2022-07-17, 07:15
Medlem
Det klassiska är att man är fortfarande inte vuxen om man tycker illa om att möta polisen. Är man glad att se polisen så har man blivit vuxen.

Kriminella per definition är ofta män som har stannat kvar i tonårsstadiet.
Citera
2022-07-17, 07:25
Medlem
Mr1931s avatar
100% ett blatteproblem. Ut med alla svartingar ur landet så är det löst.
Citera
2022-07-17, 07:44
Medlem
Muppetys avatar
Jag har då alltid varit vänlig mot polisen o de har varit vänliga tillbaka mot mig, trots att jag kanske inte har varit helt laglydig. Tycker det lönar sig, då man slipper handfängsel o sånt om man inte håller på att bråka. Men även om jag är känd i stan för mitt bus, så hälsar jag då o då när jag möter en polisbil.

Men nästa gång de falskeligen anklagar mig för något grövre så ska jag nog kräva skadestånd om det går. Men det har inte varit polisens fel, det är för att "någon" lämnade ett falskt tips.

Är dömd en gång till dagsböter samt har fått en fortkörningsbot.
Citera
2022-07-17, 08:19
Medlem
Hahah snälla svenska polisen är ett skämt. Kommer aldrig vara samarbetsvillig med dem. De själva begår mer brott än mig och de ska kontrollera och fråga mig?

Kommer se till att deras arbetsmiljö är otrevlig vid varje tillfälle som ges
Citera
2022-07-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apsvett2k
jag beter mig hur fan jag vill mannen. du säger inte åt mig hur jag ska bete mig
Jag gör som jag vill! En utbredd åsikt i dagens Sverige.
Vad hände med begreppen hyfs och hänsyn?
Citera
2022-07-17, 08:40
Medlem
Citat:
snuten får kolla mitt körkort inga problem! när dom harrassar folk och inte lämnar oskyldiga människor i fred, då blir det problem. dom ska skydda våra rättigheter inte ta dom ifrån oss.

Du har inga rättigheter. De har myndighetsutövning över dig i den situationen.

Det är just det som är problemet med dagens Sverige. Alla tror att de har rättigheter och inga skyldigheter. Det är klart att det är föräldrarnas fel som inte kan uppfostra barn och skolan som inte vågar förbereda barnen för verkliga livet, eftersom de får föräldrar på sig som klagar och kräver möten. Skolan gynnas inte av att kräva saker av barnen.

Barn och ungdomar är sönderkurlade trasiga vrak som söker uppmärksamhet och tror att de är centrum i universum, precis som deras föräldrar. De gör som föräldrarna gör: kräver bidrag från staten eftersom man jobbat nästan 40 timmar i veckan och är utarbetad.

Det är det nya, oproduktiva Sverige där ingen som inte vill ska behöva jobba och där man själv får bestämma vad man vill göra i livet och hur mycket pengar man ska tjäna. Är man inte nöjd blir man irriterad och rånar en bank eller personer på gatan. Samhället är ett skämt och de usla föräldrarna inser inte sitt ansvar då de menar att de inte har något ansvar. De har bara rättigheter.

När polisen kommer och har laglig myndighetsutövning så börjar man skrika om påhittade "rättigheter" och allt man kan komma på. Ska man kräkas eller?
Citera
2022-07-17, 09:07
Citat:
Ursprungligen postat av Lundestefan1
Era föräldrar måtte ha missat en del i er uppfostran! Om en människa pratar med dig, svara då hövligt och trevligt. Vill polisen se ditt körkort gör då som normala människor med IQ över 40, visa körkortet, önska poliserna en trevlig kväll och åk vidare!
Frågar poliserna vart du har varit, svara då, varför tjafsa?? Hur svårt kan det vara att vara hövlig?? Jag har varit på bio och är på väg hem! Hur svårt är det???

När man ser och hör er på era inlägg som ni så stolt lägger ut i sociala medier kan man börja fundera på vad det är för djungel djur som springer lösa i fjollträsk.
Ett gäng förpubertala idioter lägger ut video från påsk upploppen! Man blir helt jävla stum. Idioterna hoppar runt i nystulna poliskläder och annan utrustning, de är i full extas. Vart fan är föräldrarna till detta pack?? Hemma och sover eller kanske är de med och kastar sten på poliserna eller sitter i någon kvart och tuggar KAT?? Sen undrar ni varför socialtjänsten tar era barn!

Skärp er !

Poliserna är faktiskt här för att skydda oss så var glada över att de håller koll, Var glad över att de frågar vad du gör där! Det visar ju bara att poliserna sköter det jobb de har betalt för att göra.
Tillhör du det kriminella klientelet så har du ju valt fel sida och får då finna dig i att bli övervakad. Ta det som en man, annars byt inriktning på livet, bli en laglydig medborgare, gör dina föräldrar stolta. Skaffa utbildning och jobb. Bemöt dina medmänniskor med respekt, en dag kan den du hånar på stan vara den som kan komma och ge dig en chans genom att tex ge dig ett arbete!

Ha en fin kväll!

Är tråden skriven på rätt språk ?
Känns som att dom du vänder dej till läser kanske lite men det är inte på svenska.
Citera
2022-07-17, 09:08
Medlem
JustZlatans avatar
Min erfarenhet är att vissa trafikpoliser beter sig som förpubertala barn. De blir arga trots att man svarar på deras frågor, men tydligen måste man ge "rätt" svar för att de ska behålla masken och man ska helst inte fråga trafikpolisen någonting för då får man ett förpubertalt svar tillbaka.
Citera
2022-07-17, 09:11
Medlem
Mullrets avatar
De hårda grabbarna kan ju ringa sina bruschor och be dem komma med plåster när skottlossning har orsakad skada.
Citera
2022-07-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatass
Jag utnyttjar bara mina rättigheter att inte behöva svara på frågor…

Är du lika mån om att utnyttja dina skyldigheter? Nä, skulle just tro det!
Det är just det som är problemet!
Bara rättigheter men valla, tjata inte om skyldigheter!
Citera
2022-07-17, 09:28
Medlem
Citat:
snuten får kolla mitt körkort inga problem! när dom harrassar folk och inte lämnar oskyldiga människor i fred, då blir det problem. dom ska skydda våra rättigheter inte ta dom ifrån oss.

Håller med dig MEN när "folket" harassar polisen, vad skall hända då?
Om du vore snut, hur skulle du då reagera?
Även poliser har rättigheter!
Citera
2022-07-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
100% ett blatteproblem. Ut med alla svartingar ur landet så är det löst.

På vilket sätt spelar hudfärgen roll i detta sammanhang?
Det handlar nog mer om uppfostran än om hudfärgen!

Deportera de som inte sköter sig och som dagligen pissar på samhället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in