2023-01-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadMachine
Försökt gå igenom tråden men kan inte hitta någon fup, antar att den inte är ute pga att det har med ett barn att göra?

Jodå den finns ute.
Citera
2023-01-24, 22:03
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadMachine
Försökt gå igenom tråden men kan inte hitta någon fup, antar att den inte är ute pga att det har med ett barn att göra?

FUP:
(FB) Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Citera
2023-01-24, 22:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
'Måste bara säga att det är helt underbart att se silopsilpos härjningar. I ALLA andra "stora fall" finns det ALLTID en nära släkting eller mgm själv som härjar runt som rabiat och försöker med olika konspirationer, den ena blekare än den andra, att få mgm att framstå som guds bästa barn, och ALLA andra som nånsin läser tråden inser direkt att 1: mgm är toksyldig och 2 att det är personen själv eller typ farsan som sitter bakom skärmen.

Här? Här är det tvärtom, en person som inte ens är skyldig...eller ja, inte ens åtalad menar jag, som har nån fanboy(girl) som dag och natt försöker med roligare och roligare varianter att spela oskyldig, men det ända som händer är att alla normala människor inser hur genomkorkad och skyldig cepet är. Snyggt jobbat.

Jag är dessutom, av anledningar, road av hur trådattityden ändrades ett par timmar efter fup-släp, från att alla var övertygade om att pappan var skyldig till att inse att det kan ligga en eller annan hund begraven och går bananer på mamman, som då alltså INTE är åtalad (?).

Jag var lite sugen på att försöka göra en insats för att få kreti och pleti i tråden att inse vilken hemsk människa vi hade att göra med, men det blev en del instadumpar postade, en del folk som sen tidigare hade varit fascinerade av hennes vandel via olika bloggar och kastade lite ljus och så kom fuppen och alla läsa om vilken hemsk och vedervärdig person hon är.

Synd at micro är bannad, hon var på den gamla goda tiden, innan fuppen, horrövens största försvarare, jag var lite säker på att de var polare - av den enkla anledningen till att INGEN som vet nåt om kvinnan kan tro annat än att det är White Trashdrottningen av allt white trash. Meeeeen, jag bara måste dela med mig av vad människan tycker är lämplig klädsel på sin egen dotters dop.

https://imgur.com/a/zfDEKqh

Horröven lämnade heller inte sin dotter för första gången efter 2,5 månader efter födseln utan knodden var strax passerad två veckor innan hon egentligen skulle vara född när horröven dumpade av sin unge hos J's faster för att åka in till sthlm över natten och...ja, bete sig så tvivelaktigt som bara I kan

Edit: En av de roligaste personerna som jag dessutom har könt i nästan hela mitt liv kallar henne inte för horröven, utan det än mer elaka "Det rödhåriga fettot" men jag är för snäll både mot fetton och gingers för att kalla henne det

Väldigt träffande inlägg.
Jag var en av dem som faktiskt försvarade den vidriga människan innan jag läst FUPen. Men blev helt kall när jag läste och ångrade mig djupt att jag på något sätt försvarat en så vedervärdig person.
Tja vad ska man säga om klädseln på dopet? Seriöst…..
Citera
2023-01-24, 23:08
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sannaf8989
Om jag förstod det rätt så var väl det när J föddes ? Tror jag läste nått om det i orosanmälan.

Aha, kan vara fel av mig, sorry
Citera
2023-01-25, 08:33
Medlem
Två nya avsnitt, 7 och 8 av Bebismordet i trosa finns ute
Citera
2023-01-25, 11:50
Medlem
Något som är väldigt konstigt, lyssna!
I får samtal från L om att J är livlös, hon ber honom ringa 112. Det enda hon vet är att L sagt att hunden kan ha gjort något som orsakat det. Hon kommer till huset och enligt sjukvårdarna pratar L och I inte med varandra. Vårdpersonalen konstaterar att J har hjärtstopp och dom ska flyga J till sjukhuset. I och J sätter sig i ambulansen, L sitter bak. Ambulansföraren säger att dom är tysta och pratar inte. Då skickar I meddelande till L Tänk för fan på vad du säger! Varför? Hon vet inte alls vad som hänt och frågar inget? Så varför tänka på vad han säger?

Sen en till sak som är konstigt!
Dom kommer fram till sjukhuset, dom har inte fått träffa J och vet inte mer än att hon haft hjärtstopp ca 40-50 min. Ingen ny information har då kommit. Då skriver hon till V, Jag tror L kan ha gjort nått?
Vad grundar hon det i? Varför ens tänka den tanken i det skedet? Dom vet ju inget om att det är skakvåld just då.
Hennes argument är att han är konstig, tyst och ringer inte någon och berättar vad som hänt. Hon är också tyst och frågar heller inget enligt vårdpersonalen. L förklara i förhöret att han inte vill ringa sin mamma innan dom vet mera, för att inte oroa i onödan. Det tycker I är konstigt, samtidigt ber hon själv sin syster ringa föräldrarna för hon inte klarar det själv!!? Hon vill ju försöka lägga över skulden redan här, för hon vet vad som hänt redan.
Däremot är det VÄLDIGT konstigt av henne att lägga massa energi på att skicka meddelanden till alla hela tiden. Bry sig om att försäkra sig så V inte drar sig ur. Att be V komma och sova med henne på hotellet!? Ber sin syster ta med träningskläder!? Det är sjukt!
Citera
2023-01-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Väldigt träffande inlägg.
Jag var en av dem som faktiskt försvarade den vidriga människan innan jag läst FUPen. Men blev helt kall när jag läste och ångrade mig djupt att jag på något sätt försvarat en så vedervärdig person.
Tja vad ska man säga om klädseln på dopet? Seriöst…..
Hur kan man välja kläder som dessa människor på ett dop😂 Kan man bli mer WT än det?

Hörde nått som gör det hela ännu sjukare och visar verkligen hur ego människan är.
Hon förbjöd släkten till Lukas att komma på begravningen för Juni. Att utnyttja tex fastern som barnvakt var inga problem, festa ”måste” man ju göra innan ungen ens egentligen skulle ha varit född, men att låta fastern och släkten ta ett sista farväl var inte lika kul.

Sen förbjöd hon de som hade hand om gravsättningen m.m att berätta för Lukas familj vart Juni var begraven, hur kan man göra så mot både Juni och släkten?

Hoppas ni som känner henne ser till att hon får hjälp, psykiskt frisk är hon inte nånstans.
Citera
2023-01-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardinkork
Något som är väldigt konstigt, lyssna!
I får samtal från L om att J är livlös, hon ber honom ringa 112. Det enda hon vet är att L sagt att hunden kan ha gjort något som orsakat det. Hon kommer till huset och enligt sjukvårdarna pratar L och I inte med varandra. Vårdpersonalen konstaterar att J har hjärtstopp och dom ska flyga J till sjukhuset. I och J sätter sig i ambulansen, L sitter bak. Ambulansföraren säger att dom är tysta och pratar inte. Då skickar I meddelande till L Tänk för fan på vad du säger! Varför? Hon vet inte alls vad som hänt och frågar inget? Så varför tänka på vad han säger?

Sen en till sak som är konstigt!
Dom kommer fram till sjukhuset, dom har inte fått träffa J och vet inte mer än att hon haft hjärtstopp ca 40-50 min. Ingen ny information har då kommit. Då skriver hon till V, Jag tror L kan ha gjort nått?
Vad grundar hon det i? Varför ens tänka den tanken i det skedet? Dom vet ju inget om att det är skakvåld just då.
Hennes argument är att han är konstig, tyst och ringer inte någon och berättar vad som hänt. Hon är också tyst och frågar heller inget enligt vårdpersonalen. L förklara i förhöret att han inte vill ringa sin mamma innan dom vet mera, för att inte oroa i onödan. Det tycker I är konstigt, samtidigt ber hon själv sin syster ringa föräldrarna för hon inte klarar det själv!!? Hon vill ju försöka lägga över skulden redan här, för hon vet vad som hänt redan.
Däremot är det VÄLDIGT konstigt av henne att lägga massa energi på att skicka meddelanden till alla hela tiden. Bry sig om att försäkra sig så V inte drar sig ur. Att be V komma och sova med henne på hotellet!? Ber sin syster ta med träningskläder!? Det är sjukt!

Är det inte när de har pratat med någon läkare som han börjar prata om sitt drickande , som hon sedan säger till honom "tänk för fan på vad du säger ".

Det verkar som att uppläsaren läser direkt från FU, men en del saker får jag ändå till att skilja sig mot vad som står hans papper och FUP:en

Sedan kan man ju undra , när hon kommer hem på lördagen , verkar hon inte ha något större intresse av varken barnen eller honom, verkar inte veta något överhuvud taget, förutom att hon är JÄTTESÄKER på att hon inte träffade J.

Detta är ett utdrag ur FU med I :

Fhl Lukas säger att han ger Junie till dig för att han behöver också gå på toaletten och han
behöver duscha, att han ger Junie till dig då när du kommer hem.
I Ja... Nej... Nej, för att han är aldrig... Nej. För... Alltså... Det är jag jättesäker på inte har
hänt. (ohörbart 00.19.01). För han var inte och duschade den da... alltså medan jag var
hemma för jag var hemma så kort tid för jag var i princip bara... Ja, hemma och vände
för att jag inte ville vara där. Och nu låter det här jättehemskt men jag stannade inte
längre än vad jag behövde. Det...
Fhl Varför åkte du hem om du kände så?
I Ja, för först tänkte jag åka hem och vara med familjen och sen när jag var på väg hem
så ångrade jag mig och ville tillbaka. Då kände jag att då är jag redan på väg hem så då
kunde jag åka hem och hämta nya kläder och duscha, säga hej till killarna. Men det är
kla... Alltså jag ville ju vara hemma men jag klarade inte av att vara hemma.
Fhl Hur säker är du på att du inte får Junie den här söndagen?
I Jag är jättesäker på det. Jag är helt säker på det. Det... Ja... Hur jag än tänker och vrider
och vänder så... nej, jag... Nej.
Fhl Jag tänker, du har varit... är borta över natten och sen kommer hem.
I Ja. Men jag... Alltså jag är fortfarande helt säker på att när jag är hemma... anledningen
till att jag inte träffar henne är för att han säger att hon ligger och sover och det är också
en av anledningarna till att han skickar en snapchat-video sen för att visa att hon var
vaken. Och jag... Alltså jag är helt säker på det för att han har varit så... Alltså det värsta
som fanns var om någon väckte henne när hon låg och sov så man trippade liksom på tå
för att annars blev han arg så att det... Jag är jätte... Nej... Jag...
Citera
2023-01-25, 12:28
Medlem
Plastartikels avatar
Hon verkar vara en härlig morsa som hellre är med nya ragget än sina barn.
Citera
2023-01-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Hon verkar vara en härlig morsa som hellre är med nya ragget än sina barn.

Det kan man nog säga att det verkar ju inte som om fokuset har legat på barnen precis.
Citera
2023-01-25, 13:05
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Hur kan man välja kläder som dessa människor på ett dop😂 Kan man bli mer WT än det?

Hörde nått som gör det hela ännu sjukare och visar verkligen hur ego människan är.
Hon förbjöd släkten till Lukas att komma på begravningen för Juni. Att utnyttja tex fastern som barnvakt var inga problem, festa ”måste” man ju göra innan ungen ens egentligen skulle ha varit född, men att låta fastern och släkten ta ett sista farväl var inte lika kul.

Sen förbjöd hon de som hade hand om gravsättningen m.m att berätta för Lukas familj vart Juni var begraven, hur kan man göra så mot både Juni och släkten?

Hoppas ni som känner henne ser till att hon får hjälp, psykiskt frisk är hon inte nånstans.

Nej hon verkar inte vara frisk någonstans.
Citera
2023-01-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23

Tolkar jag dig rätt om jag uppfattar det som att dom anhöriga på L sida inte fick veta vart graven är?

Detta blir ju bara sjukare och sjukare om detta stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in