Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Det fetade......"självgående". Båda barnen har väl dokumenterade DIAGNOSER??? Barn med DIAGNOSER är INTE "självgående".....du begriper ju inte ens vad DIAGNOSER innebär, ett annat namn på DIAGNOSER är FUNKTIONSHINDER.
Man kan inte säga "självgående" om personer med diagnos/funktionshinder då de mycket, mycket behöver olika former av EXTRA STÖD för att fungera "nästan" normalt.
Jo även människor med olika typer av funktionshinder kan vara självgående.
På vilket sätt menar du att dessa barn har så mentala handikapp att dom inte klarar det mesta själv.
Dom äter själva sköter toalett själva går och rör sig själva osv.
Citat:
Att släppa ut 2 mindre barn (med funktionshinder) med en större unghund som dessutom är av huskie-typ (extra, extra jobbig och extra, extra krävande hundras) ensamma på rastningspromenad, jag finner faaan inte ord på hur oansvarigt detta är av de vuxna!!!! Snacka om OANSVARIGA hund/djurägare!!!
Det är Lukas som låter barnen rasta hunden.
Inte Bella.
Det är rutinen när Lukas väcker dom och Bella är på jobbet.
Citat:
Jag hoppas verkligen att I inte bara blir av med sina barn, utan även alla stackars djur och får djurförbud!!
Det är ju logiskt när det är Lukas som skadat ett barn och som låter barn rasta en stor hund.
Klart allt är Bellas fel.
Om Lukas inte torkar sig ordentligt när han skitit är det då också Bellas ansvar
Citat:
Du är ju helt fullkomligt ute och cyklar. Du vet exakt ingenting. Det är klart att det ÄR skillnad på "mina barn och dina barn" i minst 90% av fallen, allt annat är drömmar och verklighetsflykt!
Det är inte alls självklart och det var inte ens frågan.
Här handlade det om ansvar och inte att trumma på släktträdet.
Ingår du i en familj som vuxen så har du ansvar som vuxen.
Det går inte att kuckilura och bara laga mat åt sitt eget bara fixa för sitt eget och bara bry sig i sitt eget.
Citat:
Och att L "visste vad han tog på sig".......herregud, det är ju mamman här som har 2 tidigare barn, HON ska ta mest ansvar för dom både praktiskt och juridiskt, och hon ska SKYDDA dom mot den nya sambon, som hon faktiskt bara har känt en kortare tid och egentligen inte vet någonting om! Inte dumpa sina egna 2 barn MER än heltid på denna nya sambon....
Vilket skydd behövde dom menar du?
Har du information om att Lukas skadat grabbarna?