Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Ingen i tråden är intresserad av dig.
Tråkigt för er två.
Jag kom hit för att få reda på om fler än jag hade stött på samma erfarenhet att bostäder med kraftiga renoveringsbehov inte hade motsvarande prisnedsättning.
Efter det blev jag mött av personangrepp av dig och flanders och väldigt verklighetsfrånvända argument för varför pris på bostäder är korrekta.
Ni två sade att "min åsikt betyder inget" men det har jag nu kvittens på att min åsikt betydde väldigt mycket för affären.
Det du kallar "väldigt subjektiva åsikt" är rationella resonemang baserat på fakta och logik och marknadsmekanismer.
Fucking lol
flanders tycker att svenska hantverkare bör ha 15 kr i timmen för det får dem i pakistan och du anser att bostäder är undervärderade utan att kunna hänvisa till någon källa som ens kommer i närheten av denna slutsatsen, tvärtom har jag länkat till massor med tunga instanser som påpekar att svenska bostäder visar tecken på övervärdering men det skiter du fullständigt i eftersom det går mot din åsikt.
Det ni två specifikt sysslar med är mer likt astrologi för kroniskt online flashback-användare.
Ett lysande exempel på detta är din frågeställning om "Varför bygger inte driftiga personer hus och tjänar pengar om de är så dyra?" är ungefär som de som säger "om fattigdom orsakas av för lite pengar, varför trycker man bara inte mer pengar?".
En fullt rimlig fråga om man undviker att tänka djupare på saken och har extremt dålig förståelse för hur pengar funderar.
En däremot helt rimlig fråga i samma anda är snarare; om du nu kan så mycket och vet allt om ekonomi, varför sitter du här utan något reellt inflytande över något alls?
Vem, utanför tråden, bryr sig om dig?