Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralFjunke
Jordan Peterson är en pseudointellektuell pajas som blivit populär för att han smeker extremhögern på pungen, jag kan inte för mitt liv förstå varför folk lägger sådan vördnad för allt han säger. Speciellt inom ett område som han inte har någon form av expertis.
Wow, hur i hela friden har du kommit fram till det?
Kan inte du peka mig att ett håll där han talar för extrem högerns agenda eller motivation.
Snälla, nått, vad som helst. Ett enda uttalande eller klipp eller text.
Varenda kotte som gjort det säger, jag hörde att han sa, eller liknande, och ändå så har själva aldrig gjort det... Spännande.
Mannen hatar ju för fn extremhögern nästan lika smycket som kommunismen, där han till och med var medlem som ungdom.
Den enda förklaringen jag kommit fram till som på nått vis förklarar varför han pekats ut som extremhöger supporter är att han just angriper vänstern så hårt och effektivt, och då måste vara vänsterns motståndare.., dvs extre höger.
Och sedan.., pseudointelektuell? Wow... Om du inte kallar någon som föreläst och jobbat som framgångsrik psykiatriker samt deltagit i mängder öppna filosofiska dialoger för intellektuell så vem kan du göra det?