• 4
  • 5
2022-07-19, 11:14
Medlem
DixieDs avatar
[quote=B-a-c-k-f-l-a-s-h|80947268]
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish

TS är en riktig kvinna, kanske inte enligt en feministfjolla som du

Man är ingen feminist för att man jobbar som kvinna utan en vuxen. Båda ska bidra lika mycket
Citera
2022-07-19, 11:16
Medlem
[quote=DixieD|80947313]
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Man är ingen feminist för att man jobbar som kvinna utan en vuxen. Båda ska bidra lika mycket

Personen jag citerade vill att kvinnan ska bära byxorna i förhållandet.
Citera
2022-07-19, 11:21
Medlem
DixieDs avatar
[quote=B-a-c-k-f-l-a-s-h|80947330]
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Personen jag citerade vill att kvinnan ska bära byxorna i förhållandet.

Som sagt så kan man vara både och. Jag kommer jobba tills sista dagen innan min förlossning. Under min mammaledighet kommer jag spela det som andra kvinnor gjort och utbilda mig på distans

Det är dock tveklöst då mitt eget kommer gå bra och jag kommer hyra ut konsulttjänst

Du ser..

Det går att göra båda men vissa är lata
Senast redigerad av DixieD 2022-07-19 kl. 11:24.
Citera
2022-07-19, 11:23
Medlem
[quote=DixieD|80947374]
Citat:

Som sagt så kan man vara både och. Jag kommer jobba tills sista dagen innan min förlossning. Under min mammaledighet kommer jag spela det som andra kvinnor gjort och utbilda mig på distans

Det är om jag inte har startat mitt eget då

Du ser..

Det går att göra båda men vissa är lata

Skulle jag aldrig tillåtit dig, att jobba som höggravid. Då får mannen jobba mer ifall det krävs.
Citera
2022-07-19, 11:49
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Hon jobbar hemma din dumme fan.

Hur ofta är det "normalt" att man bråkar i ett förhållande? Förut hände det nästan aldrig men nu är det tjafs mest hela tiden. Han klagar på att jag är lat, att jag aldrig vill göra något förutom att sitta med mobilen, titta på tv och bara ta det lugnt. Jag älskar att slappa och hatar att behöva vara igång hela dagarna. Jag gör gärna så lite som möjligt förutom att handla, tvätta, städa, laga mat och andra sysslor man inte kommer undan.

jojo...
Citera
2022-07-19, 11:59
Medlem
DixieDs avatar
[quote=B-a-c-k-f-l-a-s-h|80947407]
Citat:

Skulle jag aldrig tillåtit dig, att jobba som höggravid. Då får mannen jobba mer ifall det krävs.

Min personliga åsikt är att alla män inte fungerar på detta sätt utan vill ha självständiga kvinnor. Du verkar dock en omtänksam individ men se till att inte bli utnyttjad

Kvinnor är inte så vänliga som dessa verkar vara. Några tjejkompisar som är som TS har utnyttjat läget och suttit på Tinder medan mannen sliter ut sig för henne

Inte för att snacka skit eller trycka ner mitt egna kön men hatar orättvisa

Sedan är det mer vanligt för en kvinna att få missfall under första månaderna. Jag fick det genom att hästen slängde iväg mig åt helvete så istället för att sörja mitt barn så jag fick tänka på mitt egna liv där jag opererades och kunde bara dricka/äta flytande mat i 3 år

Olyckor händer oavsett hur beskyddande du är
Citera
2022-07-19, 12:39
Medlem
[quote=DixieD|80947759]
Citat:

Min personliga åsikt är att alla män inte fungerar på detta sätt utan vill ha självständiga kvinnor. Du verkar dock en omtänksam individ men se till att inte bli utnyttjad

Kvinnor är inte så vänliga som dessa verkar vara. Några tjejkompisar som är som TS har utnyttjat läget och suttit på Tinder medan mannen sliter ut sig för henne

Inte för att snacka skit eller trycka ner mitt egna kön men hatar orättvisa

Sedan är det mer vanligt för en kvinna att få missfall under första månaderna. Jag fick det genom att hästen slängde iväg mig åt helvete så istället för att sörja mitt barn så jag fick tänka på mitt egna liv där jag opererades och kunde bara dricka/äta flytande mat i 3 år

Olyckor händer oavsett hur beskyddande du är

Du verkar ha gått igenom mycket skit

Skämmer gärna bort dig och din syster trots att ni vill vara starka självständiga kvinnor så klart.
Citera
2022-07-19, 12:56
Medlem
DixieDs avatar
[quote=B-a-c-k-f-l-a-s-h|80948161]
Citat:

Du verkar ha gått igenom mycket skit

Skämmer gärna bort dig och din syster trots att ni vill vara starka självständiga kvinnor så klart.

Tycker du är verkligen gullig/underbar
Verkar vara en riktig fin individ. Har en man som skämmer bort mig med massa gåvor.

Tycker bara ni män ska vara allmänt försiktiga med att ge allt till en kvinna. Skillnad på att ha levt tillsammans i flera år.
Citera
2022-07-19, 14:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har du inget annat att ägna dig åt i livet? Kommer du någon vart genom att hänga här och spela dryg? Är du nöjd med att stå och trampa?

Jag har massor att göra i livet. Jag jobbar heltid, har barn, förhållande och skriver på två böcker just nu. Jag motionerar ett par timmar om dagen.
Jag är inte lat och jag står inte och stampar.
Jag vill nog mena att jag har en hyfsad förmåga att se saker ur andra människors perspektiv. Tvärtom vad många verkar anse, så innebär inte det att man håller med människor hela tiden, utan tvärtom att man ser klart och kritiskt på andras berättelser. Du har skrivit ungefär samma tråd om samma problem ett antal gånger, och du får ungefär samma svar varje gång. Du ber om råd, men du vill inte ändra på dig, utan går i försvar så fort du får kritik. När någon påpekar det så dribblar du bort bollen och börjar köra med förolämpningar och "amen durå".
Jag säger precis vad jag tänker om dig och dina inlägg, och det är väl det du kallar för att "spela dryg". Om det är dryghet, så kan jag berätta att den inte är spelad.

Visst skulle jag kunna strunta i att skriva i din tråd, men jag vill skriva i din tråd. Trådarna är inte bara öppna för de personer som TS gillar. Vad förväntar du dig ska hända, liksom? Att tio helt nya internetkompisar ska dyka upp varje gång du startar en tråd?
Citera
2022-07-19, 20:07
Medlem
Jag och mina man och våra barn kommer att flytta till en ny stad till hösten så det är mycket kring detta. Mina äldsta bor hos oss på heltid så det är fullt upp, jag skulle aldrig hinna jobba. Jag behöver ta det lugnt ibland mellan varven precis som alla andra.
Citera
2022-07-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ändå har du tid att hänga här? Helt otroligt. Jag orkar inte läsa ditt inlägg, det verkar trist. Så du har skrivit det helt i onödan, tyvärr.

Om du är snäll mot honom får du kanske vara med i hans böcker.
Citera
2022-07-23, 22:22
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Precis det här, acceptans och respekt gör att många bråk kan undvikas.

Nä det handlar inte riktigt om det egentligen
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in