2022-07-17, 09:34
Medlem
Om man försöker sätta sig lite in i polisernas situation så tycker jag att det blir väldigt tydligt varför bemötandet varierar utifrån hur man beter sig…

Poliser blir inringda till allt möjligt - misshandel, misstänkt narkotikabrott, personer med allvarliga psykiska problem, vårdslösa bilförare etc. De måste alltid vara förberedda på att personerna de möter kan vara instabila, aggressiva och tom våldsamma.

Deras första uppdrag i uppdraget blir därför att känna in läget. Märker de att en person är sansad, resonabel och kanske t.o.m. vänlig så kan de slappna av mer. Många poliser är det för att de vill hjälpa och då kommer den sidan fram. Märker polisen istället att personen de möter verkar utgöra en fara så är det deras uppdrag att med vilka medel som helst ta kontroll över situationen.

Välj själv om du vill få polisen att slappna av och hjälpa dig eller spänna musklerna och hjälpa samhället eliminera dig som risk.
Citera
2022-07-17, 10:20
Citat:
Ursprungligen postat av apsvett2k
jag beter mig hur fan jag vill mannen. du säger inte åt mig hur jag ska bete mig, jag har samma rättigheter som du har i det här samhället. har du problem med det så kan vi ta det på gatan om du vill

Haha vad är du för en idiot? Du saknar både intellekt & uppfostran, är du möjligen en pundare?
Citera
2022-07-17, 10:22
Medlem
Citat:
jag beter mig hur fan jag vill mannen. du säger inte åt mig hur jag ska bete mig, jag har samma rättigheter som du har i det här samhället. har du problem med det så kan vi ta det på gatan om du vill

Du har också samma skyldigheter.
Citera
2022-07-17, 10:23
Citat:

En kaxig liten gettoblatte, utan vapen och brorsor, skulle aldrig våga gå upp helt själv man mot man mot någon. Det har aldrig hänt. Har aldrig hört talats om det ens.
Citera
2022-07-17, 10:29
Medlem
Dakota74s avatar
Jag har bara blivit stoppad vid trafikkontroller och eftersom jag kör många mil per år blir det någon/några gånger per år. 99% av poliserna är proffs men tyvärr kommer man ihåg dom som borde arbeta med något annat. En stjärna ifrågasatte hur jag kunde äga en sådan bil som jag hade trots att han hade mitt körkort och gjorde en slagning på regnumret. Vad svarar man på det...
En annan ville ge mig böter på grund av olaglig belysning men det var det inte men han hade ingen koll på hur LED strålkastare och kurvljus samverkar...
Så jag förstår att folk blir irriterade på poliser som inte kan sitt jobb.
Citera
2022-07-17, 10:31
Medlem
Man blir behandlad som man uppför sig, folk med attitydproblem får problem.
Citera
2022-07-17, 10:47
Medlem
Jag hade förmodligen på frågan var har du varit/var ska du svarat på högst trevligt sätt att det inte angår konstapeln och uttryckt att det är bättre att fokusera på anledningen till att man blivit stoppad och utföra kontrollen/böterna etc..

Det finns ingen anledning att vara otrevlig men det finns heller ingen anledning att berätta någonting heller. Jag håller mig ganska privat även med kollegor etc. Finns ingen anledning att polisen ska veta mer bara för jag kört 73 på 70 väg.
Citera
2022-07-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
De kan få stoppa och kolla nykterhet och körkort om de vill. Inga problem. Men de har inte ett skit att göra med vart jag varit eller vart jag är på väg, så den frågan får dom allt tåla att bli kallade snuthoror och dylikt om de ställer

Men frågar de sånt dåå?

Påminner när jag blev stoppad efter att ha åkt runt lite på stan - vad gör du har gjort.

Sa något - det har du inte alls vi har följt efter dig ett tag - jag: vi lever i ett fritt land där man åker runt som man vill - än så länge i alla fall - poliserna tyzzttaa o drog iväg
Citera
2022-07-17, 10:52
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Polisens primära uppgift är att skydda våldsmonopolet, så TS har fel.

Snutarna får tåla otrevligt bemötande när de stoppar en för offerlösa brott och ställer massa dumma frågor. Om jag väljer att bevara rörelseenergin vid en stoppskylt för att rädda klimatet ska de fn inte komma och kräva mina pengar med hot om våld. Jävla sopor.
Citera
2022-07-17, 11:02
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

Hahahahahah värsta bögen
Citera
2022-07-17, 11:03
Medlem
cammos avatar
Gå med i valfri MC grupp på facebook och hitta vuxna män som beter sig som getto-blattar.
Citera
2022-07-17, 11:11
Medlem
Patrik2108s avatar
När polisen frågar vart man varit är det väl närmast ett försök till lite small talk.
De gånger jag stoppats har det handlat om kraftig överhastighet. Då är det klädsamt och vettigt att hålla låg profil. Jag tror inte att trotsighet skulle ha varit ett vinnane koncept då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in