2023-01-29, 16:50
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag och många i tråden håller inte med dig. Utan tycker att förundersökningen är tunn och inte visar utom rimligt tvivel att Lukas är skyldig.

Men du kanske inte är medveten om att det händer att folk blir friade efter rättegångar?
Jo det händer alltför ofta att skyldiga inte kan fällas.
Det är ju vad man får stå ut med om man ska upprätthålla rättssäkerheten med fokus på att oskyldiga inte blir dömda.
Tänker du att barnen inte kommer att vara dött om dom inte kan fälla honom?
Eller att det är grannen som smugit in och dödat barnet?
Citera
2023-01-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jo det händer alltför ofta att skyldiga inte kan fällas.
Det är ju vad man får stå ut med om man ska upprätthålla rättssäkerheten med fokus på att oskyldiga inte blir dömda.
Tänker du att barnen inte kommer att vara dött om dom inte kan fälla honom?
Eller att det är grannen som smugit in och dödat barnet?

Det är ju bella som är den skyldiga!! Som sagt hon har kunnat göra det dagen innan när hon var hemma redan.
Citera
2023-01-29, 18:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Varför är det viktigt för dig aset till mamma blir rentvådd?

Även om hon inte blir dömd i rätten så är hon dömd av hela svenska folket.

Alla vet vilken urusel WT-hora till morsa hon varit ändå.
Hela svenska folket? Det är cirka tio personer i den här tråden som i inlägg efter inlägg spyr ut sitt hat mot henne. Utanför Flashback har jag inte hört något sådant och då bor jag ändå i närområdet. Så nej, det stämmer nog inte
Citera
2023-01-29, 18:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devetdu1
Det är ju bella som är den skyldiga!! Som sagt hon har kunnat göra det dagen innan när hon var hemma redan.
Varför skulle hon ha gjort det menar du och vad var i så fall hennes syfte?
Citera
2023-01-29, 18:08
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hela svenska folket? Det är cirka tio personer i den här tråden som i inlägg efter inlägg spyr ut sitt hat mot henne. Utanför Flashback har jag inte hört något sådant och då bor jag ändå i närområdet. Så nej, det stämmer nog inte

... och jag bor inte ens i närområdet men har vid flera tillfällen hört I nämnas utanför flashbacksammanhang.
Citera
2023-01-29, 18:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Du menar mer än att hon absolut inte vill veta av sin dotter? Och uttryckt upprepade gånger att sula ”det” i väggen?
Helst av allt visar ju hennes vidriga manipulativa beteende att hon inte vill ha någon familj alls så hon slipper allt ansvar
Citera
2023-01-29, 18:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Du menar mer än att hon absolut inte vill veta av sin dotter? Och uttryckt upprepade gånger att sula ”det” i väggen?
Helst av allt visar ju hennes vidriga manipulativa beteende att hon inte vill ha någon familj alls så hon slipper allt ansvar
Det är väl såvitt jag vet bara den åtalade som i förhör sagt att mamman vill sula barnet i väggen? Jag försöker hålla mig lite skeptisk till vad de inblandade säger i förhören men jag vet att det finns några i tråden som inte ifrågasätter något som pappan berättar.

Men jag frågade vad syfte skulle vara. Har du något svar? Var det att döda barnet? Anser du det ens sannolikt att det är mamman som dödat barnet? Det vore nämligen helt fantastiskt skickligt gjort i så fall av henne att skaka dottern alldeles lagom mycket så att symptomen skulle komma först ett halvt dygn senare, och att skakningen skulle vara så kraftig att barnet senare dog. Med telepati fick hon hunden att lägga sig på barnet och fader, den stackaren, han tror fortfarande att det var hunden som dödade barnet.
Citera
2023-01-29, 19:03
Avslutad
Citat:

Då har du inte läst hela tråden.

Gör om - gör rätt.
Citera
2023-01-29, 19:07
Avslutad
Citat:

Läs på lite om förhören med I i fup.
Du kommer bli chockad. Där framkommer många syfte. Hon ville flytta ifrån familjen, hon ville lämna L, hon orkade inte med sina barn, hon hade träffat en ny kärlek, den nya kärleken ville inte ha stor familj. Mamman har massor motiv.
Citera
2023-01-29, 19:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Du kommer bli chockad. Där framkommer många syfte. Hon ville flytta ifrån familjen, hon ville lämna L, hon orkade inte med sina barn, hon hade träffat en ny kärlek, den nya kärleken ville inte ha stor familj. Mamman har massor motiv.
Instämmer. Tycker det är en konstig fråga när hela FUPen genomsyras av hennes syften och motiv.
Citera
2023-01-29, 19:49
Medlem
Citat:
Det är väl såvitt jag vet bara den åtalade som i förhör sagt att mamman vill sula barnet i väggen? Jag försöker hålla mig lite skeptisk till vad de inblandade säger i förhören men jag vet att det finns några i tråden som inte ifrågasätter något som pappan berättar.

Men jag frågade vad syfte skulle vara. Har du något svar? Var det att döda barnet? Anser du det ens sannolikt att det är mamman som dödat barnet? Det vore nämligen helt fantastiskt skickligt gjort i så fall av henne att skaka dottern alldeles lagom mycket så att symptomen skulle komma först ett halvt dygn senare, och att skakningen skulle vara så kraftig att barnet senare dog. Med telepati fick hon hunden att lägga sig på barnet och fader, den stackaren, han tror fortfarande att det var hunden som dödade barnet.

Om jag läser fupen och utelämnar I och L säger så framstår I som en väldigt oempatisk självisk människa som inte bryr sig om sina barn utan bara om sig själv enligt vittnen.Lukas verkar ha fått dragit ett tugnt lass och inte sagt ifrån när både andras djur och barn lassats på honom,antagligen för att han vill vara alla till lags.
Tragisk historia hur som helst.
Citera
2023-01-29, 19:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej hon vill inte flytta.
Hon ville att Lukas flyttade.
Hon hade nog inga planer på att skänka honom något hus faktiskt.
Hon har inte heller sagt att hon vill lämna familjen.
Hon vill att Lukas flyttar.
Hon vill att flickan bor så att hon kan ha henne mest och om det inte fungerar så får Lukas ta vårdnaden.
Hon säger alltså inte att hon inte vill ha flickan heller.
Det är det Lukas som säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in