Jag ville läsa om alternativa teorier kring apkoppor. Jag provade googla följande. Monkeypox created in lab. Jag får bara träffar som talar om för mig att det inte var skapat i ett lab. Sedan får jag en massa information om apkoppor från WHO och andra. Problemet är att jag inte ville läsa om vad BBC skriver:
https://www.google.com/amp/s/www.bbc...h-61580089.amp
Jag får alltså inte en enda träff i listan om vad jag vill läsa om. Bara en massa allmän information om apkoppor.
När man söker på samma mening i DuckDuckGo så får man träffar på vad man faktiskt sökte efter.
Testa googla "monkeypox hoax" på google och se träffarna. Inte en länk till vad du letar efter.
Testa samma mening i duckduckgo.
Då får man träffar på vad man faktiskt söker på.
Googles censurering och försök till åsiktspåverkan har förvärrats rejält det senaste. Google ÄR inte längre en sökmotor. Google är en propagandaapparat.
Jag avråder ALLA att fortsätta använda chrome och Google. Ladda ner DuckDuckGo på googleplay. Det är bara en tidsfråga innan googleplay tar bort duckduckgo appen.
Oavsett vad man tycker om konspirationsteorier eller inte, så ska man fan inte hindras från att läsa det man faktiskt söker efter. Det är censur och väst börjar mer och mer likna Kina. Detta är allvarligt.
Jag kommer aldrig mer använda chrome eller söka på google. Låt dem inte undanhålla dig den information du söker. Du har rätt till fri åsiktsbildning och fri information.
Dom äger dina tankar om du inte ser upp.