2022-07-23, 09:48
Medlem
ThunaGretbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Du spenderar hundratusentals kronor per år, för att sitta still i flera timmar väntandes på fisken som aldrig kommer? Skulle man inte kunna klassificera detta missbruk som värre än drogmissbruk? ...

Antar att dina största och enda intressen är att titta på reality-serier på TV och dina barn Luna och Melker.

Att fiska är väldigt mycket mer än att bara få fisk, det är allt runt omkring - förberedelserna, sjön/havet, båtar, lugnet, fokuset. Att få fisk är, iallafall för mig, en bonus som kommer på köpet.
Citera
2022-07-23, 10:41
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Word på samtliga.

Enda hobby som är ekonomiskt försvarbar i Sverige verkar vara filosofi eller simning.
Man får skrumplever, inte cancer av alkohol. Tvärt emot tenderar cancer att inte trivas i alkoholmarinerade organismer.

Ja det är fascinerande hur gift håller sjukdomar borta. När jag var yngre var jag hypokondrisk, och vilken sjukdom jag än lästa om, ex ALS, minskade risken med alkoholbruk och tobak etc.

Dock ska man komma ihåg att man ändå i snitt får ett kortare liv, snarare av en kropp som ger upp på olika vis.
Citera
2022-07-23, 10:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Ja det är fascinerande hur gift håller sjukdomar borta. När jag var yngre var jag hypokondrisk, och vilken sjukdom jag än lästa om, ex ALS, minskade risken med alkoholbruk och tobak etc.

Dock ska man komma ihåg att man ändå i snitt får ett kortare liv, snarare av en kropp som ger upp på olika vis.
Va? Det är bara crohns som får symptomatisk reducering av irritanter.

Det hindrar inte ALS vad jag vet.

Edit: avnazifiering, haha
Senast redigerad av GoUoD 2022-07-23 kl. 10:51.
Citera
2022-07-23, 10:52
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Va? Det är bara crohns som får symptomatisk reducering av irritanter. Inte ALS per se.

Det där är över min kompetens. Läste en undersökning som följde ett visst antal folk med anlag eller som levde i riskmiljö för als, brandmän, amerikanska fotbollsspelare, de med nära släktingar med sjukdomen osv.

Och då var det ovanligare att få sjukdomen bland de som brukade alkohol. Ganska stor skillnad har jag för mig. Men kan inte hänvisa till källan, var ett par år sedan.
Citera
2022-07-23, 10:54
Medlem
Ni som:

Bileri ink banrace/folkrace, hästeri, flygeri - vad kostar detta?

Mitt bileri med betalda bilar kostar 100,000 per år - kör jag mycket kostar det meer
Citera
2022-07-23, 10:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Det där är över min kompetens. Läste en undersökning som följde ett visst antal folk med anlag eller som levde i riskmiljö för als, brandmän, amerikanska fotbollsspelare, de med nära släktingar med sjukdomen osv.

Och då var det ovanligare att få sjukdomen bland de som brukade alkohol. Ganska stor skillnad har jag för mig. Men kan inte hänvisa till källan, var ett par år sedan.
Det förekommer ingen korrelation mellan rökare och als. Det förekommer viss förhöjd risk att kvinnor som röker får als.
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ni som:

Bileri ink banrace/folkrace, hästeri, flygeri - vad kostar detta?

Mitt bileri med betalda bilar kostar 100,000 per år - kör jag mycket kostar det meer
Cirka 25 papp med uppstart FIA krav & fordon. Mest på kul & inga monster. Året därpå cirka 16, fem lopp.
Senast redigerad av GoUoD 2022-07-23 kl. 10:57.
Citera
2022-07-23, 10:55
Medlem
Flashbackatmes avatar
Väntar bara på att någon med kokain som hobby ska ge sig tillkänna.
Citera
2022-07-23, 10:56
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Edit: avnazifiering, haha

Ja de är snabb på redigering, dom där ryssarna 😁
Citera
2022-07-23, 10:57
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Det förekommer ingen korrelation mellan rökare och als. Det förekommer viss förhöjd risk att kvinnor som röker får als.

Ja bulbar har jag för mig va? Kanske hade fel om tobak, men alkohol är jag säker på, det är ju min ursäkt att dricka!?
Citera
2022-07-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Motorcross
Tjänar lite över 50netto
Hobby kostar ~20 i månaden
Utövar 4-5 dagar i veckan
Min ekonomi blir knullad av detta
Mina vänner tycker jag är en idiot
Tycker inte det är proportionellt mot vad det kostar. Men det kostar det de kostar

Vad arbetar du med för att tjäna 50k netto? Jag höll på med motocross för 18 år sedan och på den tiden var det inte så dyrt, då körde jag ofta på bana dessutom.

Har själv funderat på att köpa Stark Varg som släpps snart, har du funderat på en sådan? Betydligt billigare att köra!
Citera
2022-07-23, 11:19
Medlem
Alla har lön över 50k i månaden på Flashback.

Kul och se.
Citera
2022-07-23, 11:23
Medlem
Hästar….
Har 2 hästar och allt är extremt dyrt! Allt från mat, hö, täcken, olika sprayer nu till sommaren för att hålla flugor borta, tillskott & vitaminer, nya ridgrejer, verkning av fötter, försäkring, grejer till hagen….
Så räknar med runt 7-8000 i månaden….
Och just nu är ena hästen skadad så då gick det ännu mer pengar….
Det är en jäkla tur dom är söta för undrar ofta - är det värt det? Men den tanken slutar ändå varje gång med svaret, JA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in