• 1
  • 2
2022-07-17, 19:16
Medlem
Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna. Jag gör gärna så lite som möjligt förutom att handla, tvätta, städa, laga mat och andra sysslor man inte kommer undan.

Han vill åka iväg på saker och inte vara hemma hela tiden. Själv trivs jag med att umgås med grannarna medan han tycker det är tråkigt. Det är ett evigt tjat samtidigt som vi är mitt uppe i en flytt. Jag skyller ofta på att jag är trött och måste vila men hur länge ska jag skylla på det?
Citera
2022-07-17, 19:24
Medlem
Tropexs avatar
Jag tycker det låter trevligt att man inte behöver göra allt tillsammans hela tiden. Låt han vara ute och ta det lugnt hemma du. Men det krävs förstås att man litar på varandra.

Den sista raden, menar du att du nekar din man sex? Det är ju inget bra alls isånafall.

Försök prata ut om era skillnader och lär er leva med dom, men om det ändå är en spänning kanske det är dags att gå vidare.
Citera
2022-07-17, 19:40
Medlem
sebastian66s avatar
Kanske dax att byta ut varandra för ni verkar vara på olika nivåer på alla vis. Varför bor ni liksom tillsammans är frågan? Det är ju trots allt så att man får förlika sig ibland och gilla läget. Man kan ju hitta på saker tillsammans, Inte konstigt han gnäller och du bara vill vara hemma parkera i soffa,
Du gnäller för att han inte vill vara hemma. Bara gå vidare måste vara det bästa rådet i detta fall.
Citera
2022-07-17, 19:49
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna. Jag gör gärna så lite som möjligt förutom att handla, tvätta, städa, laga mat och andra sysslor man inte kommer undan.

Han vill åka iväg på saker och inte vara hemma hela tiden. Själv trivs jag med att umgås med grannarna medan han tycker det är tråkigt. Det är ett evigt tjat samtidigt som vi är mitt uppe i en flytt. Jag skyller ofta på att jag är trött och måste vila men hur länge ska jag skylla på det?

Jag tror den största delen varför man bråka är

1.Någonstans har Egon och defensiveness tagit över
2. Vi är från barndomen programmerat på ett visst sätt och ta med oss en del baggage av trauma .
3. Man börjar att peka fingret åt sin partner istället för att börja ta ansvar för sin agerande.

Men definitivt vi människor har en tendens att låta våran ego och defensiveness förstöra för oss med familjen, förhållande, vänner, ja faktiskt på alla sätt!
Citera
2022-07-17, 19:50
Medlem
Man bråkar inte för att man är olika utan för att man inte accepterar att man är olika.
Citera
2022-07-17, 20:03
Citat:

Jag tror den största anledning varför man bråka är

1.Någonstans har Egon och defensiveness tagit över
2. Vi är från barndomen programmerat på ett visst sätt och ta med oss en del baggage av trauma .
3. Man börjar att peka fingret åt sin partner istället för att börja ta ansvar för sin agerande.

Men definitivt vi människor har en tendens att låta våran ego och defensiveness förstöra för oss med familjen, förhållande, vänner, ja faktiskt på alla sätt!

I början man vårda förhållande på et annat sätt och man give så mycket mer av sig själva och kanske man sätter inte klara gränser af rädsla eller för att man är lite förblindad i fasen av att vara kär.

Men som alla vet med tiden landar man på jorden med båda sina ben och man börja att vara mer och mer sig själva. Och det är där testen för ett förhållande är, break it ore make it. Om man värkligen älskar denna person för den man är ?
Citera
2022-07-17, 20:22
Medlem
Alla förhållanden kommer till en punkt då förälskelsen släpper, man börjar se olikheter istället för likheter och bråk uppstår. Prata, utan att bråka, brukar vara en bra grej. Kan man inte det finns det experthjälp att få.
Jag o min sambo är lika men han är hemma mycket och jag drar iväg på saker. Helt okej att göra grejer utan varandra. Vi har ju saker gemensamt också men skulle jag behöva göra ALLT med honom skulle vi nog bli tokiga båda två. Man måste kunna leva tillsammans men också leva sitt eget liv, inte alltid lätt att balansera
Citera
2022-07-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Jag tycker det låter trevligt att man inte behöver göra allt tillsammans hela tiden. Låt han vara ute och ta det lugnt hemma du. Men det krävs förstås att man litar på varandra.

Den sista raden, menar du att du nekar din man sex? Det är ju inget bra alls isånafall.

Försök prata ut om era skillnader och lär er leva med dom, men om det ändå är en spänning kanske det är dags att gå vidare.

Nej, jag menar inte att jag nekar honom sex. Jag är bara inte lika social som honom, för mig räcker det med att träffa familjen och umgås med grannar och de man känt länge. Jag söker inte aktivt efter nya kontakter. Min man blir fort rastlös och måste hitta på något nytt medan jag är nöjd som det är. Jag tycker om att ta det lugnt och vill inte bli anklagad för att vara tråkig.
Citera
2022-07-17, 21:05
Medlem
Odd3lishs avatar
Du är en sjukt tråkig människa och din kille lär snart tröttna och lösa problemet åt dig, du verkar inte ha något intresse av att kompromissa, väx upp.

”Kollar på telefonen och tv helst”
Citera
2022-07-17, 21:43
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna.

Hehe, trodde det var tvärtom i förhållanden att tjejer vill göra saker, medan killarna vill slappa.

Själv slappar jag alltid när jag inte jobbar. Min partner däremot ska alltid sätta i gång en massa projekt och vill att jag ska fixa saker.

Alla är olika.
Citera
2022-07-17, 21:44
Medlem
Masingas avatar
Du va inte hans första väl!
Citera
2022-07-17, 22:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det framgått i flera av dina trådar att du varken vill jobba eller göra något vettigt i hushållet. Vad får du ut av att posta trådar om saken igen och igen? Du får ju bara skäll varje gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in