2022-07-23, 19:04
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Du vill alltså att andra ska ha makt över vad du vill läsa om? Du är verkligen, per definition, ett halvt huvud.

Fattar du hur många sökresultat du skulle få utan att det sållades?

Du kan prova att googla "per definition" nästa gång, se om du lär dig nåt.
Citera
2022-07-23, 19:19
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Fattar du hur många sökresultat du skulle få utan att det sållades?

Du kan prova att googla "per definition" nästa gång, se om du lär dig nåt.
Idiot. Kila vidare. Du har inget att bidra med i den här tråden. Jag fattar precis hur det är skall du veta. Söker jag på monkeypox hoax, så betyder det att jag vill läsa om det. Det betyder INTE att jag vill läsa om "Monkeypox wasn’t created in a lab - and other claims debunked" och annan skit i samma anda.

Problemet är att de censurerar. Användaren har rätt att läsa vad användaren vill läsa om.

Du inser inte vidden av vad sån här censur leder till. Vi är ett bra steg in i ett 1984 scenario. Ditt halvhuvud.

Jag har installerat Yandex. DuckDuckGo. Bra. För då slipper jag vara offer för censur. Vilket jag avskyr. Men lalla vidare lilla halvskalle.
Citera
2022-07-23, 19:22
Medlem
neuron-drones avatar
Alla sökmotorer sållar bort resultat. Men det hindrar inte från att länka t ex härifrån, då behövs inga sökmotorer. De har inte den makt de tror.

Självklart använder man fler sökmotorer än en, särskilt om det är smala saker man söker.
Citera
2022-07-23, 19:24
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Idiot. Kila vidare. Jag har installerat Yandex. DuckDuckGo. Bra. För då slipper jag vara offer för censur. Vilket jag avskyr. Men lalla vidare lilla halvskalle.

1.08.

Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Alla sökmotorer sållar bort resultat. Men det hindrar inte från att länka t ex härifrån, då behövs inga sökmotorer. De har inte den makt de tror.

Självklart använder man fler sökmotorer än en, särskilt om det är smala saker man söker.

Vem är "de"?
Citera
2022-07-23, 19:25
Medlem
Sen finns det fler skäl att Duckduckgoa. Att inte bli spårad till exempel, vilket är ett bra skäl att skippa google som sökmotor.
Citera
2022-07-23, 19:26
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vem är "de"?

Google, t ex. Olika marknadskrafter.
Citera
2022-07-23, 19:28
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Google, t ex. Olika marknadskrafter.

Och "de" tror att de har makt?

Dont be evil.
Citera
2022-07-23, 19:28
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
1.08.

Vem är "de"?
Du menar att det finns nån regel som säger att jag inte får förolämpa dig? Ja även flashback sysslar med intrång i yttrandefriheten.

Ja vilka är "de". Har du någon teori?
Citera
2022-07-23, 19:30
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Och "de" tror att de har makt?

Dont be evil.
De har bland annat makt över dina tankar. Det är ju uppenbart. Det är precis det jag försöker väcka intresse kring i tråden. Så att fler kan frigöra sig från deras censur.
Citera
2022-07-23, 19:31
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
De har bland annat makt över dina tankar. Det är ju uppenbart. Det är precis det jag försöker väcka intresse kring i tråden. Så att fler kan frigöra sig från deras censur.

Makt över mina tankar? Åhå.
Citera
2022-07-23, 19:37
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuosen
Sen finns det fler skäl att Duckduckgoa. Att inte bli spårad till exempel, vilket är ett bra skäl att skippa google som sökmotor.
Absolut.
Citera
2022-07-23, 19:44
Medlem
Mardolls avatar
Jag minns någon gång runt milennieskiftet när jag började använda Google. Det var en häpnadsväckande skillnad jämfört med andra sökmotorer man hade vant sig vid. Aldrig mer skulle man söka på MetaCrawler, AltaVista Lycos och allt vad de hette. Google var allt man behövde.

Hur kunde det gå så här illa? Nurförtiden hittar jag sällan det jag söker efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in