2023-01-11, 09:18
Medlem
DayNites avatar
vilket jävla dravel hoppas ingen investerade i skiten från början
så dom trodde dom skulle bli SOHO?
som även det kommer konka när folk håller i sina pengar hårdare än förut
Sthlm är inte London samt för litet för att det ska gå ihop ekonomiskt
Citera
2023-01-11, 15:45
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Nu har Soho House öppnat i Stockholm, dvs exakt det som var hela tanken med WOA…. Hahaha. Det måste kännas snopet att se. Det kostar 15 tusen kr per medlem och år, kanske något för Niklas och Vanja att inspireras av?

Intressant span. Det är ett bra exempel på hur mkt en sån grej ska kosta. Alltså typ priset av en woa nft i månaden per person.

Jag är dock skeptisk till konceptet, känns som att det måste bygga på något mer substantiellt sammanhang typ en herrklubb/order/sekt eller som nationerna i Uppsala. Varför ska man hänga där annars, man kan lika gärna sitta på ett fik eller bibliotek/annat public space. Vem är målgruppen? 30+ barnlösa kvinnor och hipstermän med halvkvalitativa yrken ska sitta av all sin fritid där och känna sig viktiga tillsammans?
Citera
2023-01-11, 16:39
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Intressant span. Det är ett bra exempel på hur mkt en sån grej ska kosta. Alltså typ priset av en woa nft i månaden per person.

Jag är dock skeptisk till konceptet, känns som att det måste bygga på något mer substantiellt sammanhang typ en herrklubb/order/sekt eller som nationerna i Uppsala. Varför ska man hänga där annars, man kan lika gärna sitta på ett fik eller bibliotek/annat public space. Vem är målgruppen? 30+ barnlösa kvinnor och hipstermän med halvkvalitativa yrken ska sitta av all sin fritid där och känna sig viktiga tillsammans?
precis samma fråga här
vem var målgruppen för detta skit som aldrig flög?
varför skulle man betala när man kan lika gärna sitta på ett fik eller bibliotek/annat public space

30+ barnlösa kvinnor och hipstermän med halvkvalitativa yrken ska sitta av all sin fritid där och känna sig viktiga tillsammans på södermalm?
Citera
2023-01-11, 20:35
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Snart 1,5 månads jullov, ingen sneak peek på metaverse i december, discorden stendöd och tappar medlemmar på löpande band. Roadmap borttagen och ersatt med någon luddig lista med drömmar. Ett uttag på 20 ETH häromdagen från deras plånbok. Det var mer än hälften av vad som fanns där. Vem går dessa pengar till?

Såhär skrev dom om metaverse idag:

Citat:
The Metaverse (should we call it **The WoA Verse** maybe, makes for a great hashtag? **#WoaVerse** &#129299 is moving forward (don´t miss the sneak peek of the **Alidia marble statue** in <#1008515881367765092> &#128064 and we´re hoping to be able to let you all in and have a stroll in the first finished part within a couple of weeks.

De klarade inte av att leverera en sneak peak annat än en sketen 3d renderad statygubbe men om några veckor ska man kunna spatsera runt därinne... Men vi får väl se.
Citera
2023-01-11, 20:44
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeb
Så enda de gjort med roadmapen är att tagit bort ”tidsbestämningen”, dvs kvartalet/året och istället bara kallar det ”framtiden”? Hoppas ingen faller för den enkla av de som fortfarande tror på projektet, om det nu finns någon?

Hehe att ha en tydlig tidsangivelse vart alldeles för konkret för dem. Jag fattar inte deras nya mål, de är ju helt ute och cyklar om dom tror att de ska kunna införa en egen market place t ex. Det är lite som att nån skulle få den geniala idéen att göra ett eget nytt Facebook, för Facebook är ju värsta grejen.

Vilka ska handla på deras market place, och vad är det som säger att det finns utrymme öht för fler än de som redan finns, hur ska dom vara konkurrenskraftiga vs opensea??? Osv

Och shitcoins finns det mer än tillräckligt av, att lansera nya coins var hett för typ 10 år sen.
Citera
2023-01-12, 18:45
Medlem
Citat:
Hehe ja det är ett och annat grottmongo som hänger här i tråden. Men jag tycker att det var modigt att du delar ändå att holders skriver här ger ju spännande inblick i hur det här spektaklet kunde utspela sig.

Du köpte alltså för att du följt vanja länge och har(hade? ) förtroende för henne. Jag tror inte att du är ensam om det. Som jag skrivit innan tycker jag inte alls att det är konstigt/korkat att man litar på en så pass offentlig "PK" person som vanja.

Men usch hoppas vanja och Niklas läser här och får sig en tankeställare. Att de har blåst sina mest trogna följare, riktigt ruttet

Har du funderat på att framföra kritik mot woa eller knyter du handen i fickan?

Köpte du bara 1?

+jag tycker också det är snudd på tragikomiskt med fredagsmyscontent varje vecka... ger groundhog day känsla. Vanja är rejält på dekis. Det irriterar mig också enormt att de renoverar sönder sommarstugan, som ju var i ok skick, så sjukt onödigt både ur ekonomiskt och miljöperspektiv. Den där före och efter bilden hon visade nyligen var ju liksom; hantverkare boendes och arbetande dygnet runt för vilket resultat då!?!?! De kunde t ex väntat in ett annat objekt som passade dem bättre från början istället.

Jag fattar inte heller varför hennes 70+ år gamla mamma ska slänga pengar på att bygga ett attefallshus där. Det får mig att fundera på om vanja är manipulativ inte bara utåt i t ex woa projektet, utan det är patologiskt för henne. Släkt och vänner ska också utnyttjas.

Yes, köpte bara en och är nu väldigt nyfiken på hur man säljer den för att få kvar nån värdighet och krona. Jag fattar att dem vill trycka på en "folk förstår inte, vi ligger före vår tid" men man måste faktiskt inse när man ska ge sig. "Vi försökte, det flög tyvärr inte". Allt går inte att använda ursäkten "vi ligger i förkant" till. Dom har ju ingen plan ekonomiskt för hur allt ska finansierats men när vi följare lyfte detta i bloggen så känns det som V blir passivt aggressiv och på något sett försöker svepa med stora penseldrag om hur "härlig och go" framtiden kommer se ut där. Men allt är ju tyvärr ett luftslott.

Jag har inte tänkt framföra någon kritik mot dem. Jag vill som sagt dem ska lyckas men deras trovärdighet sjunker när dom inte inser att det inte lyfter. Jag tror helt klart dem har dom här konversationerna hemma vid matbordet. Men har man kosat in så mycket pengar efter att ha slagits mot FK så är det nog inte prio ett att lägga sig platt i första taget.

Att hennes mamma köper attefallshus har jag förståelse för, hon verkar vara en jävla härlig kvinna men go och jävla anama och har alltid peppat Vanja i sina drömmar (såna morsor är ju guld). För att dem ska få minsta semester med en dålig Niklas behöver Vanja självklart avlastning/Niklas ett ställe och isolera sig på.
Citera
2023-01-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Yes, köpte bara en och är nu väldigt nyfiken på hur man säljer den för att få kvar nån värdighet och krona. Jag fattar att dem vill trycka på en "folk förstår inte, vi ligger före vår tid" men man måste faktiskt inse när man ska ge sig. "Vi försökte, det flög tyvärr inte". Allt går inte att använda ursäkten "vi ligger i förkant" till. Dom har ju ingen plan ekonomiskt för hur allt ska finansierats men när vi följare lyfte detta i bloggen så känns det som V blir passivt aggressiv och på något sett försöker svepa med stora penseldrag om hur "härlig och go" framtiden kommer se ut där. Men allt är ju tyvärr ett luftslott.

Jag har inte tänkt framföra någon kritik mot dem. Jag vill som sagt dem ska lyckas men deras trovärdighet sjunker när dom inte inser att det inte lyfter. Jag tror helt klart dem har dom här konversationerna hemma vid matbordet. Men har man kosat in så mycket pengar efter att ha slagits mot FK så är det nog inte prio ett att lägga sig platt i första taget.

Att hennes mamma köper attefallshus har jag förståelse för, hon verkar vara en jävla härlig kvinna men go och jävla anama och har alltid peppat Vanja i sina drömmar (såna morsor är ju guld). För att dem ska få minsta semester med en dålig Niklas behöver Vanja självklart avlastning/Niklas ett ställe och isolera sig på.

Mamman kan väl sova i ett av rummen i huset, precis som alla andra familjer… jösses. Jag tycker Vanja mer och mer blir Sveriges Anna Delvey/Sorokin. Lura av bloggbrudar 3 miljoner för att köpa en sommarstuga till sig själv. Så jäkla mörkt.
Citera
2023-01-16, 19:55
Medlem
En sak jag undrat från början är varför missnöjda holders i denna tråd inte framför kritik. Är ni rädda, är det pinsamt, ingen annan tycker likadant, ni kommer förlora ännu mer pengar? Ni är väl minst tre här som skulle kunna prata ihop er.
Citera
2023-01-17, 08:58
Medlem
kaktusplastiks avatar
Undrar när det kommer en ny roadmap för WoA?

De har f ö gått minus 4400 följare på Twitter senaste 30 dagarna. Blir ju så när man mer eller mindre betalar för följare... Discorden tappar också hela tiden.

22 ETH kvar i de två plånböcker vi känner till. Är det metaverse som ska rädda det hela? Eller finns några hemliga gömmor med andra valutor?
Citera
2023-01-30, 18:46
Medlem
Katciu88s avatar
Jahopp då har hela januari passerat (-1 dag) och inte ett skit har hänt.

Förutom att de leker med en ai-konstbot i discorden. Smart drag för att skaka fram lite aktivitet, men det är typ 5 pers som engagerar sig. Otroligt fula och bisarra motiv är det som klickas fram.

Vanja springer på events, full rulle på samarbeten, övernattar på favvohotellet på andra sidan gatan och jobbar med sin träningsapp. Woa verkar vara längst ned på hennes priolista.

Tråkigt.
Senast redigerad av Katciu88 2023-01-30 kl. 18:49.
Citera
2023-01-31, 07:27
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Jahopp då har hela januari passerat (-1 dag) och inte ett skit har hänt.

Förutom att de leker med en ai-konstbot i discorden. Smart drag för att skaka fram lite aktivitet, men det är typ 5 pers som engagerar sig. Otroligt fula och bisarra motiv är det som klickas fram.

Vanja springer på events, full rulle på samarbeten, övernattar på favvohotellet på andra sidan gatan och jobbar med sin träningsapp. Woa verkar vara längst ned på hennes priolista.

Tråkigt.

WoA var en trevlig bankomat för V och N men nu är den ur funktion och det är dags att gå vidare.

Men metaverse lär de ändå tvingas lansera. Undrar om Vanja har lite panik över att hon sålt in det så hårt?
Citera
2023-02-01, 13:02
Medlem
WoA har publicerat en officiell karta över WoA som ska utgöra grunden till WoAs metaverse.

Men fortfarande inget metaverse.

Dock utlovas en SUPER FUN aktivitet i discorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in