Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-04, 20:04
Medlem
Dum fråga. Har märkt att mäklaren inte visar aktuella bud från köpare. Är det för de får in skambud?
Citera
2023-01-04, 20:05
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashfella
Dum fråga. Har märkt att mäklaren inte visar aktuella bud från köpare. Är det för de får in skambud?

Ja. Men de vill ändå uppmana till stress för dig som tittar på bostaden genom att visa en pågående budgivning.

Men i de flesta fall brukar mecklarna inte visa skambud alls.
Citera
2023-01-04, 20:06
Medlem
DVikings avatar
Citat:

Ja, att buden försvann sammanföll väldigt väl med att marknaden dog. Är väl runt en av fem annons med budgivning pågår som visar bud, och de är då oftast något under eller på/nära utgångspris.
Citera
2023-01-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Från augusti... blev aldrig såld så ja, fet krasch

https://www.lansfast.se/till-salu/villa/stockholm/taby/taby/domarringsvagen-26/cmvilla5ab3ktu5dobvjl92/

Prissänkt 500k dock. Frågan är hur mycket flandersrenoveringen kostade här? Räckte 3 mille?

Det här är dessutom det "lustiga" objektet med 12.5m i pantbrev.

Det var väl inte konstigare än att dom styckat av tomten och nu försöker sälja med ny byggnad på plats? Men det kanske inte passar ditt narrativ så bra och alltid lurar det nån idiot i tråden.
Citera
2023-01-04, 20:14
Medlem
Citat:

Det är upp till säljaren att välja att redovisa buden om hen så önskar.
Citera
2023-01-04, 20:14
Medlem
Citat:
Från augusti... blev aldrig såld så ja, fet krasch

https://www.lansfast.se/till-salu/villa/stockholm/taby/taby/domarringsvagen-26/cmvilla5ab3ktu5dobvjl92/

Prissänkt 500k dock. Frågan är hur mycket flandersrenoveringen kostade här? Räckte 3 mille?

Det här är dessutom det "lustiga" objektet med 12.5m i pantbrev.

Låter märkligt att de tackade nej till 10.7. Skulle inte förvåna mig det minsta om det var något bud med klausul om att köparen skulle få X för sig eget boende.

Har sett denna hustyp ett par gånger tidigare i originalskick. Detta verkar ju vara flippare och de gör nästan alltid 80-90% själva. Ofta är de hantverkare i grunden själva.

Ska man ta in hantverkare till allt och blåsa ut originalskicket till detta skulle jag definitivt tro att man hamnar runt 3 msek. Speciellt då de gjort en del på tomten.

Pantbrevet har definitivt att göra med att de styckat tomten. Inget konstigt i det
Senast redigerad av flanders 2023-01-04 kl. 20:17.
Citera
2023-01-04, 20:19
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Bara 6 lgh i föreningen. Innebär att banker inte är så pigga låna ut och då till högre ränta än större föreningar. (Både t enskild som förening).Vid dyrare åtgärd+100t, riskerar avgifterna höjas kraftigt, då så få delar kostnaden. Alla behöver i princip vara med i styrelsen. Små föreningar sköter ofta trappstädning, klippning själva. Så inte så optimalt. Dessutom om det blir osämja så är det värre m små föreningar.

Kort o gott, köpa i en liten förening ska du inte göra om du bara vill betala avgift och sen inte bry dig.

Ja det stämmer. Får se vad som händer efter visningen. Kommer lägga ett bud under utgångspriset. Var i kontakt med mäklaren igen. Kan vara så att det blir 2 visningstider då det nu är 7 sällskap bokade totalt inklusive mig.
Citera
2023-01-04, 20:26
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Låter märkligt att de tackade nej till 10.7. Skulle inte förvåna mig det minsta om det var något bud med klausul om att köparen skulle få X för sig eget boende.

Har sett denna hustyp ett par gånger tidigare i originalskick. Detta verkar ju vara flippare och de gör nästan alltid 80-90% själva. Ofta är de hantverkare i grunden själva.

Ska man ta in hantverkare till allt och blåsa ut originalskicket till detta skulle jag definitivt tro att man hamnar runt 3 msek. Speciellt då de gjort en del på tomten.

Pantbrevet har definitivt att göra med att de styckat tomten. Inget konstigt i det

Ja, de har alltså tänkt göra en vinst på 1-2m plus en avstyckad tomt "värd" 3-7m. Nu verkar det inte gått så bra men det visar ju vilka lirare som lurar runt på Sveriges bostadsmarknad.

Vem bestämmer hur mycket pantbrev man kan ta ut på en fastighet med tillbehör?
Citera
2023-01-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Ja det stämmer. Får se vad som händer efter visningen. Kommer lägga ett bud under utgångspriset. Var i kontakt med mäklaren igen. Kan vara så att det blir 2 visningstider då det nu är 7 sällskap bokade totalt inklusive mig.
Ett tips i all välmening; outa dig inte på flashback. Dina inlägg i andra trådar och kombinationen med att man vet var du eventuellt bor snart är ingen bra kombo.
Även om folk i denna tråd är störiga så de vi nog inte psykopater och alla här är ändå lite härliga, men det finns andra på flashback som inte är lika snälla 😉
Citera
2023-01-04, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake

Lycka till!
Citera
2023-01-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ja, de har alltså tänkt göra en vinst på 1-2m plus en avstyckad tomt "värd" 3-7m. Nu verkar det inte gått så bra men det visar ju vilka lirare som lurar runt på Sveriges bostadsmarknad.

Vem bestämmer hur mycket pantbrev man kan ta ut på en fastighet med tillbehör?

Jag tror inte tomten har sålts. Jag tror ägarna äger 2 tomter varav de sannolikt ska bygga ett till hus på den andra för pengarna de gör här. Därav det stora pantbrevet.

Är snarare en konsekvens av hur svindyra hantverkare är i Sthlm. Marknadspriset sätts ju efter hantverkarnas timpenning.
Senast redigerad av flanders 2023-01-04 kl. 21:51.
Citera
2023-01-04, 22:19
Medlem
Har husmask slutat uppdatera?

4 objekt för sthlm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in