Citat:
Ursprungligen postat av
Gardinkork
Något som är väldigt konstigt, lyssna!
I får samtal från L om att J är livlös, hon ber honom ringa 112. Det enda hon vet är att L sagt att hunden kan ha gjort något som orsakat det. Hon kommer till huset och enligt sjukvårdarna pratar L och I inte med varandra. Vårdpersonalen konstaterar att J har hjärtstopp och dom ska flyga J till sjukhuset. I och J sätter sig i ambulansen, L sitter bak. Ambulansföraren säger att dom är tysta och pratar inte. Då skickar I meddelande till L Tänk för fan på vad du säger! Varför? Hon vet inte alls vad som hänt och frågar inget? Så varför tänka på vad han säger?
Sen en till sak som är konstigt!
Dom kommer fram till sjukhuset, dom har inte fått träffa J och vet inte mer än att hon haft hjärtstopp ca 40-50 min. Ingen ny information har då kommit. Då skriver hon till V, Jag tror L kan ha gjort nått?
Vad grundar hon det i? Varför ens tänka den tanken i det skedet? Dom vet ju inget om att det är skakvåld just då.
Hennes argument är att han är konstig, tyst och ringer inte någon och berättar vad som hänt. Hon är också tyst och frågar heller inget enligt vårdpersonalen. L förklara i förhöret att han inte vill ringa sin mamma innan dom vet mera, för att inte oroa i onödan. Det tycker I är konstigt, samtidigt ber hon själv sin syster ringa föräldrarna för hon inte klarar det själv!!? Hon vill ju försöka lägga över skulden redan här, för hon vet vad som hänt redan.
Däremot är det VÄLDIGT konstigt av henne att lägga massa energi på att skicka meddelanden till alla hela tiden. Bry sig om att försäkra sig så V inte drar sig ur. Att be V komma och sova med henne på hotellet!? Ber sin syster ta med träningskläder!? Det är sjukt!
Är det inte när de har pratat med någon läkare som han börjar prata om sitt drickande , som hon sedan säger till honom "tänk för fan på vad du säger ".
Det verkar som att uppläsaren läser direkt från FU, men en del saker får jag ändå till att skilja sig mot vad som står hans papper och FUP:en
Sedan kan man ju undra , när hon kommer hem på lördagen , verkar hon inte ha något större intresse av varken barnen eller honom, verkar inte veta något överhuvud taget, förutom att hon är JÄTTESÄKER på att hon inte träffade J.
Detta är ett utdrag ur FU med I :
Fhl Lukas säger att han ger Junie till dig för att han behöver också gå på toaletten och han
behöver duscha, att han ger Junie till dig då när du kommer hem.
I Ja... Nej... Nej, för att han är aldrig... Nej. För... Alltså... Det är jag jättesäker på inte har
hänt. (ohörbart 00.19.01). För han var inte och duschade den da... alltså medan jag var
hemma för jag var hemma så kort tid för jag var i princip bara... Ja, hemma och vände
för att jag inte ville vara där. Och nu låter det här jättehemskt men jag stannade inte
längre än vad jag behövde. Det...
Fhl Varför åkte du hem om du kände så?
I Ja, för först tänkte jag åka hem och vara med familjen och sen när jag var på väg hem
så ångrade jag mig och ville tillbaka. Då kände jag att då är jag redan på väg hem så då
kunde jag åka hem och hämta nya kläder och duscha, säga hej till killarna. Men det är
kla... Alltså jag ville ju vara hemma men jag klarade inte av att vara hemma.
Fhl Hur säker är du på att du inte får Junie den här söndagen?
I Jag är jättesäker på det. Jag är helt säker på det. Det... Ja... Hur jag än tänker och vrider
och vänder så... nej, jag... Nej.
Fhl Jag tänker, du har varit... är borta över natten och sen kommer hem.
I Ja. Men jag... Alltså jag är fortfarande helt säker på att när jag är hemma... anledningen
till att jag inte träffar henne är för att han säger att hon ligger och sover och det är också
en av anledningarna till att han skickar en snapchat-video sen för att visa att hon var
vaken. Och jag... Alltså jag är helt säker på det för att han har varit så... Alltså det värsta
som fanns var om någon väckte henne när hon låg och sov så man trippade liksom på tå
för att annars blev han arg så att det... Jag är jätte... Nej... Jag...