Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-06-15, 11:00
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Vilken vettig människa med alternativ spenderar 20 år i HR? Möjligen om man är en incel utan umgänge och fördragna gardiner men normal människor vill bo med familjen i småhus.

Att se dessa ständiga jämförelser är rätt tramsigt. Men kanske relevant här på FB där många är just incels.

Att hyra en villa i bra område som har ett marknadspris runt 8 msek kostar 25-30k i kallhyra. Räntekostnad för samma kåk ligger runt 10k netto vid 85% belåning. Även om man lägger undan 5k per månad i renoveringsfond så är det en skitaffär att hyra

Alla i hyresrätt är incel enligt Flanders bolånius nu, mycket ska man höra innan öronen trillar av. Du är spritt språngande galen. Hyresgästerna blir bara mer och mer misslyckade ju tiden går för Flanders.

Hur kommer det sig folk i min hyresfastighet är som vilka som helst, +95% svenskar, flera attraktiva par mellan 25-35 som är högutbildade med master eller arbetar, typiskt trevliga pensionärspar som snackar med en i trapphuset blandat med ensamstående män och snygga tjejer runt 25-35 som har tjejkvällar med skumpa på balkongen. Jag skulle säga snittinkomsten är lägre för det finns några fler arbetare och ett par bidragstagare men de är ju inte dominerande samt lite mindre par än i en BR men det är ju för bostadsrätter i detta område är ju så hiskeligt dyra med 4 mille för en 2a. Det krävs ju man är ett heltidsarbetande par för att ens köpa dom fast det är samma typ av fastigheter och standard som hyresrätterna bredvid.

Flanders avundsjuka mot socialdemokratin och billiga sekelskiftehyresrätter i innerstan är enorm, därav det stora behovet se ner på andra.
Citera
25-06-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Alla i hyresrätt är incel enligt Flanders bolånius nu, mycket ska man höra innan öronen trillar av. Du är spritt språngande galen. Hyresgästerna blir bara mer och mer misslyckade ju tiden går för Flanders.

Hur kommer det sig folk i min hyresfastighet är som vilka som helst, +95% svenskar, flera attraktiva par mellan 25-35 som är högutbildade med master eller arbetar, typiskt trevliga pensionärspar som snackar med en i trapphuset blandat med ensamstående män och snygga tjejer runt 25-35 som har tjejkvällar med skumpa på balkongen. Jag skulle säga snittinkomsten är lägre för det finns några fler arbetare och ett par bidragstagare men de är ju inte dominerande samt lite mindre par än i en BR men det är ju för bostadsrätter i detta område är ju så hiskeligt dyra med 4 mille för en 2a. Det krävs ju man är ett heltidsarbetande par för att ens köpa dom fast det är samma typ av fastigheter och standard som hyresrätterna bredvid.

Flanders avundsjuka mot socialdemokratin och billiga sekelskiftehyresrätter i innerstan är enorm, därav det stora behovet se ner på andra.
Jo han börjar bli desperat nu. Alla dessa kändisar som bor i hyresrätt på Strandvägen har flugit honom förbi. Detta fenomen är tydligen okänt för Flanders. Eller så tycker han att dessa är incels och totalt misslyckade.
Citera
25-06-15, 11:10
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jo han börjar bli desperat nu. Alla dessa kändisar som bor i hyresrätt på Strandvägen har flugit honom förbi. Detta fenomen är tydligen okänt för Flanders. Eller så tycker han att dessa är incels och totalt misslyckade.

Japp, tidigare skrev fladderskallen mycket om att alla dessa fina hyresrätter i innerstan beboddes endast av höginkomstagare och miljonärer också därmed ska bruksvärdessystemet skrotas för de kommer inte låginkomstagare till gagn endå (låginkomstagare Flanders definition=under 50 000 brutto). Nu är alla dessa höginkomstagare och rika i innerstadens hyresrätter Incel. Ett helt gäng rika höginkomstagande oskulder, ..Wtf?! Igår påstod han dessa rika och högavlönande var alfa också.
Är det schizofreni detta? Det verkar som man behöver vara schizo för att få den nyliberala ideologin att låta vettig för sig själv.
Senast redigerad av slemhog 25-06-15 kl. 11:23.
Citera
25-06-15, 11:24
Medlem
Citat:
Japp, tidigare skrev fladderskallen mycket om att alla dessa fina hyresrätter i innerstan beboddes endast av höginkomstagare och miljonärer också därmed ska bruksvärdessystemet skrotas för de kommer inte låginkomstagare till gagn endå. Nu är dessa höginkomstagare och rika alla Incel. Ett helt gäng rika höginkomstagande oskulder, nyss var de alfa...Wtf?!
Är det schizofreni detta? Det verkar som man behöver vara schizo för att få den nyliberala ideologin att låta vettig för sig själv.
I slutändan väljer man själv. Alla kan inte välja så klart men denna diskussion om vad som är mest ekonomiskt fördelaktigt, att hyra av en värd eller av banken, är i alla fall avgjord för mig.

Jag ångrar inte att jag är skuldfri men alla är olika och gör olika val
Citera
25-06-15, 11:27
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja, Sverige har gått in full retard när det gäller att undvika att amortera lån. Jag vet par som amorterar noll kronor (med gamla villkor) och sitter månadsvis och uppdaterar sin Excel över ett glas rödtjut med hur mycket de har sparande. Ja, det är ju fantastiskt att sitta med 6 mille i lån och samtidigt vara nöjd att man sparar några tusenlappar på ett sparkonto utan ränta och värdet urholkas dag för dag…

Japp, vissa gnidna övre medelklassare anser det som sin rättighet att slippa betala sina skulder och investera pengarna på börsen och i vinflaskor istället som de skryter om på insta. Sjuka sjuka land.

Smygrasistisk mobbande Pk-medelklass, segment av övre medelklass, utomeuropeiska invandrare, muslimer samt feminister hade fått sig en rejäl käftsmäll om slemhogpartiet tar makten.
Senast redigerad av slemhog 25-06-15 kl. 11:33.
Citera
25-06-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Att hyra en villa i bra område som har ett marknadspris runt 8 msek kostar 25-30k i kallhyra. Räntekostnad för samma kåk ligger runt 10k netto vid 85% belåning. Även om man lägger undan 5k per månad i renoveringsfond så är det en skitaffär att hyra
Räknas varje krona och man inte planerar att flytta så kan det eventuellt vara en skitaffär.
Men tjänar du bra och det är ett boende under en begränsad tidsperiod (säg 2-3 år) så hyr jag gärna. Visst skulle 20m villan på Lidingö stiga 10m så kanske jag skulle ångra mig lite grann, men annars är det bekymmersfritt att istället hyra för 55K/mån.
Citera
25-06-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
är flanders beta eller alfa? ja vi flashbackare kan ju gissa och vara väldigt säkra, men det skulle vara kul att höra från flandern själv.

Vad jag själv är saknar betydelse.

Men Berra på lagret kan aldrig vara alfa 2025. Oavsett hur mycket han roijdar på gymmet.

Alfa 2025 är att ha hus, många barn, 2 bilar och hög levnadsstandard. Utan att frun måste jobba heltid.
Citera
25-06-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
bolåneräntorna kommer ligga över 4% vid slutet av året.

Säger du men ingen annan i hela världen. Fortsätt önsketänk
Citera
25-06-15, 11:57
Medlem
Citat:

Tja Enligt svenska folket vill de själva bo i småhus med förkrossande majoritet. Det göra kontinuerliga undersökningar och resultaten är entydiga. HR är längst ned på listan utom möjligen för de 0,001% som har våningar med reglerad hyra i innerstan i HR.

De som bor i Hr med barnfamiljer gör det i brist på alternativ i en majoritet av fallen.

Trots att du är själva urtypen av en incel själv sitter du och suktar på villor bort från din HR. Du är nu oerhört bitter för att du inser att du inte kan köpa något vettigt.
Senast redigerad av flanders 25-06-15 kl. 12:00.
Citera
25-06-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av londonlondon
Räknas varje krona och man inte planerar att flytta så kan det eventuellt vara en skitaffär.
Men tjänar du bra och det är ett boende under en begränsad tidsperiod (säg 2-3 år) så hyr jag gärna. Visst skulle 20m villan på Lidingö stiga 10m så kanske jag skulle ångra mig lite grann, men annars är det bekymmersfritt att istället hyra för 55K/mån.

Utöver möjligen expats är det inga som vill bo i en villa 1-2 år
Citera
25-06-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen

Nej den 0,001% av befolkningen är säkert nöjda. De har nästan alltid trevliga sommarhus i skärgården, på Gotland osv som komplement.

Oå sommarhalvåret blir deras HR i princip en övernattningslägenhet. Men de vill ju givetvis ha ett hus som komplement!
Senast redigerad av flanders 25-06-15 kl. 12:08.
Citera
25-06-15, 12:45
Medlem
https://arkitekten.se/nyheter/majoriteten-vill-bo-villa/

Hela 6% av befolkningen kan tänka sig HR. Förmodligen 1% av de med barn
Senast redigerad av flanders 25-06-15 kl. 13:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in