2023-08-17, 20:08
Medlem
Jag är ingen holder men har alltid kunnat se samt skriva i kanalen "Woa chat" på Discord innan men nu verkar den vara borta? Samma gäller kanalen för svenska medlemmar som alltid varit låst för personer som inte är holders men som jag alltid kunnat se. Kan någon som äger en NFT bekräfta eller dementera att kanalerna är borta för holders också?
Citera
2023-08-17, 20:28
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Det var ett riktigt idiotiskt hittepåpris: https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/world-of-alidia-vinner-plaza-interiors-hederspris-for-hallbarhet/

Saxat från länken:

Citat:
World of Alidia har fått Plaza Interiörs Hederspris 2022 i kategorin "På Skärmen" med motiveringen: "För ett konstprojekt som öppnar möjligheter för kvinnor inom en annars mansdominerad, teknisk NFT-värld. En hållbarhet även inom det visuella"!

På vilket sätt är/var WoA/NFT hållbart?

Edit: såg att Wanja själv har svarat…

Senast redigerad av fjollcigg 2023-08-17 kl. 20:31. Anledning: svar på egen fråga
Citera
2023-08-17, 20:38
Medlem
https://www.dn.se/kultur/stjarnorna-stams-anklagade-for-nft-bluff/

Justin Bieber mfl stäms för att ha överdrivit värde på nft-projekt. Undrar om Vanja och Niclas läst detta?
Citera
2023-08-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa
Jag är ingen holder men har alltid kunnat se samt skriva i kanalen "Woa chat" på Discord innan men nu verkar den vara borta? Samma gäller kanalen för svenska medlemmar som alltid varit låst för personer som inte är holders men som jag alltid kunnat se. Kan någon som äger en NFT bekräfta eller dementera att kanalerna är borta för holders också?

De kanalerna är låsta och för holders enbart sen ganska länge.
Citera
2023-08-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa

woa-chat är väl öppen och sweden låst/borta.
kvällens uppdatering från Amanda tyder på en utmärkt intern kommunikation
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda - World of Alidia
I apologize for the lack of answers. I've tried to translate what I can from the conversation in the swedish channel but haven't been able to keep up and don't fully understand most of what is being said and don't have any information or answers to the questions being asked. Steph and I are meeting with Vanja and Niklas tomorrow though and will hopefully be able to tell you more then.
Citera
2023-08-18, 07:47
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tooodd
woa-chat är väl öppen och sweden låst/borta.
kvällens uppdatering från Amanda tyder på en utmärkt intern kommunikation

Hahaha. Också obegriplig sak att svara på frågan som ställdes. Folk som inte pratar svenska kollar nog inte ens i den svenska kanalen.

Ska vi gissa vad som kommer publiceras efter deras möte idag?

Jag tror att det blir en lång text där Vanja skyller på ekonomin i världen. Kanske petar hon in några ”vi har också lärt oss saker på vägen” för att leka ödmjuk.
Citera
2023-08-18, 08:21
Medlem
Inte perfekt timing att Vanja just lagt upp en idyllisk film på instagram med klipp med familjen om hur de haft den bästa sommaren någonsin. Den är en del av reklamsamarbetet med den där elbilen, så det fanns nog inget annat alternativ än att publicera reklamen i tid liksom. men ser inte snyggt ut att det rasas i discorden medan aktivitet pågår i sociala kanaler om helt andra saker och hur bra allt är (för woa-pengarna...)
Citera
2023-08-18, 10:31
Medlem
Samma med Niklas på insta -bästa sommaren på fem år!
Citera
2023-08-18, 10:37
Medlem
och nu uppdateringar om katastrofer i form av kvarglömt playstation och kaffemaskin på Gotland. Men niklas är blocketproffs och har redan fyndat så de klarar sig! Så otroligt tondövt. Det här är ju skillnaden på att ha sociala medier som är för nära familj och vänner, då kan man absolut uppdatera om sådana saker även om något krisar i yrkeslivet. men driver man ett företag som har varit så tätt sammankopplat med ens sociala medier, där köparna är samma som följarna, spelar det naturligtvis enormt stor roll vad man visar upp. just nu verkar strategin vara ett slags business as usual och det tror jag tyvärr kommer förarga de holder som nu äntligen talar om vad de tycker om spektaklet.
Citera
2023-08-18, 12:35
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
och nu uppdateringar om katastrofer i form av kvarglömt playstation och kaffemaskin på Gotland. Men niklas är blocketproffs och har redan fyndat så de klarar sig! Så otroligt tondövt.

Jag tror att vanja helt enkelt skiter i sina holders. Hon kör på, business as usual, mot sina övriga följare. Hennes plan är helt uppenbart att sopa woa under mattan och gå vidare.
Citera
2023-08-18, 12:41
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Ska vi gissa vad som kommer publiceras efter deras möte idag?

Jag gissar INGET.

Det kommer först vara tyst några dagar så att kritiken dör ut.

steph/Amanda kommer sedan skriva något överslätande i announcements på discorden och sen efter ytterligare några dagar rensa bort allt från svenska chatten.

Sen fortsätter woa ligga i graven.
Citera
2023-08-18, 12:42
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
och nu uppdateringar om katastrofer i form av kvarglömt playstation och kaffemaskin på Gotland. Men niklas är blocketproffs och har redan fyndat så de klarar sig! Så otroligt tondövt. Det här är ju skillnaden på att ha sociala medier som är för nära familj och vänner, då kan man absolut uppdatera om sådana saker även om något krisar i yrkeslivet. men driver man ett företag som har varit så tätt sammankopplat med ens sociala medier, där köparna är samma som följarna, spelar det naturligtvis enormt stor roll vad man visar upp. just nu verkar strategin vara ett slags business as usual och det tror jag tyvärr kommer förarga de holder som nu äntligen talar om vad de tycker om spektaklet.

Hon har ju tiggt spons på den där kaffemaskinen i evigheter, det här känns som hennes sista desperata försök att få igenom det. Och att barnen skulle leva några månader utan Playstation är inte att tänka på? De kan väl njuta av metaverse?!

Finns nog ingen lika tondöv som Vanja. Hon har haft sitt gäng holders som backar henne oavsett vad, men de blir färre och färre. Hon verkar inte ha hängt med i skiftet.

Nytt i discorden från Vanja.
Citat:
Hello @everyone !

We just got back from summer vacation and have a team meeting planned later today. We will discuss the recent events and also the future of WoA. On Monday at the latest we will have a bigger announcement for our community.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in