• 8
  • 9
2022-07-25, 00:39
Medlem
Hästar.
Tjänar ca 17k efter skatt, hästarna kostar ca 10k i månaden.
Värt varenda krona.
Citera
2022-07-25, 01:28
Medlem
Kappseglar storbåt internationellt....

I am fucked..
Citera
2022-07-25, 02:05
Medlem
Privatekonomi är mitt största intresse. Således är allt som påverkar den positivt mina största hobbys.

Jag är en samlare. Brukar gå igenom samlingarna årligen för att hålla koll på utvecklingen. Är allt från konst till gamla böcker. Pokemonkortssamlingen är väl uppe i några hundra k vid det här laget (300% utv sen 2019).

Påverkar inte jättemycket. Är lättsålda föremål och de ökar gärna i värde.
Citera
2022-07-25, 03:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Köper sticklingar eller stoppar helt sonika ner frön i jorden och ser om något dyker upp. I år är det paprika som blev väldigt lyckat, men väntar på minivattenmeloner som ska ta sig (de är en halv centimeter stora nu) samt att avokadoträdet ska växa från dagens 50 cm till minst det dubbla.

Man kan i princip odla allt med frön eller kärnor i. Bara lättjan hindrar mig från att ta fröna från en golden kiwi och låta de växa till träd. Man kan krydda fröna med kanel för att de inte ska mögla och så sänker man ner dem i jorden inlindade i ett lager hushållspapper.

Vanligtvis pluggar jag inte på innan utan låter slumpen sköta allt. Avokadokärnan ska man t ex skala först innan man gräver ned den, men jag tog den hel och brun och stoppade ner den i en kruka. Vilket gick galant.

Bor i nästintill tropiskt klimat så därför växer det finfint.

Lägger inga stora pengar på detta.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in