2023-01-29, 19:53
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottello
Om jag läser fupen och utelämnar I och L säger så framstår I som en väldigt oempatisk självisk människa som inte bryr sig om sina barn utan bara om sig själv enligt vittnen.Lukas verkar ha fått dragit ett tugnt lass och inte sagt ifrån när både andras djur och barn lassats på honom,antagligen för att han vill vara alla till lags.
Tragisk historia hur som helst.
Det är många som kan återberätta det Lukas påstår.
Däremot har dom inte sett och hört det själva.
Citera
2023-01-29, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ottello
Om jag läser fupen och utelämnar I och L säger så framstår I som en väldigt oempatisk självisk människa som inte bryr sig om sina barn utan bara om sig själv enligt vittnen.Lukas verkar ha fått dragit ett tugnt lass och inte sagt ifrån när både andras djur och barn lassats på honom,antagligen för att han vill vara alla till lags.
Tragisk historia hur som helst.

Ja, en fruktansvärt tragisk historia.
Hade familjen fått hjälp i tid hade allt kunnat se annorlunda ut.
Jag tycker socialtjänst och BVC fick flera signaler men inte tog det på allvar.
Så sorgligt att flickans liv slocknade och två små bröder förlorade sin syster - hennes liv kan aldrig återkallas och kvar finns trasiga människor med en massa elände kvar i sina liv.
Citera
2023-01-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hela svenska folket? Det är cirka tio personer i den här tråden som i inlägg efter inlägg spyr ut sitt hat mot henne. Utanför Flashback har jag inte hört något sådant och då bor jag ändå i närområdet. Så nej, det stämmer nog inte

Men det ryktet kommer nog alltid att förfölja henne. Så fort nån nys om om mordet så är det alltid nån som kollar här. Tror inte så många här inne efter ha läst fupen är helt ute och cyklar angående uppfattningen om henne. På så vis kan rättvisan tjänas genom att förmedla budskapet vidare att den mamman är en riktigt sunkig pissmamma.
Citera
2023-01-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej hon vill inte flytta.
Hon ville att Lukas flyttade.
Hon hade nog inga planer på att skänka honom något hus faktiskt.
Hon har inte heller sagt att hon vill lämna familjen.
Hon vill att Lukas flyttar.
Hon vill att flickan bor så att hon kan ha henne mest och om det inte fungerar så får Lukas ta vårdnaden.
Hon säger alltså inte att hon inte vill ha flickan heller.
Det är det Lukas som säger.

Hon kan ju inte ha J mest om hon väljer att jobba?
Iom att hon säger att om de inte funkar får Lukas ta vårdnaden. Alltså väljer hon jobbet före vårdnaden? Behöver man dessutom ge vårdnaden till någon bara för dom flyttar? Kan man inte ha gemensamt ansvar och vårdnad?
Hör du inte själv hur ointresserad hon är av sitt barn? En mamma ska fan i det läget ta föräldrarledigt, skicka ut killen och ta hand om barnet det året innan den börjar på förskolan/dagis. Inte säger en älskande mamma att pappan får ta dottern och flytta!
Citera
2023-01-29, 21:16
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Hon kan ju inte ha J mest om hon väljer att jobba?
Iom att hon säger att om de inte funkar får Lukas ta vårdnaden. Alltså väljer hon jobbet före vårdnaden? Behöver man dessutom ge vårdnaden till någon bara för dom flyttar? Kan man inte ha gemensamt ansvar och vårdnad?
Hör du inte själv hur ointresserad hon är av sitt barn? En mamma ska fan i det läget ta föräldrarledigt, skicka ut killen och ta hand om barnet det året innan den börjar på förskolan/dagis. Inte säger en älskande mamma att pappan får ta dottern och flytta!
Hon säger att hon kan byta och gå hemma men han vill inte det
Menar du att alla män som skiljer sig väljer bort vårdnaden om sina barn för att dom jobbar?
Nej jag hör hur trött hon var på Lukas
Citera
2023-01-29, 21:26
Medlem
Citat:
Menar du att alla män som skiljer sig väljer bort vårdnaden om sina barn för att dom jobbar?

Nej men du skrev själv att kunde hon inte ha J mest så fick han ta vårdnaden.
Nej oftast delar man på sig och fortsätter ha gemensam vårdnad.
Möjligt hon va trött på Lukas, men de gör fortfarande inte henne till en bra mamma. Det är det som diskuteras mestadels här. Att hon är en born looser mamma.
Dessutom de faktum att det inte ställt bortom all rimligt tvivel att Lukas måste varit den som bragt deras dotter om livet. Möjligheten finns fortfarande att hon oavsiktligt kan skakat dottern så pass att det lett till att hon avlidit ett dygn senare.
Men om han döms så får man verkligen be för att han är skyldig till det också. För fy fan och sitta oskyldig till att ha dödat sitt eget barn.
Citera
2023-01-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Nej men du skrev själv att kunde hon inte ha J mest så fick han ta vårdnaden.
Nej oftast delar man på sig och fortsätter ha gemensam vårdnad.
Möjligt hon va trött på Lukas, men de gör fortfarande inte henne till en bra mamma. Det är det som diskuteras mestadels här. Att hon är en born looser mamma.
Dessutom de faktum att det inte ställt bortom all rimligt tvivel att Lukas måste varit den som bragt deras dotter om livet. Möjligheten finns fortfarande att hon oavsiktligt kan skakat dottern så pass att det lett till att hon avlidit ett dygn senare.
Men om han döms så får man verkligen be för att han är skyldig till det också. För fy fan och sitta oskyldig till att ha dödat sitt eget barn.

Ja hellre fria någon som egentligen är skyldig än att en oskyldig ska åka in, när det finns tvivel och frågetecken, som jag tycker att det gör i det här fallet.

Jag tror det är 50/50 att han döms i tingsrätten men att han isåfall blir friad i hovrätten.
Citera
2023-01-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ja hellre fria någon som egentligen är skyldig än att en oskyldig ska åka in, när det finns tvivel och frågetecken, som jag tycker att det gör i det här fallet.

Jag tror det är 50/50 att han döms i tingsrätten men att han isåfall blir friad i hovrätten.

Barnamördare är nog det värsta som finns! Men kan fan inte hjälpa att känna sympati för han även om han gjort det. Känns sjukt att säga det. Men så ung och oerfaren och sedan ta hand om barn och familj mer eller mindre ensam så tycker jag fan synd om han.
Citera
2023-01-29, 21:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Alltså är du dum på riktigt?????
Du upprepar i hundratals inlägg att så snart vi citerar vad Lukas, vänner, barn, Robin, mfl så svarar du med ” Lukas säger”

Vi ska alltså inte lita på vad Lukas m fl säger men däremot förväntar du dig att vi ska lita på vad I säger? Detta trots hon själv berättat vilken lögnerska hon är när det passar henne?
Att de flesta här genomgående när vi läst FUPen inser vilken vidrig individ och mamma hon är så ska vi lita på vad hon säger? Det är ju ett skämt och du gör bort dig gång på gång
Senast redigerad av Kellywoman 2023-01-29 kl. 21:54.
Citera
2023-01-29, 22:00
Medlem
Bebismordet i Trosa del 5,6,7,8, 9 och 10. Podme /Acast.
Citera
2023-01-29, 22:10
Medlem
Är det hunden som lagt sig på barnet? Inte otroligt med den rasen..
Citera
2023-01-29, 22:18
Medlem
Isabella verkar vara en kall empatistörd människa. Jag som själv är mamma kan inte förstå hur man kan vara så känslokall och prioritera nya män framför sin redan befintliga familj?! Allt från hur hon struntade i andningslarmet när Junie föddes, till att knappt vara hemma eller intresserad av att umgås med sina barn... idioten borde inte få ha barn. Min ilska riktas mer mot henne när jag läser FUP för i mina ögon överger hon sina barn gång på gång. Även om Lukas är den som utfört skakvåldet är hon en bidragande orsak i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in