Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-22, 21:13
  #313
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Länk?

Ja det låter så otroligt att man inte kan tro att det är sant, men tydligen så är det så.

https://samnytt.se/svenska-kraftnat-...ar-sydsverige/
Citera
2022-07-22, 21:21
  #314
Medlem
Strangeflowers avatar
Eldar med ved och allt slit som det kan innebära är mer än värt det på vintern. Håller ned kostnaderna bra. Speciellt som vi fått en hel del träd gratis, som vi fått ta reda på också.
Citera
2022-07-22, 21:43
  #315
Medlem
Stones avatar
Vilken tur att villaägarna har att de kan få ekonomiskt stöd för sina elslukande villor.
Citera
2022-07-22, 22:05
  #316
Medlem
bigbossjonass avatar
Jag uppmanar alla att plocka av era loka politiker alls deras pengar! Stick ditt gevär i deras ansikten dom är skyldiga! Jag har 4små barn och en hemmafru! Ska två åringar frysa för att dom inte kan hantera sina uppgifter?

Nej! Hoppas på en kall vinter och en revolution!

Detta kommer bli den hårdaste vintern i Europa sen 1941
Citera
2022-07-22, 22:08
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Såg du inte att jag skrev; jag vill inte höra ert skriptade technobabbel som alltid dyker upp när man har sablat ner era värdelös lögnaktiga argument. VARJE JÄVLA GÅNG KOMMER DESSA FÖRBANNADE FANTASIER UPP. Att ni får hålla på i varenda jävla tråd är helt otroligt. Nej det går inte att producera vätgas, nej det går inte att använda pumpkraft, nej något jävla grönhokuspokus fungerar inte.

Har du rösträtt?
Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Läs på lite är du snäll. Räkna också med att det alltid kommer finnas människor med annan åsikt än du, kan du inte hantera det kanske forum på internet inte är din grej?
Citera
2022-07-22, 22:09
  #318
Medlem
Blodbokens avatar
1. Man måste rösta rätt i september. Samtliga partier förutom SD är skyldiga här. M skrev under avtalen kring elprisområdena.

2. Förbered er på att betala 10 000 kr/mån för elen i en normalvilla. Prioritera bort annat. Att binda elpriset till 3-4 kr är rätt lönlöst men om man inte litar på vår sosse-regering som betalade ut stöd till norrlänningar som betalade 30 öre kwh, så kan det vara bra.

Räkna med att Putin kommer strypa allt till vintern. Det är så han visar oss hur jävla dumma ni och era politiker är. I alla fall 80% av er.
Citera
2022-07-22, 22:13
  #319
Medlem
bigbossjonass avatar
Dom skyldiga för detta bör hängas! Det går inte skylla på Putin han är inte skyldig oss eller resten av EU någon som helst slags energi! Återigen dom bör hängas!
Citera
2022-07-22, 22:47
  #320
Medlem
Skatten är för hög på el men så länge sossar har regeringsmakten kommer inget att hända.
Citera
2022-07-22, 23:02
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Läs på lite är du snäll. Räkna också med att det alltid kommer finnas människor med annan åsikt än du, kan du inte hantera det kanske forum på internet inte är din grej?

Är jag? Du har visat att du kan noll, förstår noll och är inkapabel att lära dig. Det här är inte en fråga om åsikt. Det här är en fråga om vad som fungerar och vad som kraschar det här samhället. Varför ska vi ha en policy som gör oss fattiga? Vad jag inte kan hantera är en person som jag har snackat med 300 gånger. Alla agerar exakt likadant. Talking points om vindsnurrur, hur det är "ekonomiskt lönsamt" och när man krossar era argument så börjar ni med technobabbel om vätgas, pumpkraft och annan skit som inte heller fungerar.

Är hjärntvätten så här uniform verkligen? Iofs är det en kult det här så borde inte vara förvånad.
Citera
2022-07-22, 23:19
  #322
Medlem
TuffRobbans avatar
Allvarligt ska det de dubblas? Men om man glömmer spontan dubbel-återhämättning på skitkrogen och kör hemma med lite mer Systembolaget planerat på tisdagen?
Kan man inte vinna en el- dag?
Mer planering isolering vinna el.
Citera
2022-07-22, 23:21
  #323
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Allvarligt ska det de dubblas? Men om man glömmer spontan dubbel-återhämättning på skitkrogen och kör hemma med lite mer Systembolaget planerat på tisdagen?
Kan man inte vinna en el- dag?
Mer planering isolering vinna el.

Okej... Man kan inte ha sprit hemma och planera. Men man kan försöka.
Citera
2022-07-22, 23:31
  #324
Medlem
Waterlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Vad är snittkostnaden per kWh is Sverige nu? Hur dyrt har ni det egentligen?

…klipp…


Jag kan redogöra vad min genomsnittliga kWh-kostnad låg på tiden 2021-07-01 — 2022-06-30
Det gäller rörligt pris Fortum elområde SE3:

Elhandel: 133,16 öre/kWh
Elöverföring: 21,60 öre/kWh
Elskatt: 35,60 öre/kWh
Summa: 190,36 öre/kWh
MOMS 25%: 47,59 öre
Summa: 237,95 öre/kWh

Fast avgift elhandelsbolag: 44 kr/mån (inklusive moms)
Fast avgift elnätsbolag: 335 kr/mån (inklusive moms)

Vänligen Näckrosen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback