2023-02-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Här kom för övrigt bekräftelsen på att det finns en koppling till familjen på ett eller annat sätt.

Som flera sagt innan…. Bara att nonchalera! Men avslöjadet är ju klockrent
Citera
2023-02-11, 00:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Här kom för övrigt bekräftelsen på att det finns en koppling till familjen på ett eller annat sätt.
En koppling som inte har med Bella att göra ja.
Det kunde du inte lista ut va.
Tillräckligt nära för att bedöma ynkryggen Robin och Barnamördaren Lukas men inte nära Bella så jag kan svara på frågor om vad hon tänkt.
Nöjd nu
Citera
2023-02-11, 00:12
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Beskrivningen säger att han säger en sak i rätten och något annat utanför rätten.
Då är han inte ärlig inför rätten.
Eller hur tolkar du ärlighet

Oj, du verkar inte ha någon aning om vad du pratar om.

Gör så här: tänk ett varv och besvara denna gåta. På vilket sätt skulle han kunna tala positivt om I utanför rätten, men negativt om henne i rätten och ändå tala 100 procent sanning vid bägge tillfällen.
Senast redigerad av Vallasand 2023-02-11 kl. 00:15.
Citera
2023-02-11, 00:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Oj, du verkar inte ha någon aning om vad du pratar om.

Om det är vad du har att komma med så kan vi konstatera att du inte har en aning om någonting mer än att du är dum i huvudet.

Citat:
Gör så här: tänk ett varv. På vilket sätt skulle han kunna tala positivt om I utanför rätten, men negativt om henne i rätten men ändå tala 100 procent sanning vid bägge tillfällen.

Precis han är en oärlig ynkrygg.
Normalt berättar man både det positiva och det negativa för dom som ska göra en bedömning.
Sen överlåter man åt dom att göra bedömningen.
Undantagen är när man tror att man ska vinna något på att enbart berätta det negativa.
Ungefär som ynkryggen gjorde idag alltså.
Citera
2023-02-11, 00:22
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Om det är vad du har att komma med så kan vi konstatera att du inte har en aning om någonting mer än att du är dum i huvudet.

Normalt berättar man både det positiva och det negativa för dom som ska göra en bedömning.
Undantagen är när man tror att man ska vinna något på att enbart berätta det negativa.

Svaret på gåtan är att åklagare/försvar ställer vissa frågor. Allmänna kallpratare utanför rätten kanske ställer helt andra.
Citera
2023-02-11, 00:24
Medlem
Citat:

Det är nog inte många som ser honom som en ynkrygg!!! Sorry föll på den igen: att nonchalera…
Citera
2023-02-11, 00:25
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Svaret på gåtan är att åklagare/försvar ställer vissa frågor. Allmänna kallpratare utanför rätten kanske ställer helt andra.
Ja kanske är det så
För jag kunde inte tänka mig att Robin skulle gå in och smutskasta och vara oärlig.
Citera
2023-02-11, 00:27
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ja kanske är det så
För jag kunde inte tänka mig att Robin skulle gå in och smutskasta och vara oärlig.

Det gjorde han nog inte.
Citera
2023-02-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ja kanske är det så

Med denna kommentar så får jag faktiskt känslan av att du känner till honom precis som du skriver.

Mycket intressant, om så är fallet så undrar jag varför du ens tvivlar kring detta?
Citera
2023-02-11, 02:51
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag undrar om du som är nämndeman tror att försvaret kommer yrka på att Lukas går loss ur häkte efter dagens förhandlingar.
Alla vittnen och all bevisning är ju avklarad och det ligger en helg mellan sista rättegångsdagen.
Är det vanligt att dom begär att häktningen hävs i det här skedet eller brukar dom alltid vänta tills sista rättegångsdagen med att begära det.

Såvitt jag ser så finns ju inget mer som ska in i målet enligt planeringen.

Om försvaret begärt att häktesfrågan skall tas upp så vet redan rätten detta. Dock avgörs det inte förrän rättegången är över och slutpläderingarna gjorda. Då kommer rätten ta ställning om MGM ska släppas i väntan på dom. Detta brukar ge en indikation MEN behöver inte vara det. L kan släppas även om han senare efter överläggningar döms.
Citera
2023-02-11, 03:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackvack
Jag beskriver vad jag uppfattade, blir dock aningens vinklat då jag plockar ut det mest relevanta.

Jag upplevde absolut inte att Robin pratade illa om Isabella utan snarare berättade hur hon är som person vilket han uppenbart tyckte var jobbigt. Han sa till och med rätt ut "usch detta blir ju jobbigt att svara på, det är mina barns mamma ju..".

Hans förhör bekräftar det som framkommit sedan tidigare, inte mer än så.
Jag kan ju dock tillägga att jag överhörde när han pratade med någon i en paus och då beskrev han även positiva egenskaper och sidor som hon har så jag upplevde att han inte vill kasta henne under bussen på något sätt.

Jag upplevde nog inte han som en ynkedom snarare tvärtom.

Däremot så stärks ju åklagarens linje av att R klargör att hon är den personen han beskrev så du borde ju se det som en bra sak då du som inte ens är på plats och tar del av all bevisning är så säker på vad som hänt.

Stort tack för bra rapportering och för du delar med dig.
Det stärker verkligen bilden man fått från FUPen och bra och klargörande vittnesmål från R.
Kommer du vara där på måndag?
Citera
2023-02-11, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullenpilsnerkorv
Japp. V och Bella träffas fortfarande

Men hon bor med J nu sägs det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto