2023-01-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag kanske är ensam om att ha läst förundersökningen då.
Såg du meddelande loggande jag lade ut tidigare?
Vad som händer förmiddagen den 24.
Noterade du i den loggen att hon flera gånger frågar hur det är och om hon ska åka hem.
Noterade du att det ofta bara tar någon sekund så svarar hon på Lukas meddelanden?
Läste du vad de skriver till varandra?
Har du funderat på hur han kan texta och filma/fota så intensivt just dom stunder som J är besvärlig.
Om det var ditt barn som krånglad hade du då agerat som Lukas?
Ni läser för att ni vill klandra henne.
Jag säger inte att hon är bästa mamman eller ens bra
Jonas och Robin gör däremot det
Jag säger att hon har inte dödat sitt barn och är inte värd hatstormen från Flashback.
Hon har inte dödat sitt barn och hon är inte det som Lukas spridit runt.
Han är som en Krösamaja som bygger historier om andra för att själv se bra ut.
Han är den ni borde rikta ilskan mot för han är den som kan ha dödat barnet
Men ni är bara fixerade vid att hon kan ha knullat och därför är hon eländig och skyldig.
Inte ens Robin och Johan har den bilden.
I synnerhet inte Johan.
Läs vad Johan säger om henne och deras relation.
Robin säger väl inte att hon är en bra mamma.
Utan att om han inte tyckt att J och L varit så bra med hans barn har begärt vårdnaden själv.
Verkade inte lita på att I klarade av det själv.
Så förstod jag det enligt fupen.
J säger väl inte heller att hon är en bra mamma utan att har en bra relation med barnen.
Citera
2023-01-14, 22:50
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Så han har alltså axlat samma ansvar som tiotusentals mammor gör varje dag.

Att ta hand om sina bonusbarn plus ett ex hund, ett ex han dessutom 'tvingats' ha i sitt eget hem för att kvinnan ville försöka lappa ihop det med exet är inte direkt något som tiotusentals mammor gör.

Den psykiska stressen det kan innebära önskar jag inte ens min värsta ovän.
Citera
2023-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Nej det är den inte
Robin återger dessutom det Lukas sagt.
Robin säger att hon är en bra mamma och aldrig skulle skada sina barn.

Har du tänkt på att alla som inte är uppfångade i Lukas inte delar hans bild av Bella.
Har du tänkt på att han ljuger som en gris sjunger om hunden och att ingen delar hans uppfattning.
Släpp sargen och kom in i verligheten.
Bella har inte dödat barnet
Det har Lukas gjort
Om man tar bort skitsnacket som Lukas spridit så finns ingen kritik mot Bella
Ta då i beaktan att människan han stod närmast inte hört ett skit om hur hemsk Bella är.
Lukas kanske inte fixade att ljuga för mormor
Eller vad tror du att det handlade om

Vi tolkar det mycket olika skulle jag påstå.

Citat:
Isabella som person
Robin ombeds berätta hur Isabella är som person.
Robin berättar att hon kastar sig mellan personer och byter ofta jobb. Ibland har hon det
jobbigt psykiskt och hon kan vara instabil. Robin upplever att det är mycket drama runt
Isabella.

Robin fortsätter berätta att Isabella var väldigt kontrollerande under deras tid men Robin kan
inte se att det var någon uppenbar risk att barnen skulle fara illa fysiskt. Psykisk ohälsa är
svårt att ta på.

Robin säger att hade inte Johan funnits med i bilden eller Lukas, som han ser som en bra kille
så hade han valt att barnen skulle bo mer hos honom.

Robin säger att så fort det blir jobbigt för Isabella så är det alla andras fel och alla andra får ta
tag i det.

Isabellas humör
På frågan hur det är med hennes humör svarar Robin att det är illa.

Robin säger att Isabella kan bli väldigt arg, väldigt lätt och hon har lätt att bryta kontakten
med folk.

På frågan hur det är med hennes tålamod svarar Robin att det är obefintligt.

På frågan hur hennes tålamod är med barnen svarar Robin att om det är en dålig period så tänder hon till direkt.

Några saker utklippta från förhör med R.
Dessa tolkar jag som 100% hans egna ord och upplevelser. Han beskriver henne som en riktigt instabil psykopat. Han tom poängterar att han aldrig vart orolig över att hon ska skada dom fysiskt. Han säger inte att hon är en superbra mamma enligt mig..
Citera
2023-01-14, 22:56
Medlem
Oavsett om hon är medskyldig eller inte så är hon högst olämplig som förälder . Efter läst hur pådrivande hon var att få lämna sjukhuset efter förlossningen trotts starka uppmaningar att stanna för att dottern var ett prematurbarn, så är hon fan inte normal och borde ha hand om några barn.
Citera
2023-01-14, 22:59
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Så han har alltså axlat samma ansvar som tiotusentals mammor gör varje dag.

Få kvinnor är så förtryckta i Sverige idag. Jag tycker att situationen liknar hur det kan vara i vissa muslimska länder, där männen lever som paschor, inte gör ett handtag i hushållet, och kan dra hem nya hustrur utan att den första hustrun kan säga något om det. Hon får flytta till soffan. Och den första hustrun får sköta hemmet och alla barnen som en slavinna, även de som inte är hennes.

Utom att det var omvända könsförhållanden här, då. Det var Isabella som bar byxorna i hushållet...
Citera
2023-01-14, 23:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Oavsett om hon är medskyldig eller inte så är hon högst olämplig som förälder . Efter läst hur pådrivande hon var att få lämna sjukhuset efter förlossningen trotts starka uppmaningar att stanna för att dottern var ett prematurbarn, så är hon fan inte normal och borde ha hand om några barn.
Sist jag läste det var det inte någon av föräldrarna som var mer pådrivande än den andre att åka hem. Anmälan till socialtjänsten gällde båda föräldrarna och sjukhuset hade synpunkter på dem båda. Har du läst något annat? I så fall var? Anmälan togs ju också upp och en utredning gjordes av socialtjänsten som inte gjorde någon vidare åtgärd. Men du kom fram till en annan slutsats? Hur då?
Citera
2023-01-14, 23:11
Medlem
Podme "Kusligt, rysligt och mysigt, bebismordet i Trosa."
Citera
2023-01-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awj357

Utveckla gärna?
Citera
2023-01-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3jh0pp
Utveckla gärna?
Podme app, 79 kr
Citera
2023-01-14, 23:23
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det framgår inte vad som hänt.
Pappan nekar till att ha skadat barnet överhuvudtaget. Han skyller på att hunden hoppat upp i sängen där barnet låg.
Det som framgår är att 112 larmades tidigt på morgonen pga att barnet hade fått hjärtstopp.
De fick i gång hjärtat, men det visade sig att hon hade svåra hjärnskador pga yttre våld.

Tack för input på en förskräcklig historia.

Jo tjena att det var hunden. Inget snack om att någon av föräldrarna var trötta på eviga skriket, har hänt förr, tyvärr, att föräldrar tappar det, blir som psykisk misshandel. Undrar om barnet hade kolik?
Citera
2023-01-14, 23:24
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Vad har det med de här att göra? Att det är snarlikt?
Citera
2023-01-14, 23:24
Medlem
Citat:
Podme app, 79 kr

Har det släppts en podd om detta fall eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in