2023-01-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Tolkar jag dig rätt om jag uppfattar det som att dom anhöriga på L sida inte fick veta vart graven är?

Detta blir ju bara sjukare och sjukare om detta stämmer?

Om så är fallet att hon skulle tro att hon kan hålla detta hemligt för hans släkt då går hon på en fullständig nit.
Det är bara att ringa till Trosa församling dit J tillhörde, de lämnar ut alla uppgifter , ex. gravnummer, eller om J är begravd i minneslund, detta är offentliga handlingar .
Citera
2023-01-25, 13:28
Medlem
BayouXs avatar
Det skrivs mer i tråden om föräldern som inte är misstänkt för skakvåldet än den som faktiskt är det. Själv skiter jag fullständigt i hur modern är klädd, hennes otroheter osv. Barnen tycks hon dock ha struntat i de sista veckorna innan händelsen och det kan man ju ha synpunkter på.
L däremot planterade hundhistorian till precis alla, även till bvc någon dag innan det aktuella brottet. Han sa att blåmärken på flickan (bl.a på buken) hade hunden orsakat.
Att hunden skulle ha orsakat några skador är ju uteslutet enligt rättsmedicin.
Mamman är definitivt inte årets mamma men det man utläser ur fup så är pappan den skyldige till att flickan dog.
Citera
2023-01-25, 13:38
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Det skrivs mer i tråden om föräldern som inte är misstänkt för skakvåldet än den som faktiskt är det. Själv skiter jag fullständigt i hur modern är klädd, hennes otroheter osv. Barnen tycks hon dock ha struntat i de sista veckorna innan händelsen och det kan man ju ha synpunkter på.
L däremot planterade hundhistorian till precis alla, även till bvc någon dag innan det aktuella brottet. Han sa att blåmärken på flickan (bl.a på buken) hade hunden orsakat.
Att hunden skulle ha orsakat några skador är ju uteslutet enligt rättsmedicin.
Mamman är definitivt inte årets mamma men det man utläser ur fup så är pappan den skyldige till att flickan dog.

Precis alla ? Om han inte visste hur flickan fått sina blåmärken , så kanske han antog att det var hunden , eftersom han inte orsakat dem. Hennes barn är väl annars kända för att ha märken och skador , som hon har skyllt på diagnoser . Hon kan likväl vara skyldig till flickans död , hon kanske är en lika bra lögnare som hon påstår att han är. Varför ska man tro mer på henne ?
Citera
2023-01-25, 13:48
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Precis alla ? Om han inte visste hur flickan fått sina blåmärken , så kanske han antog att det var hunden , eftersom han inte orsakat dem. Hennes barn är väl annars kända för att ha märken och skador , som hon har skyllt på diagnoser . Hon kan likväl vara skyldig till flickans död , hon kanske är en lika bra lögnare som hon påstår att han är. Varför ska man tro mer på henne ?
Nu är ju dom som utreder brottet rätt säkra på vem den skyldige är och tror även att de har mycket större erfarenhet av dessa utredningar än någon av oss.
L har inte kontaktat någon då bebisen låg döende på sjukhus, det säger rätt mycket tycker jag. Han vet vem som är orsaken till skadorna - Han själv.
Citera
2023-01-25, 14:09
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Nu är ju dom som utreder brottet rätt säkra på vem den skyldige är och tror även att de har mycket större erfarenhet av dessa utredningar än någon av oss.
L har inte kontaktat någon då bebisen låg döende på sjukhus, det säger rätt mycket tycker jag. Han vet vem som är orsaken till skadorna - Han själv.

Alla är vi olika , det säger inte mig ett dugg. Konstigt om de inte har tittat mer på hennes historik vad gäller barn med blåmärken tex. Att hon inte reagerade när hennes dotter hade blåmärken.......eller hon kanske aldrig tog i henne , så var det nog.
Citera
2023-01-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Tolkar jag dig rätt om jag uppfattar det som att dom anhöriga på L sida inte fick veta vart graven är?

Detta blir ju bara sjukare och sjukare om detta stämmer?
Jag har fått det bekräftat av Ls familj 😓 fastern ringde till de ansvariga för gravplatsen för att få veta vart hennes brorsbarn låg begraven, fick då höra att kvinnan som svarade inte kunde lämna ut den infon då I hade fått henne att lova att inte ge den infon till Ls släkt.

Hade jag haft ett barn och förlorat det så skulle jag inte ha ork eller tid att hålla på att jäklas med de människor som hade funnits i mitt barns liv och älskat det. Borde inte I istället vara glad över att det finns dem som aldrig kommer glömma dottern som just dött
Citera
2023-01-25, 15:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenguldfisn23
Jag har fått det bekräftat av Ls familj 😓 fastern ringde till de ansvariga för gravplatsen för att få veta vart hennes brorsbarn låg begraven, fick då höra att kvinnan som svarade inte kunde lämna ut den infon då I hade fått henne att lova att inte ge den infon till Ls släkt.

Hade jag haft ett barn och förlorat det så skulle jag inte ha ork eller tid att hålla på att jäklas med de människor som hade funnits i mitt barns liv och älskat det. Borde inte I istället vara glad över att det finns dem som aldrig kommer glömma dottern som just dött

Men vad är det för dumheter? Detta är offentliga uppgifter, d.v.s. vem som helst kan få ut dem. Och man behöver inte lämna sitt namn heller, när man ringer.
Citera
2023-01-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men vad är det för dumheter? Detta är offentliga uppgifter, d.v.s. vem som helst kan få ut dem. Och man behöver inte lämna sitt namn heller, när man ringer.

Precis som jag har skrivit tidigare i tråden, detta är offentliga uppgifter, det är bara att ringa församlingen där vederbörande tillhörde, de lämnar ut alla uppgifter, har själv vid ett flertal tillfällen ringt till församlingar för att ta reda på vilka som är gravsatta i den och den graven, allt detta p g a mitt intresse då jag själv släktforskar , brukar aldrig vara några problem med det.
Citera
2023-01-25, 15:18
Medlem
Citat:
Så det är mer normalt att sitta och skriva med pleti och kreti istället, mer normalt att be om träningskläder när ens barn ligger och kämpar för livet, mer normalt att sitta och ljuga för nya killen för att inte förlora honom osv?

I min värld är det mer normalt att göra som Lukas än att bara bry sig om mobilen.
Hans familj visste om allt så vad mer skulle han orka prata med dem om då? Träningskläder eller?
Citera
2023-01-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Absolut och fastern la på luren, letade reda på lagarna som gällde och skickade till personen hon pratade med och fick då veta vart hennes grav låg.
Så du har helt rätt.
Citera
2023-01-25, 15:48
Medlem
Citat:
Så det är mer normalt att sitta och skriva med pleti och kreti istället, mer normalt att be om träningskläder när ens barn ligger och kämpar för livet, mer normalt att sitta och ljuga för nya killen för att inte förlora honom osv?

I min värld är det mer normalt att göra som Lukas än att bara bry sig om mobilen.
Hans familj visste om allt så vad mer skulle han orka prata med dem om då? Träningskläder eller?

Håller verkligen med dig i din åsikt.

Tänker också på det som har framkommit i FUP:en angående vad ambulansmännen tycker angående L , någon utav dem anser att han verkar så lugn och ointresserad då de jobbar med J.

Inte konstigt alls tycker jag, L förklarar för FHl i sitt förhör, jag kan inget om sjukvård, varför skulle jag då vara ute i köket, jag tillför inget där.

Helt logiskt i min värld i alla fall, varför stirra runt i ett kök under tiden de har fullt upp med att få ingång J , eller ställa en massa frågor, är det något de undrar över så får de väl ropa på L, han befann ju sig i deras omedelbara närhet, det gjorde de ju vid något tillfälle då de behövde veta hennes vikt, han gick ju ut till bilen och hämtade hennes viktbok.
Citera
2023-01-25, 15:51
Medlem
BayouXs avatar
Citat:

Träningskläderna bad hon väl om då hon trodde att de skulle bli kvar väldigt länge på sjukhuset, hon skulle väl inte på gymmet precis där och då?! Hon trodde alltså till en början att dottern ev. skulle klara sig, men bli kvar på sjukhus en längre tid.
Och ja, hade något sånt här inträffat gällande mina barn så hade jag ringt och sms’at mina nära om vad som händer. Absolut inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in