• 6
  • 7
2022-07-24, 12:45
Medlem
BlackFuriousRavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag ville läsa om alternativa teorier kring apkoppor. Jag provade googla följande. Monkeypox created in lab. Jag får bara träffar som talar om för mig att det inte var skapat i ett lab. Sedan får jag en massa information om apkoppor från WHO och andra. Problemet är att jag inte ville läsa om vad BBC skriver:

https://www.google.com/amp/s/www.bbc...h-61580089.amp

Jag får alltså inte en enda träff i listan om vad jag vill läsa om. Bara en massa allmän information om apkoppor.

När man söker på samma mening i DuckDuckGo så får man träffar på vad man faktiskt sökte efter.

Testa googla "monkeypox hoax" på google och se träffarna. Inte en länk till vad du letar efter.

Testa samma mening i duckduckgo.

Då får man träffar på vad man faktiskt söker på.

Googles censurering och försök till åsiktspåverkan har förvärrats rejält det senaste. Google ÄR inte längre en sökmotor. Google är en propagandaapparat.

Jag avråder ALLA att fortsätta använda chrome och Google. Ladda ner DuckDuckGo på googleplay. Det är bara en tidsfråga innan googleplay tar bort duckduckgo appen.

Oavsett vad man tycker om konspirationsteorier eller inte, så ska man fan inte hindras från att läsa det man faktiskt söker efter. Det är censur och väst börjar mer och mer likna Kina. Detta är allvarligt.

Jag kommer aldrig mer använda chrome eller söka på google. Låt dem inte undanhålla dig den information du söker. Du har rätt till fri åsiktsbildning och fri information.

Dom äger dina tankar om du inte ser upp.

Google fungerar alldeles utmärkt, absolut bästa sökmotorn. Google har de absolut bästa logaritmerna för att få fram den mest relevanta informationen.

Google har inget intresse av att dölja någon information från dig utan att få fram så relevant information som möjligt.

Nej, väst är inte i närheten av börja likna Kina. Det är två helt olika världar, det går inte att jämföra.

Om du vill jämföra Kina med några länder så ligger Ryssland Nordkorea och Belarus nära tillhands. inte väst.
Citera
2022-07-24, 13:24
Medlem
Det beror på HUR man söker. Konspirationsteoretiker borde vara näst intill experter på att söka runt idag men har nog blivit bekväma och vill komma till rätt fel sida direkt.
Citera
2022-07-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackFuriousRaven
Google fungerar alldeles utmärkt, absolut bästa sökmotorn. Google har de absolut bästa logaritmerna för att få fram den mest relevanta informationen.

Google har inget intresse av att dölja någon information från dig utan att få fram så relevant information som möjligt.

Nej, väst är inte i närheten av börja likna Kina. Det är två helt olika världar, det går inte att jämföra.

Om du vill jämföra Kina med några länder så ligger Ryssland Nordkorea och Belarus nära tillhands. inte väst.

Vilka äger Google?
Citera
2022-07-24, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Vilka äger Google?

Alphabet Inc
Citera
2022-07-24, 15:26
Medlem
Ilimitados avatar
Spandex har den överlägset bästa bildsökningsfunktionen idag. Och man får helt andra typer av träffar än med Gurgel.
Citera
2022-07-24, 18:56
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:

Det vet väl de allra flesta att Google döljer relevant info som eliten/makthavare inte vill att befolkningen ska se, sådant som de kallar "konspirationsteorier" och google's algoritmer sorterar bort info, China-style.
Citera
2022-07-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Det vet väl de allra flesta att Google döljer relevant info som eliten/makthavare inte vill att befolkningen ska se, sådant som de kallar "konspirationsteorier" och google's algoritmer sorterar bort info, China-style.

Varken du eller jag vet hur googles algoritmer exakt fungerar men det är ju inte orimligt att utgå ifrån att det finns någon form av relevanskriterie som sållar bort de mesta av allt nonsens som skrivs.

Det hade ju varit orimligt om tex artiklar som förnekar klinatkrisen kommer högst upp på en sökning på klimatet när 99,9 % av alla forskare inom området hävdar att det är en kris.
Citera
2022-07-26, 11:37
Medlem
Rezards avatar
Citat:
Varken du eller jag vet hur googles algoritmer exakt fungerar men det är ju inte orimligt att utgå ifrån att det finns någon form av relevanskriterie som sållar bort de mesta av allt nonsens som skrivs.

Det hade ju varit orimligt om tex artiklar som förnekar klinatkrisen kommer högst upp på en sökning på klimatet när 99,9 % av alla forskare inom området hävdar att det är en kris.

Den där siffran du citerar är egentligen "97%", och siffran kommer från att en klimataktivist (ej forskare) sökte på orden "climate change" i en forskningsdatabas, 97% av alla uppsatser i urvalet innehöll texten "climate" och "change". Slutsatsen tog ingen hänsyn till om rapporterna var positiva, neutrala, negativa eller ens handlade om världsklimatet.

Går läsa mera här.
https://www.forbes.com/sites/alexeps...h=5e45152d3f9f

Jag tycker iaf man ska kunna söka fram och analysera den information som presenteras som sanning, och se själv vad den är grundad på.
Citera
2022-07-26, 15:43
Medlem
Ilimitados avatar
Tycker DickDickGo ger samma resultat som alla andra bökmotorer. Vad spelar det för roll att man är anonym om man inte får fram ordentliga resultat?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in