Citat:
Ursprungligen postat av
Katciu88
Hehe ja det är ett och annat grottmongo som hänger här i tråden. Men jag tycker att det var modigt att du delar ändå

att holders skriver här ger ju spännande inblick i hur det här spektaklet kunde utspela sig.
Du köpte alltså för att du följt vanja länge och har(hade?

) förtroende för henne. Jag tror inte att du är ensam om det. Som jag skrivit innan tycker jag inte alls att det är konstigt/korkat att man litar på en så pass offentlig "PK" person som vanja.
Men usch hoppas vanja och Niklas läser här och får sig en tankeställare. Att de har blåst sina mest trogna följare, riktigt ruttet
Har du funderat på att framföra kritik mot woa eller knyter du handen i fickan?
Köpte du bara 1?
+jag tycker också det är snudd på tragikomiskt med fredagsmyscontent varje vecka... ger groundhog day känsla. Vanja är rejält på dekis. Det irriterar mig också enormt att de renoverar sönder sommarstugan, som ju var i ok skick, så sjukt onödigt både ur ekonomiskt och miljöperspektiv. Den där före och efter bilden hon visade nyligen var ju liksom; hantverkare boendes och arbetande dygnet runt för vilket resultat då!?!?! De kunde t ex väntat in ett annat objekt som passade dem bättre från början istället.
Jag fattar inte heller varför hennes 70+ år gamla mamma ska slänga pengar på att bygga ett attefallshus där. Det får mig att fundera på om vanja är manipulativ inte bara utåt i t ex woa projektet, utan det är patologiskt för henne. Släkt och vänner ska också utnyttjas.
Yes, köpte bara en och är nu väldigt nyfiken på hur man säljer den för att få kvar nån värdighet och krona. Jag fattar att dem vill trycka på en "folk förstår inte, vi ligger före vår tid" men man måste faktiskt inse när man ska ge sig. "Vi försökte, det flög tyvärr inte". Allt går inte att använda ursäkten "vi ligger i förkant" till. Dom har ju ingen plan ekonomiskt för hur allt ska finansierats men när vi följare lyfte detta i bloggen så känns det som V blir passivt aggressiv och på något sett försöker svepa med stora penseldrag om hur "härlig och go" framtiden kommer se ut där. Men allt är ju tyvärr ett luftslott.
Jag har inte tänkt framföra någon kritik mot dem. Jag vill som sagt dem ska lyckas men deras trovärdighet sjunker när dom inte inser att det inte lyfter. Jag tror helt klart dem har dom här konversationerna hemma vid matbordet. Men har man kosat in så mycket pengar efter att ha slagits mot FK så är det nog inte prio ett att lägga sig platt i första taget.
Att hennes mamma köper attefallshus har jag förståelse för, hon verkar vara en jävla härlig kvinna men go och jävla anama och har alltid peppat Vanja i sina drömmar (såna morsor är ju guld). För att dem ska få minsta semester med en dålig Niklas behöver Vanja självklart avlastning/Niklas ett ställe och isolera sig på.