2022-07-17, 22:08
Medlem
Normalt o normalt är svårt o säga. Om det är ett problem och ni konstant bråkar är det nog dags att jobba på varför ni bråkar. Olikheter är bra, och man måste komma ihåg och acceptera att bägge har ett liv utanför er. Prata ut och kom underfund med varför ni har kommit till denna punkt.
Citera
2022-07-18, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Du är en sjukt tråkig människa och din kille lär snart tröttna och lösa problemet åt dig, du verkar inte ha något intresse av att kompromissa, väx upp.

”Kollar på telefonen och tv helst”

Ja, vad gör du själv helst? Du hänger ju också här, så vad har du för spännande intressen?
Citera
2022-07-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det framgått i flera av dina trådar att du varken vill jobba eller göra något vettigt i hushållet. Vad får du ut av att posta trådar om saken igen och igen? Du får ju bara skäll varje gång.

Nej, jag jobbar inte. Har du problem med det? Du tycker tydligen att den här tråden är intressant, annars hade du aldrig svarat. Vad får du ut av detta är frågan.
Citera
2022-07-18, 08:56
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2022-07-18, 09:13
Medlem
Jobbar inte
Gör minimalt med sysslor hemma (men vill ändå bara vara hemma)
Kollar helst mobilen/tvn (väldigt social syssla när man bor ihop)
Vill inte träffa andra (förutom grannar och egna familjen)

Låter ju verkligen som din sambo inte vill dras med en lat tonåring/barn.
Har du funderat på vad din sambo förväntas få ut av erat förhållande?
Du latar dig ju ändå om dagarna när sambon är iväg och jobbar.
Citera
2022-07-18, 09:21
Medlem
DixieDs avatar
Saken är den att du utnyttjar din position som kvinna att leva på honom. När det är hög inflation så måste man hjälpas åt speciellt om man har barn. Du kanske förstår hur stressad han är att behöva ta hand om en hel familj själv?

Du är inget litet barn utan en vuxen individ som ska bidra lika mycket till hemmet och försörjningen. Jag har till och med sökt ett extrajobb för att säkra inkomsten och utökar min körkort så att jag kan jobba med vad som helst under mycket svåra tider.

Har du ens ett körkort?
Ska du bidra till samhället och hemmet eller är det bara netflix som gäller?

Med tanke på att många utbildningar går distans så kan du åtminstone läsa en utbildning som behövs i samhället/eller kan försörja er.

Bete dig som en vuxen och mogna upp. Att din man vill dessutom göra saker med dig men du vill inte?

Jag tycker mer synd om honom än dig. Vi alla väljer fel människor inom kärlek har jag kommit på
Citera
2022-07-18, 09:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, jag jobbar inte. Har du problem med det? Du tycker tydligen att den här tråden är intressant, annars hade du aldrig svarat. Vad får du ut av detta är frågan.

Jag läser praktiskt taget alla trådar här. Det kommer ofta upp trådar från det dig. Det handlar alltid om samma sak, och du får samma svar. Och framför allt så handlar det alltid om dig, dig, dig.
Citera
2022-07-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Saken är den att du utnyttjar din position som kvinna att leva på honom. När det är hög inflation så måste man hjälpas åt speciellt om man har barn. Du kanske förstår hur stressad han är att behöva ta hand om en hel familj själv?

Du är inget litet barn utan en vuxen individ som ska bidra lika mycket till hemmet och försörjningen. Jag har till och med sökt ett extrajobb för att säkra inkomsten och utökar min körkort så att jag kan jobba med vad som helst under mycket svåra tider.

Har du ens ett körkort?
Ska du bidra till samhället och hemmet eller är det bara netflix som gäller?

Med tanke på att många utbildningar går distans så kan du åtminstone läsa en utbildning som behövs i samhället/eller kan försörja er.

Bete dig som en vuxen och mogna upp. Att din man vill dessutom göra saker med dig men du vill inte?

Jag tycker mer synd om honom än dig. Vi alla väljer fel människor inom kärlek har jag kommit på

Ja, jag har körkort. Hurså?
Citera
2022-07-18, 10:44
Moderator
Maviels avatar
Att bråka då och då är normalt i alla relationer men ibland ett tecken på att det inte är bra såklart. Utifrån dina tidiga trådar kan jag tänka mig att det finns mycket som skapar konflikter. Antingen får ni ju kompromissa eller gå isär. Finns inte så mkt annat att göra.
Citera
2022-07-18, 12:31
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, jag har körkort. Hurså?

Bara funderade om din man får lite hjälp med att hämta barnen/avlämning.

Så att han inte gör allt hemma
Citera
2022-07-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plabber
Man bråkar inte för att man är olika utan för att man inte accepterar att man är olika.
Precis det här, acceptans och respekt gör att många bråk kan undvikas.
Citera
2022-07-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är ju ingen som tvingar dig att starta trådar.

Det är ingen som tvingar dig att läsa hennes trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in