2023-01-09, 20:38
Medlem
Det frågas mycket till räddningspersonalen, om de sett någon hund... men det står från början att SOS bett honom att låsa in hunden innan personal anländer.
Jag förstår inte varför de undrar så mycket om de sett hunden.
Citera
2023-01-09, 20:42
Medlem
Även om det nu är pappan som åtalas finns det oerhört mycket skumt kring mamman i förundersökningen och tror nog att Lukas agerande mot barnet har att göra med mammans sätt att behandla honom.
Lukas har fått ta fullt ansvar för barnen, både Isabellas äldre barn och deras pappa uttrycker hur Lukas tar hand om allt inkl dem.

Mamman har spenderat de två föregående dygnen hos en ny kille, som hon bara timmer efter hennes dotter fått hjärtstopp, bjuder in till rummet de fått på sjukhushotellet. Mamman verkar mer oroad över att Viktor ska tappa intresset än att hennes barn är döende.

Johan (ex-man) flyttade vid ett tillfälle in hos Isabella och Lukas då Isabella ville ge honom en ny chans.. då får Lukas sova på soffan medans Johan får dela säng med Isabella.

Kan inte låta bli att skratta åt att sjukhuspersonalen på Neo kommit in i rummet när paret haft sex… trots att de bara varit där en vecka(!?) efter dotterns födsel.
Citera
2023-01-09, 20:45
Medlem
“ En annan händelse som personal tar upp är att vid ett tillfälle har föräldrarna sex när personalen kommer in på rummet. Prematurbarn är sköra, de är känsliga för intryck och sådant kan störa barnet.”

Kan inte höra till vanligheterna på BB, rent fysiskt så brukar det gå minst ett par veckor innan det ens är möjligt? Narcissismen tog över? Var väl därför de också tjatade sig hem trots att personal på neonatal avrådde?
Vilka WT!
Citera
2023-01-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman
“ En annan händelse som personal tar upp är att vid ett tillfälle har föräldrarna sex när personalen kommer in på rummet. Prematurbarn är sköra, de är känsliga för intryck och sådant kan störa barnet.”

Kan inte höra till vanligheterna på BB, rent fysiskt så brukar det gå minst ett par veckor innan det ens är möjligt? Narcissismen tog över? Var väl därför de också tjatade sig hem trots att personal på neonatal avrådde?
Vilka WT!

Man ska väl vänta med sex tills man slutar blöda men det har ju med infektionsrisken att göra så använder man kondom borde det vara ganska lugnt? Men sex på Neo kan fan inte vara vanligt?
Citera
2023-01-09, 20:59
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coryputman

Vilka WT!
Även kvinnor kan bli sexmissbrukare, det är nog vanligen i kombination med något slag av psykisk störning eller personlighetsstörning. Förfärligt att man inte upptäckt och gjort något åt det i tid. Stackars barnen - och mannen/männen.
Citera
2023-01-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har läst lite till nu. Har I någon personlighetsstörning? Nästan alla som är i kontakt med henne säger att hon verkar känslokall och obrydd om sina barn. Varför?
Markus som hon tidigare jobbat med som var en av de första på plats uttrycker detta tydligt. Hon gick inte rakt in till sin flicka som sades vara i dåligt skick utan uttryckte att det var roligt att träffa honom där vilket han fick påpeka inte passade sig när det var massa människor som arbetade med liväddning på hennes dotter.
Missförstå mig inte nu, det är inte hon som mördat sitt barn och det är inte hennes fel men med vad är det för "fel " på henne som gör att hon endast verkar bry sig om killar? Någon som vet?

Jag skrev tidigare här i tråden ang det.
Men nu verkar folk förstå vad det är jag menade med hennes skeva beteende, nåt är ALLVARLIGT fel.

Saker jag reagerade på:

* Första pappan uttalar även att det inte skulle förvåna honom OM hon var anledningen till flickans död, och att historian liknande i när deras gemensamma son fick andningsuppehåll och CP skada pga syrebristen. Han vittnar om hennes dåliga tålamod & humörsvängningar.
(Finns bilder på hennes son med cp skadan med samma typ av blåmärke på kinden som flickan som dött nu)

* L*kas talar om hur hon tappar det helt gång på gång och där hon uttrycker att hon kasta in barnet in i en vägg osv. Han vittnar om hur dåligt hon behandlade barnen, drog och gapade på dom.

* Vidare står det i rättsmedicinska utredningen att en sådan skada som flickan fått blir värre över tiden och väldigt fort men man kan inte heller säga exakt "den här tiden" då det även kan ta lite tid.

* Barnen säger att det var första gången flickan var såhär tyst hela natten.

* Mamman skriver på ett SMS: "TÄNK för i helvete på vad du säger"

* Mammans lucka där hon var hemma var ca kl 17.00 och L säger att han inte vet vad hon gjorde med dottern då.

Jag tror att hon var rädd för att förlora dom andra barnen, Lukas är för kär i henne och skyddar henne så hon skulle få chansen att få vara med sina barn och "offrar sig" för henne". Ni kan läsa i sms hur blind han var i henne som stod ut med att låg med andra. Hon ser V som sitt alibi och åker till honom som planerat.

Bådas likgiltighet talar högt för sig själv.

Hon kan vara skyldig men hon har ett "bra" skydd av att ha spenderat natten där hos sin älskare, oavsett om hon var delaktig så kan hon inte åtalas om åklagaren inte kan idiotsäkert bevisa att hon var där på plats. Det betyder inte per automatik att man inte varit delaktig eller orsakat skadan/skador.
Citera
2023-01-09, 21:02
Medlem
Citat:
Man ska väl vänta med sex tills man slutar blöda men det har ju med infektionsrisken att göra så använder man kondom borde det vara ganska lugnt? Men sex på Neo kan fan inte vara vanligt?

Det kan det fan inte vara nej. Infektionsrisken, ja. Sen skulle jag gissa att de flesta är lagom ömma/svinont där nere efter att ha fött barn.
Citera
2023-01-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Jag skrev tidigare här i tråden ang det.
Men nu verkar folk förstå vad det är jag menade med hennes skeva beteende, nåt är ALLVARLIGT fel.

Saker jag reagerade på:

* Första pappan uttalar även att det inte skulle förvåna honom OM hon var anledningen till flickans död, och att historian liknande i när deras gemensamma son fick andningsuppehåll och CP skada pga syrebristen. Han vittnar om hennes dåliga tålamod & humörsvängningar.
(Finns bilder på hennes son med cp skadan med samma typ av blåmärke på kinden som flickan som dött nu)

* L*kas talar om hur hon tappar det helt gång på gång och där hon uttrycker att hon kasta in barnet in i en vägg osv. Han vittnar om hur dåligt hon behandlade barnen, drog och gapade på dom.

* Vidare står det i rättsmedicinska utredningen att en sådan skada som flickan fått blir värre över tiden och väldigt fort men man kan inte heller säga exakt "den här tiden" då det även kan ta lite tid.

* Barnen säger att det var första gången flickan var såhär tyst hela natten.

* Mamman skriver på ett SMS: "TÄNK för i helvete på vad du säger"

* Mammans lucka där hon var hemma var ca kl 17.00 och L säger att han inte vet vad hon gjorde med dottern då.

Jag tror att hon var rädd för att förlora dom andra barnen, Lukas är för kär i henne och skyddar henne så hon skulle få chansen att få vara med sina barn och "offrar sig" för henne". Ni kan läsa i sms hur blind han var i henne som stod ut med att låg med andra. Hon ser V som sitt alibi och åker till honom som planerat.

Bådas likgiltighet talar högt för sig själv.

Hon kan vara skyldig men hon har ett "bra" skydd av att ha spenderat natten där hos sin älskare, oavsett om hon var delaktig så kan hon inte åtalas om åklagaren inte kan idiotsäkert bevisa att hon var där på plats. Det betyder inte per automatik att man inte varit delaktig eller orsakat skadan/skador.

Lukas verkar ju onekligen ha svårt med anknytningen också med tanke på första orosanmälan.

Det du skriver är viktiga frågor och funderingar.
Men borde inte han uppvisat mer panik och sorg om han var oskyldig? Båda uppvisar ju väldigt lite känslor och reagerar samlat på information om att hon har svåra hjärnskador.
Märkligt allting. Har inte läst mer än halva första bilagan så återkommer
Citera
2023-01-09, 21:34
Medlem
Var det första gången I sov borta och var borta flera nätter/dagar i sträck? Att hon var borta mycket det har jag förstått men just såhär nattetid. Två nätter i rad…
Tänker om hon kan ha skakat flickan och sedan medvetet vill hålla sig undan för att hon vet vad som kan hända? Bara spekulerar
Symtomen kunde ju komma senare enligt läkaren. ”Vi pratar inte om många dagar” säger hon.

Givetvis kan det vara Lukas som flippade också.
De två senaste besöken hos BVC uttryckte han att han var lämnad med allt jobb kring alla barn och allt hushållsarbete och att I hade checkat ut från familjen.
Citera
2023-01-09, 21:36
Medlem
Citat:
Lukas verkar ju onekligen ha svårt med anknytningen också med tanke på första orosanmälan.

Det du skriver är viktiga frågor och funderingar.
Men borde inte han uppvisat mer panik och sorg om han var oskyldig? Båda uppvisar ju väldigt lite känslor och reagerar samlat på information om att hon har svåra hjärnskador.
Märkligt allting. Har inte läst mer än halva första bilagan så återkommer

Exakt! Tror absolut inte att han är oskyldig, tror inte heller att hon är det. Det är nåt väldigt skumt i hur dom var synkade i sitt lugn och tystnad. Hur ingen av dom frågade något, som att dom redan visste båda två vad som hade hänt och vad konsekvenserna skulle bli.

Om dottern nu betydde så mycket för honom som han försöker få det att låta som så borde han brutit ihop på ett eller ett annat sätt. Hon också för den delen. Man märker dock ju fler förhör han går genom så blir han mer verbal om hur han har haft det med mamman, han pekar mer åt hennes håll. Tycker man borde ha pressat han hårdare än såhär. Hon borde ha hållits kvar längre häktad.

Som förälder tänker jag att hade jag fått reda på att min partner hade haft ihjäl vårt barn, så hade jag haft ihjäl min partner, skrikigt, slagit osv. Det är min känsla i hur man agerar i ett sånt här fall, jag hade flippat på plats och ifrågasatt vad han/hon hade gjort med barnet och frågat ut min partner. Framför alla sjukvårdare. Jag hade tvingat dom att låta mig följa med i helikoptern.
Citera
2023-01-09, 21:42
Medlem
Citat:
Var det första gången I sov borta och var borta flera nätter/dagar i sträck? Att hon var borta mycket det har jag förstått men just såhär nattetid. Två nätter i rad…
Tänker om hon kan ha skakat flickan och sedan medvetet vill hålla sig undan för att hon vet vad som kan hända? Bara spekulerar
Symtomen kunde ju komma senare enligt läkaren. ”Vi pratar inte om många dagar” säger hon.

Givetvis kan det vara Lukas som flippade också.
De två senaste besöken hos BVC uttryckte han att han var lämnad med allt jobb kring alla barn och allt hushållsarbete och att I hade checkat ut från familjen.

Hon kom hem varje dag och stannade där i 1-1,5 h efter jobbet, duschade och grälade med Lukas står det för att sen lämna honom själv. Stannade inte alls ofta där för att sova då hon inte ville bli störd av J.
Barnen bekräftar det också. Hon bytte inte ens blöja sista månaderna, 2 gånger gjorde hon det.
Och blåmärket i buken var åt det gula hållet så det var ett äldre blåmärke där levern hade skadats.
Citera
2023-01-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Hon kom hem varje dag och stannade där i 1-1,5 h efter jobbet, duschade och grälade med Lukas står det för att sen lämna honom själv. Stannade inte alls ofta där för att sova då hon inte ville bli störd av J.
Barnen bekräftar det också. Hon bytte inte ens blöja sista månaderna, 2 gånger gjorde hon det.
Och blåmärket i buken var åt det gula hållet så det var ett äldre blåmärke där levern hade skadats.

Och med all denna fakta är hon avskriven som misstänkt ?
Han kan kanske skadat henne den där sista natten eller dygnet men jag utesluter inte att hon är helt oskyldig heller.
Så oberörd kan man ju inte vara annars.
Och alla hennes panikslagna sms om vad barnen ska säga osv osv

Många frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in