2023-01-12, 23:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu är ju inte alla medicinska undersökningar klara, så du likt som oss andra får bärga dig till att rättegången börjar och är över.
Just nu räknas han som oskyldig.
Jo dom är klara annars hade man inte kunnat göra förundersökningen klar och lämna in stämningsansökan.
Det är liksom inte som om åklagaren slänger in en kladd som ska fyllas på efter vägen.
Citera
2023-01-12, 23:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Fast hade han ens varit otrogen? Jag tolkar det som i FUP att:

- i sms "bekräftar" han att han varit otrogen.

- när jag sedan läser ett av förhören, minns ej vilket, så tolkade jag det som att det var hennes vanföreställningar och att han tidigare i sms har bekräftat att det är ett svek från hans sida att hon ens hamnade i situationen att behöva tveka på han.
Tror det var den aktuella kompisens förhör och hans egna faktiskt.

Så frågan är om han ens var otrogen, jag är inte så säker. I så fall tror jag snarare hon startade det för att kunna ta hem J på ett "försvarbart" sätt.
Alltså utstuderat för att han då lever på hoppet så lämnar han kanske inte heller. Så får hon chans att trycka ner han lite extra när hon ändå har chansen.

Vidrigt är det oavsett men jag tolkar det ärlig talat som att han inte alls varit otrogen utan enbart hennes vanföreställning.
Det är klart du gör.
Lukas försöker ju påstå det
Och Lukas är ju du lite betuttad i.
Fina Lukas som dödade ett barn
Citera
2023-01-12, 23:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jävlar vad lite du kan, du kan inte ens läsa!
Skrämmande!
Du tror alltså att dom väntar på avgörande medicinska undersökningar efter att åtal väckts och veckan innan rättegång.
Du är rolig du
Citera
2023-01-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det är klart du gör.
Lukas försöker ju påstå det
Och Lukas är ju du lite betuttad i.
Fina Lukas som dödade ett barn

Bra karaktärsdrag kring dig.
Var du inte tillräckligt sedd och älskad som liten?
Jag har aldrig påstått att L givet är oskyldig.

Tvärt om så tycker jag hundstoryn känns långsökt men allting sammanslaget öppnar upp för funderingar..
Det finns INGEN utefter det materialet i FUP som kan säga att Lukas är den enda möjliga gärningspersonen.
Det kan lika gärna stämma att det är hunden.
Ett av barnen eller till och med hunden.
Citera
2023-01-12, 23:22
Medlem
Citat:
Lukas var otrogen.
Dom gjorde slut
Det är väl du som läst dåligt om du inte fattat att det var slut mellan henne och Lukas när hon och J funderade på att försöka igen.
Empatislös är man när man sitter spyr på en mamma som förlorat sitt barn och försvarar aset som tog livet av barnet.
Det är empatilöst.

Måla inte ut henne som ett offer, den sk "mamman" brydde sig inte ett skit om babyn. I hennes värld har ju L gjort henne en tjänst - nu slipper hon betala underhållsbidrag för barnet.

Din jargong om "den stackars mamman" funkar inte på oss. Hon använder sitt moderskap som ett sätt att få ligga med killar. Hon tar inte hand om sina barn, ger dem inte mat, inte trygghet, nattar dem inte, BRYR SIG INTE om dem.
Citera
2023-01-12, 23:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Bra karaktärsdrag kring dig.
Var du inte tillräckligt sedd och älskad som liten?
Jag har aldrig påstått att L givet är oskyldig.

Tvärt om så tycker jag hundstoryn känns långsökt men allting sammanslaget öppnar upp för funderingar..
Det finns INGEN utefter det materialet i FUP som kan säga att Lukas är den enda möjliga gärningspersonen.
Det kan lika gärna stämma att det är hunden.
Ett av barnen eller till och med hunden.
Ja skyll på barnen.
Ingenting ens antyder att någon av dom ska ha gjort något
men det är ju viktigt att din lilleplutt inte är skyldig
Hunden är utesluten.
Citera
2023-01-12, 23:24
Medlem
Citat:
Fast hade han ens varit otrogen? Jag tolkar det som i FUP att:

- i sms "bekräftar" han att han varit otrogen.

- när jag sedan läser ett av förhören, minns ej vilket, så tolkade jag det som att det var hennes vanföreställningar och att han tidigare i sms har bekräftat att det är ett svek från hans sida att hon ens hamnade i situationen att behöva tveka på han.
Tror det var den aktuella kompisens förhör och hans egna faktiskt.

Så frågan är om han ens var otrogen, jag är inte så säker. I så fall tror jag snarare hon startade det för att kunna ta hem J på ett "försvarbart" sätt.
Alltså utstuderat för att han då lever på hoppet så lämnar han kanske inte heller. Så får hon chans att trycka ner han lite extra när hon ändå har chansen.

Vidrigt är det oavsett men jag tolkar det ärlig talat som att han inte alls varit otrogen utan enbart hennes vanföreställning.

Du har rätt, hon har gaslightat honom.
Citera
2023-01-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ja skyll på barnen.
Ingenting ens antyder att någon av dom ska ha gjort något
men det är ju viktigt att din lilleplutt inte är skyldig
Hunden är utesluten.

Hur är hunden utesluten?
En understimulerad hund kan bli "knäpp" I huvudet och i min värld beskriver dom verkligen en understimulerad hund.

Som i testerna är stimulerad då den bor på stall och dennes "rätta" sida visar sig.
Citera
2023-01-12, 23:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Hur är hunden utesluten?
En understimulerad hund kan bli "knäpp" I huvudet och i min värld beskriver dom verkligen en understimulerad hund.

Som i testerna är stimulerad då den bor på stall och dennes "rätta" sida visar sig.
Skadorna är sådana att hunden inte kan ha orsakat dom.
Det står i förundersökningen.
Citera
2023-01-12, 23:32
Medlem
Citat:
Skadorna är sådana att hunden inte kan ha orsakat dom.
Det står i förundersökningen.

Återigen visar det sig att du inte läst.
En hund som lägger sig platt på kan inte ha orsakat skadorna nej.

Står dock att det inte går att utesluta att en hund som kaosat runt kan ha orsakat skadorna.
Citera
2023-01-12, 23:36
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Återigen visar det sig att du inte läst.
En hund som lägger sig platt på kan inte ha orsakat skadorna nej.

Står dock att det inte går att utesluta att en hund som kaosat runt kan ha orsakat skadorna.
Jo, det står att det är uteslutet att hunden orsakat hjärnskadorna. De beror på skakvåld eller skalltrauma som hunden inte kunnat orsaka utan yttre synliga skador. Däremot tror jag att hunden varit i sängen och varit orolig för att den märkte att det var nåt fel med J. Och L tror att hunden orsakat det.
Citera
2023-01-12, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Förundersökning förundersökningsprotokoll fup :
https://gofile.io/d/3Ihihq

Fungerande länk av FUP!
Säg till om ni har problem med att Ladda ner så kan jag un-zippa den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in