2022-10-22, 07:47
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Tror de hoppas på ett uppsving i marknaden, det är kanske det enda som kan lösa detta. De verkar också orimligt taggade på att vinna någon tävling som The Society har. Såg att Niklas handlade massa NFTer från dom för då får han rösträtt i tävlingen (eller ska man vara helt korrekt handlade han med sitt barns plånbok, var det inte det han påstod att Mr_whale_ var?) Så mycket som de hajpar detta trodde jag det skulle vara någon gigantisk vinst - men det är att The society handlar från WoA-golvet för 1 ETH. De kanske tänker att vinsten kommer leda till att folk rasslar in för att handla, men som med allt på kryptotwitter verkar alla bara vara där för att tuta i sitt eget horn. Alla NFT-projekt skickar in sina köpare som maniskt skriver om hur fantastiskt just detta projekt är.

Amanda Walsh som är moderator sitter också i The societys committee som nominerar projekt och hon hintade om 2-3 eth sweep, det var så det började. The society köper och delar ut bland sina holders, på så sätt får Woa in 10-15 nya holders.
Citera
2022-10-22, 09:34
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Amanda Walsh som är moderator sitter också i The societys committee som nominerar projekt och hon hintade om 2-3 eth sweep, det var så det började. The society köper och delar ut bland sina holders, på så sätt får Woa in 10-15 nya holders.


Verkar bara vara två trogna moderatorer kvar nu och de som hoppat av ser man inte röken av. Insåg de bluffen till slut??
Citera
2022-10-22, 14:10
  #255
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Oj är samarbetena tillbaka, kanske börjar kassan sina?

Japp jag gissar att Vanja har ju två barn att försörja så hennes mammahjärna fattar att woa är på väg utför och att hon behöver gå tillbaka till influerandet för att säkra uppehället.

Eller så är det margarin som är "göttig give away" på woaweekend...
Citera
2022-10-22, 15:20
  #256
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Från podden ca 61 min in, Vanja pratar om sitt metaverse där man fokuserar på "magi" och "välbefinnande":

"Det låter ju jätteflummigt hahahahaha"

"aaah men det kommer bli jättemysigt"


"Det låter som att det här är jättestort, hur många användare har ni egentligen?"

*pratar om något annat*

Sen avslutas podden med att programledaren är:

"Du har lyckats få mig lite mer pepp på detta nu. Jag har ingen aning om hur det kommer gå men jag litar ju på dig Vanja, jag vet ju att du inte scammar folk för du är en klok och bra person. Så även om jag inte förstår så är jag onboard!"

Detta är alltså mer eller mindre ordagrant. Känns som att det är exakt såhär alla har resonerat som har köpt och sen sitter de där och myser i "vi som förstår- klubben".

Jag har nu lyssnat igenom podden. Mest massa smörja. Men. Jag blev inte helt klok på poddledaren Lindas inställning, hon kändes stundvis rätt hånande. Men ja, hon rundade av med att stryka vanja medhårs iaf.

Jag reagerade på inledningen till att prata nft. Linda sa nästan rakt ut inledningsvis "säljer man ett eget klädesmärke är det massa hårt jobb och utgifter bakom, men kan man sälja något som är taget ur tomma luften är det en bra affär". Vilket ju sammanfattar hela woaupplägget/nfts i allmänhet utmärkt och uttömmande.

Vanja är ute och cyklar med sin framtidsvision. Decentralisering och digitalt ägande? Nja, snarare en omvandling av internet till ett träsk av microtransaktioner där storföretagen cashar in och användarna står för notan. Eller vad tror vanja? Att hon t ex ska äga en motsvarighet till facebooksida och så ska vänner och bekanta betala henne för att gå in och titta där??? Det finns ingen substans i det hon säger, men rent ytligt och med hennes inlevelse låter det smart.

Otroligt dystopiskt om konsumerismens nästa steg är att istället för att köpa billig massproducerad fysisk skit från tredje världen på köpcentrum/ehandel, ska du köpa digital skit (kläder till din avatar och inredning etc) i ett metaverse. Jag tror personligen att man inte kommer få med gemene man på det tåget, inte utan tvång (därav dystopin).

För övrigt så är woa storyn enormt cringe. Men kul att den helt klart är en freudiansk hyllning till vit kolonialism
Citera
2022-10-22, 16:56
  #257
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Men kul att den helt klart är en freudiansk hyllning till vit kolonialism
Det var en spännande tolkning! Jag tror att jag kanske, typ, får en känsla för hur du menar, men det vore intressant om du ville utveckla lite.
Citera
2022-10-22, 17:34
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag såg för övrigt att vanja gjorde reklam för margarin på sin IG, hon verkar alltså återuppta sin vanliga influencer-business.

Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Eller så är det margarin som är "göttig give away" på woaweekend...

Det är det som är en sk. marg(ar)in call eller?

Nej, den var dålig
Citera
2022-10-22, 17:43
  #259
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Det var en spännande tolkning! Jag tror att jag kanske, typ, får en känsla för hur du menar, men det vore intressant om du ville utveckla lite.

Vanja predikar om Alidia, en ubermensch med en strävan att utöka sitt lebensraum. Alidia utforskar en ny kontinent där hon sedan blir drottning över infödingarna. Alverna etc är så lågt stående att de tillåts ha egna styren, förmodligen inom reservat (huruvida de bedriver casinon delges ej).

Vanja tror att hon är antirasist men som vanligt med dessa typer så vill deras undermedvetna något annat, vilket bubblar upp på de mest uppenbara vis.
Citera
2022-10-23, 10:15
  #260
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Det är heller inte 1 NFT = 1 person. Väldigt många äger flera: https://etherscan.io/token/0x742E8Ffa4F7c7E1F07ae576E2d2Fc712bc925653#balance s
Om det är investerare som hoppas sälja vidare med vinst ("projektet" tar en ganska saftig procent vid vidareförsäljning) eller stolliga kärringar är svårt att säga.
Dessutom är det mycket pengar som försvinner på vägen. Moms/skatt? 5% till ME-forskning, det ska göras barnfilm och dessutom sponsra kvinnligt företagande.
När Vanja att i någon podd som länkades i tråden berättar om någon liten pågående affär med bekanta på Sri Lanka så tog hon upp att krypto används för att undvika avgifter.

Tror knappast hon skattar för något.

Vem står som upphovsmän av NFT:erna? Konstnärer betalar inte moms på egna konstverk upp till en viss summa. Tror den är runt 300000:-.
Citera
2022-10-23, 11:26
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Otroligt dystopiskt om konsumerismens nästa steg är att istället för att köpa billig massproducerad fysisk skit från tredje världen på köpcentrum/ehandel, ska du köpa digital skit (kläder till din avatar och inredning etc) i ett metaverse. Jag tror personligen att man inte kommer få med gemene man på det tåget, inte utan tvång (därav dystopin).

Jag tror också det där blir svårt, iallafall inom överskådlig framtid.
Men kanske är läget så illa att det blir överklassen förunnat att leva i den riktiga köttvärlden, resten reträtterar in i Metaverse? Som vår gode Edward Snowden sa....

Citat:
“If you think about the world that people are retreating from to their games, where they live in a cold bare box, if they’re lucky enough to even have a home in some overly expensive city where they spend all their time working, they get home exhausted.

They make their cheap meal, and then they turn on their device to escape from all that and then in their digital world, where they’re on a beautiful island, they build a beautiful home, and they want to change the colour of the wall, and you got to pay $19.99 for the wall or for a token to let you roll for the potential to maybe recolour your wall. There is something horrible and heinous and tragic in that to me.”
Citera
2022-10-26, 16:20
  #262
Medlem
Svart på vitt att allt inte går rätt till inom World of alidia inne på Vanjas blogg idag. Den 22 juli gick bloggerskan ut med att den planerade huben inte blev av då de inte fått in så mycket pengar som de räknat med. Men under tiden var alltså kryptoduon i full färd med att bränna alla pengarna på ett hus. Den 10:e augusti var nämligen affären avklarad enligt hemnet. Hoppas på ett uppror inne i discorden nu.
Citera
2022-10-26, 19:36
  #263
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Svart på vitt att allt inte går rätt till inom World of alidia inne på Vanjas blogg idag. Den 22 juli gick bloggerskan ut med att den planerade huben inte blev av då de inte fått in så mycket pengar som de räknat med. Men under tiden var alltså kryptoduon i full färd med att bränna alla pengarna på ett hus. Den 10:e augusti var nämligen affären avklarad enligt hemnet. Hoppas på ett uppror inne i discorden nu.

Är det något som Iggy och Tintan kan kalla "vårt land" - för inte släpper de hyresrätten på Söder?
Citera
2022-10-26, 19:45
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Svart på vitt att allt inte går rätt till inom World of alidia inne på Vanjas blogg idag. Den 22 juli gick bloggerskan ut med att den planerade huben inte blev av då de inte fått in så mycket pengar som de räknat med. Men under tiden var alltså kryptoduon i full färd med att bränna alla pengarna på ett hus. Den 10:e augusti var nämligen affären avklarad enligt hemnet. Hoppas på ett uppror inne i discorden nu.

Nej men varför skulle discorden bry sig? Dom har ju tagit lån för att köpa huset som verkar vara en sommarstuga ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in