2022-07-22, 12:07
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Den kalkylen finns i tråden. Insats 140.000 kr, hållbarhet utan renovering 15 år, ränta 5000 kr per år, avskrivning 10.000 kr per år, inkomster 5000 kr. Förlust 10.000 kr per år i 15 år. Solceller är världens dyraste energislag, överlägset.
Men du ljuger ju. Dina siffror stämmer inte. Elpriset är långt högre än så. Dina ränteuppgifter stämmer heller inte. Varför ljuger du med dina siffror? Vad har du för sjuk agenda? Varför tar du ingen som helst hänsyn till att värdet på fastigheten stiger med solcellsanläggning?
Senast redigerad av saganshus 2022-07-22 kl. 12:29.
Citera
2022-07-22, 12:09
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Såg du inte att jag skrev; jag vill inte höra ert skriptade technobabbel som alltid dyker upp när man har sablat ner era värdelös lögnaktiga argument. VARJE JÄVLA GÅNG KOMMER DESSA FÖRBANNADE FANTASIER UPP. Att ni får hålla på i varenda jävla tråd är helt otroligt. Nej det går inte att producera vätgas, nej det går inte att använda pumpkraft, nej något jävla grönhokuspokus fungerar inte.

Har du rösträtt?
Vad menar du med att det inte går att producera vätgas? Det har man gjort i mer än 100 år. Dags för dig att läsa på.
Citera
2022-07-22, 12:10
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Men du ljuger ju. Dina siffror stämmer inte. Elpriset är långt högre än så. Dina ränteuppgifter stämmer heller inte. Varför ljuger du med dina siffror? Vad har du för sjuk agenda?
Min kalkyl byggde på 2021 års elpris som väl var det högsta någonsin. Alla år innan dess var kalkylen ännu sämre. Ditt bevis är framtiden och du borde söka jobb som siare.
Citera
2022-07-22, 12:11
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Vad menar du med att det inte går att producera vätgas? Det har man gjort i mer än 100 år. Dags för dig att läsa på.
Du kan inte räkna och det syns i alla dina inlägg. Elon Musk har gjort kalkyler på vätgasdrivna bilar, att jämföra med Teslas elbilar, och kommit fram till att det är världens största bluff. Att tillverka vätgas kommer alltid att kräva för mycket energi.
https://www.cnbc.com/2022/05/12/tesla-ceo-elon-musk-dismisses-hydrogen-as-tool-for-energy-storage.html
Citera
2022-07-22, 12:12
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Min kalkyl byggde på 2021 års elpris som väl var det högsta någonsin. Alla år innan dess var kalkylen ännu sämre. Ditt bevis är framtiden och du borde söka jobb som siare.
Nej, till skillnad mot dig så lever jag i verkligheten och nuet. Elpriserna är långt högre än så idag och allt tyder på att priserna fortsätter upp. Dina ränteuppgifter stämmer heller inte, det har du hittat på för att det passar din agenda. Några amorteringar har du bevisligen inte heller räknat med.
Citera
2022-07-22, 12:13
Medlem
Citat:

Producera vätgas som går att använda i energisystemet är förstås TEKNISKT MÖJLIGT. Det är tekniskt möjligt att begrava mig i rymden med hjälp av en ICBM eller liknande bärraket. Jag gissar dock att min familj finner det ekonomiskt OHÅLLBART att göra detta. Ska det vara så jävla svårt att få in?
Citera
2022-07-22, 12:14
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Du kan inte räkna och det syns i alla dina inlägg. Elon Musk har gjort kalkyler på vätgasdrivna bilar, att jämföra med Teslas elbilar, och kommit fram till att det är världens största bluff. Att tillverka vätgas kommer alltid att kräva för mycket energi.
https://www.cnbc.com/2022/05/12/tesla-ceo-elon-musk-dismisses-hydrogen-as-tool-for-energy-storage.html
Nu ljuger du igen. Jag har inte sagt en enda siffra om vätgas. Jag säger att den kan produceras. Varför ljuger du?
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Nej, till skillnad mot dig så lever jag i verkligheten och nuet. Elpriserna är långt högre än så idag och allt tyder på att priserna fortsätter upp. Dina ränteuppgifter stämmer heller inte, det har du hittat på för att det passar din agenda. Några amorteringar har du bevisligen inte heller räknat med.
Det stämmer inte och början på 2022 var el billigare än början på 2021:
https://www.vattenfall.se/elavtal/elpriser/rorligt-elpris/prishistorik/
Hittills inte en siffra rätt i ett enda av dina 50 inlägg. Säker på att du inte är Miljöpartist?
Citera
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Producera vätgas som går att använda i energisystemet är förstås TEKNISKT MÖJLIGT. Det är tekniskt möjligt att begrava mig i rymden med hjälp av en ICBM eller liknande bärraket. Jag gissar dock att min familj finner det ekonomiskt OHÅLLBART att göra detta. Ska det vara så jävla svårt att få in?
Det är ekonomiskt ohållbart att använda olja och kol på grund av de kostsamma effekter det får på miljön, ändå så gör vi detta.
Citera
2022-07-22, 12:16
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Nu ljuger du igen. Jag har inte sagt en enda siffra om vätgas. Jag säger att den kan produceras. Varför ljuger du?
OK så du är emot att man producerar vätgas, då vet jag.
Citera
2022-07-22, 12:17
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Det är ekonomiskt ohållbart att använda olja och kol på grund av de kostsamma effekter det får på miljön, ändå så gör vi detta.
Det är EKOLOGISKT ohållbart att använda kol och olja, men ekonomiskt är det utmärkt och betydligt billigare än t.ex vindkraft och solkraft. Och därför går Tyskland tillbaka till dem nu när det blir kallt.
Citera
2022-07-22, 12:17
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Det stämmer inte och början på 2022 var el billigare än början på 2021:
https://www.vattenfall.se/elavtal/elpriser/rorligt-elpris/prishistorik/
Hittills inte en siffra rätt i ett enda av dina 50 inlägg. Säker på att du inte är Miljöpartist?
Jo, det stämmer alldeles utmärkt om du inte bor i norrland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in