Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna. Jag gör gärna så lite som möjligt förutom att handla, tvätta, städa, laga mat och andra sysslor man inte kommer undan.
Han vill åka iväg på saker och inte vara hemma hela tiden. Själv trivs jag med att umgås med grannarna medan han tycker det är tråkigt. Det är ett evigt tjat samtidigt som vi är mitt uppe i en flytt. Jag skyller ofta på att jag är trött och måste vila men hur länge ska jag skylla på det?
Jag tror den största anledning varför man bråka är
1.Någonstans har Egon och defensiveness tagit över
2. Vi är från barndomen programmerat på ett visst sätt och ta med oss en del baggage av trauma .
3. Man börjar att peka fingret åt sin partner istället för att börja ta ansvar för sin agerande.
Men definitivt vi människor har en tendens att låta våran ego och defensiveness förstöra för oss med familjen, förhållande, vänner, ja faktiskt på alla sätt!
I början man vårda förhållande på et annat sätt och man give så mycket mer av sig själva och kanske man sätter inte klara gränser af rädsla eller för att man är lite förblindad i fasen av att vara kär.
Men som alla vet med tiden landar man på jorden med båda sina ben och man börja att vara mer och mer sig själva. Och det är där testen för ett förhållande är, break it ore make it. Om man värkligen älskar denna person för den man är ?