Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmsjevel
Extremt dyr hobby kan jag knappast säga att jag har då
det handlar om fiske. Men visst fan kostar det, man köper ju nya spön för tusentals kronor titt som tätt trots att man kommer fortsätta använda det gamla. Rullar likaså. Sen gäller det ju att köpa de senaste dragen och linorna. Portabla ekolod måste man ju ha och båten ska utrustas med spöhållare och ekolod. Till det kommer såklart flugspöt och kostnaderna det drar med sig. Vadare hade jag väl haft ändå då det händer att man fiskar öring på Gotland men ändå. Ett par tusen per månad lägger jag nog, men i verkligheten blir det nog mer om jag räknar med bensin och dieselkostnader och annat jag inte tänker på är en direkt kostnad till hobbyn. Kläder har jag ju inte tänkt på heller, eller prenumerationer på tidningar. Försäkringar, tält sovsäckar, ryggsäckar osv. Jäklar vad jag nog skulle få en chock om jag räknade efter.
Du spenderar hundratusentals kronor per år, för att sitta still i flera timmar väntandes på fisken som aldrig kommer? Skulle man inte kunna klassificera detta missbruk som värre än drogmissbruk?
Och sen, även om du får en jävla fisk? Då är det fan inte heller värt din jävla idiot! Käkar du ens fiskarna du fångar?
Hur fasiken kan man rättfärdiga detta? Har du familj? Du skulle kunna göra så mycket för de pengarna. Köpa grejer åt dina barn, osv.
Hur mycket tjänar du? Jag vill fan i mig ha summan! Det är inte klokt.