Citat:
Ursprungligen postat av
DViking
HBS ligger på ett snitt om 80k/kvm nu för december och kändislägenheten är toppnoteringen sedan den såldes:
https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=910050
Att mitt påstående om att HBS skulle ligga runt 75k/kvm är "helt åt skogen" verkar lirar dåligt med den data som nu kommer in. Till skillnad från en känslosåsad BLT gör jag mer avancerade värderingar och tar fram ett riktvärde för en värdering som är baserad på mer långsiktig fundamenta. Vill man köpa en lägenhet och förlora pengar kan man såklart lyssna på dig flanders, men för den som är intresserad av goda affärer är nog mina råd mer värda

Hur många av försäljningarna sen dess ligger långt upp i huset med väldigt bra utsikt och terrasser i två väderstreck? Sådant för enorm skillnad på utpris generellt och i innerstan i synnerhet.
Det var exakt detta misstag du gjorde förra gången. Du tar ett snittpris och utgår från det utan att se till sådana detaljer. Då förstod jag direkt att du var helt off. Det kan vara över dubbla priset på en vindsvåning kontra bottenvåning.
Utgår man från dina råd blir det alltid köp i 80-tals hus på BV i innerstan. Då får man ett fantastiskt kvmpris i området