen för att hon inte orkar sitta mitt emot den som dödade hennes barn.
Va fan hur tror du man gör när båda jobbar. Skiter i allt när man kommer hem för man är trött.
Du är inte mer än lovligt korkad om du tror att pappan kan ligga och dra sig till 11 med två småbarn och ett spädbarn, två hundar, kaniner, höns och katter. Det är jobb dygnet runt. Han vill omplasera hunden för han inser att hunden inte får det den behöver. Men det vill inte hon. Ändå tar hon inte hand om hunden. En ung draghund kräver minst tre timmars aktivering om dan. Hon lägger över det på honom.
Citera
2023-02-10, 13:53
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Hur skulle det gå till om hon inte ägnar en sekund åt honom.
För att manipulera måste man interagera.

Någon gång måste hon väl ha träffat barnet , och passat på att manipulera honom. Han var väl tex med till Gnesta när hon lekte mamma tillsammans med Victor ?
Citera
2023-02-10, 13:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Den kommentaren kommer efter allt grottande i tråden från dig och andra om att hon hade sex.
Barnens behov var tillgodosedda eller vill du påstå att Lukas vanvårdade dom?
Var framgår det i så fall.
Det var dem inte. Det var fan inte ens hans barn. Du har väl ändå läst vad barnen säger om denna äckliga slamp morsa. Som hellre åker runt till olika män.
Citera
2023-02-10, 13:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Va fan hur tror du man gör när båda jobbar. Skiter i allt när man kommer hem för man är trött.
Du är inte mer än lovligt korkad om du tror att pappan kan ligga och dra sig till 11 med två småbarn och ett spädbarn, två hundar, kaniner, höns och katter. Det är jobb dygnet runt. Han vill omplasera hunden för han inser att hunden inte får det den behöver. Men det vill inte hon. Ändå tar hon inte hand om hunden. En ung draghund kräver minst tre timmars aktivering om dan. Hon lägger över det på honom.
Det står i förundersökningen att han ligger och drar sig till 11 ibland.
Om båda jobbar så får man givetvis dela men nu jobbade inte båda utan den ena gick hemma större delen av tiden med ETT barn och övrig tid med två självgående barn som inte behövde bäras matas bytas
Det var han som ville ha hunden och därför får han ta ansvar för det.
Det tycker jag är ett jäkligt skäligt krav faktiskt.
Fast du kanske är som Lukas och tycker djur bara är leksaker som kan skyffla bort när man tröttnar.
Barnen fick dessutom ta morgonrastningen med hunden så inte ens det behövde han göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in