2022-07-14, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det samma kan sägas om kristendomen också beroende på hur man tolkar den.

Om du var en muslim som hade flyttat till Sverige (vilket inte alla muslimer har, många är födda här) hade du antagligen haft en jävligt bra anledning att flytta hit för det är som du säger: en kristen eller ateist i Saudiarabien hade blivit oerhört trött på minareterna och lika så blir säkert många muslimer trötta på att det inte finns några. De flesta flyttar hit för att de tror sig kunna få ett bättre liv och med tanke på hur dåligt anpassat Sverige är för muslimer var nog det förra livet inget vidare. Att införa en och annan röd dag är väl det minsta som kan begäras med tanke på hur många muslimer (och andra minoriteter) som finns i Sverige?

Och framför allt: Hur kan du förvänta dig att muslimerna ska tänka på dig när du uppenbarligen inte ägnar en tanke åt deras håll??

Muslimer ska inte komma hit och begära nånting !
"-Tack för att vi fick komma hit. Vad fint ni har det. Nu anpassar vi oss efter det" Punkt slut.

Vi ska tex definitivt nte ha nån gammal gubbe som sitter i ett torn och gapar ut nån smörja.

Om du.åker och hälsar på hemma hos någon, tycker du att du ska följa hur den personen vill ha det i sitt hem, eller ska du bestämma och göra som du vill ? Han/hon går inte med skor inne, har det generellt väldigt rent och snyggt. Du tycker skor inne är super och kliver rakt i på mattan i vardagsrummet.

Den som flyttar hit i tron om ett bättre liv, borde inse fakta. Vi har haft det bra här, just för att Sverige INTE är ett muslimskt land. Antalet muslimska länder som inte är kaos, eller en grushög eller fattigt U-land är väldigt få.
Det finns en anledning till det.

Om ni vill vara lediga på era högtider, varsågod.
Men det ska inte ändras på några röda dagar.
Vill ni hålla på krångla med att jobba när det mesta övrigt är stängt. Lycka till. Ni får jobba där det är möjligt och fortsatt verksamhet igång på röda dagar, men ni kan ju då göra det utan extra betalt, perfekt.

Byta bort röda dagar, mot andra dagar ni vill ha ledigt. Ok, bra.
men ska tex en hel fabrik vara igång hela julen, för att 5 man är muslimer och vill jobba, eller hur tänkte ni ?
Ett köpcenter ska ha normal öppningstid hela julen, tex till kl 21.00 , för på H&M jobbar faktiskt 2st muslimer
Citera
2022-07-14, 02:51
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Verkligen jättesvårt. Undrar hur de 50+ muslimska länderna har löst det. Pucko!

Du får gärna ge ett exempel. Kom ihåg att länder är uppbyggda olika. Helgdagar m.m. skiljer sig även mellan kristna länder.
Citera
2022-07-14, 09:14
Medlem
Hur ska det gå till i praktiken? Måste de inte få med sig övriga partier att ställa sig bakom detta? Säg att de får 5 % kommer in i riksdagen och ska göra detta är det verkligen så enkelt om övriga partier säger nej? Fast de säger väl ja isåfall och allt är som vanligt i detta sjuka land
Citera
2022-07-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Men alltför många gör det inte. Och varför skulle de? Som en annan användare sa så får de allt serverat ändå. Inga som helst krav.

Varför de utbildar sig är irrelevant. Självklart är det för att klara sig själv. Det viktiga är ATT de jobbar. Inte VARFÖR. Hade jag vunnit på lotto hade jag inte heller jobbat, men nu måste jag göra det så länge jag inte gör det.

Nej. För andra länders medborgare betalar inte skatt i Sverige. Därför har Sverige inget ansvar för dem. Livet är inte rättvist. Bara att gilla läget. De hade ett eget land som de valde att kriga sönder. Inte Sveriges problem. Det är samma princip som att du bara har ansvar för dina egna barn, inte grannens. Om du tar på dig att försörja även grannens barn med samma resurser så blir det mindre över till dina egna barn. Varför skulle jag byta plats med dem eller dela med mig? Jag jobbar och betalar skatt för att få det jag har rätt till. Kallas samhälkskontraktet. Jag begär inte att Bill Gates t.ex ska byta plats med mig. Du förstår det när du själv börjar jobba och betala skatt. Innan dess är du fri att skänka ditt socialbidrag till tredje världen om du vill.
Livet är inte rättvist men det finns en anledning att varje gång någon säger det säger de det som något alla måste öva på att acceptera. Rättvisa är inget att förvänta sig men det är något att eftersträva. De som valde att kriga sönder "landet" du skriver om är uppenbarligen inte samma människor som flyr hit.
Citera
2022-07-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Du glömde ett viktigt ord, vilja. De kan inte och de VILL inte hjälpa sig själva, eller utvecklas. Istället så är man fast vid sina gamla idéer, kultur och värderingar som inte fungerat i de x antal länder som det prövats, men givetvis skall man ta med det till Sverige och pröva skiten här.

Du får tappa ditt superhjältekomplex och komma in i verkligheten. Det är meningslöst att diskutera saker med människor som lever bland molnen och inte kan se verkligheten för vad den är.

Nej, IQ är inte kopplad till utbildning. Finns inget kausal effekt därimellan, snarare att de gifter sig med sina syskon.

Kusingifte är inte heller utbrett i Sverige, det finns ingen kultur kring det likt det finns i arabländer. Det är väldigt tabubelagt och har varit länge, förutom för undermänniskor som inte förstår bättre.

Nej, jag hade intr velat bo bland idioter, utan med folk som tycker och tänker som jag gör. Så tycker givetvis inte araberna då de flyttar till Sverige där ingen normal människa tycker och tänker som de gör för att de är idioter.

Korruptionen sker i deras skitländer för att det är dumma människor som styr det, dumma människor slm bor där och dumma människor som föds. Importerar Sverige dumma mänkiskor så får vi också lägre betyg i skolan, fler som är intellektuellt funktionsnedsatta, poliser som inte kan läsa och skjutningar varje dag. Ser du inte kopplingen är även du en idiot.
Jo, de flesta vill komma ur skiten och vill hjälpa sig själva men kan inte alltid. Vilken del av kulturen är det du tycker är i vägen för den saken förresten?

IQ är kopplad till utbildning. Jag vet inte om det är det logiska tänkandet eller bara förmågan att förstå vad testerna efterfrågar som blir bättre men man har märkt skillnad hos människor som hade lika IQ innan men sedan har gått olika länge i skolan.

Om det är så borde vi som är medvetna om hälsoriskerna (inklusive de araber som är det) se det som vårt uppdrag att informera om dessa (t.ex. genom att låta fler komma till Sverige och utbilda sig).

Du hittar alltså inget samband mellan nykolonialism och korruption? Eller försökte du kanske inte?

Tycker du förresten att kusingiftemål är så mycket värre än häxjakt???
Citera
2022-07-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jag tror också på Sverige. Så pass mycket att jag är övertygad om att alla som betraktar Sverige som sitt hemland gärna vill fortsätta med de traditioner som är en del av detta fantastiska sekulära land där religion förpassats till en bakgrundsplats i samhället. Vi vill aldrig igen att religion och gamla skäggiga gubbar ska tala om för vanligt folk hur de ska leva.

Jag är inte så insatt i islam eller för den delen andra religioner. Men jag är lite bekymrad över att det är så få, om ens något, islamiskt samfund som tagit kampen i Sverige för HBQT-rättigheter, kvinnors rättigheter, muslimers rätt att konvertera till andra religioner eller att ens ifrågasätta delar av sin religion, fördömt alla de islamiska samfund nere i Mellanöstern vilka uppmuntrar till icke-demokratiska samhällen där minoriteter far mycket illa. Tills islam i Sverige visat att de tar dessa frågor på allvar, samt klippt banden med förtryckarislam, tycker jag man ska inta en försiktigt skeptisk hållning till religionen. Alldeles oavsett detta ska inga av Sveriges röda dagar ändras p g a andra religioner. Religion ska minska i betydelse, inte öka.
Okej, jag gillar inte heller religioner. Det går dock inte att ignorera att dessa sönderlästa berättelser spelar en väldigt stor roll för många människor så de kommer inte att försvinna inom en kort tid. När de ändå är här kan vi försöka se till att alla religioner får lika plats. Det är inte för att religionen fyller särskilt många samhällsfunktioner men för att folk helt enkelt blir lyckliga av det. Vad gäller HBTQ-frågor och diktaturer och annat du tog upp är det väldigt olika hur olika personer inom en religion resonerar (både inom kristendom och islam finns människor som är för och emot) så istället för att försöka få bort en religion helt (vilket ändå skulle vara i princip omöjligt) är det bättre att bara försöka komma med perspektiv till de som behöver. Islam som religion är rätt så kass i många frågor men de individer som utövar religionen har inte alltid så konstiga uppfattningar.
Citera
2022-07-14, 20:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Utmärkt om man kan få en personlig pott med röda dagar.

Det har vi redan. De kallas för semesterdagar.
Citera
2022-07-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Vad tror du dina röda kompisar gjorde i gulag? Eller benens väg? Eller den vita kanalen? Ok, de kallades inte slavar utan fascister. Men det var enda skillnaden.

Du är enögd.
1. Jag håller inte med Ryssland på något sätt för det är en hänsynslös diktatur.
2. Vad fan hade det där med mitt inlägg att göra? Fick du slut på svar?
Citera
2022-07-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Det är rykten som sprids av tidningen ETC, dvs en vänsterextrem trollfabrik som sprider fejk news och påhittade nyheter.
Ingen aning om det du skriver stämmer men som jag skrev är jag kritisk till påståendet. Dock inte mer kritisk än vad jag är till det du skrev som jag fortfarande vill ha källa på. Bör också nämnas att jag läste det på flera olika sidor men ETC tror jag inte var en av dem.
Citera
2022-07-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Så du erkänner alltså att du förnekar verkligheten?
Ibland. Dock inte när det gäller vad vi diskuterar här och inte mer än vad du gör uppenbarligen. Det enda jag har för vana att förneka är hur sämst jag är på brännboll.
Citera
2022-07-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Förstår inte varför det alltid ska skrivas om vad kristendomen var för 500 år sen. Islam är fortfarande kvar i medeltiden! Varför vill du tillbaka till skiten?
Det är en stor anledning till att inte införa muslimska högtider i våran kalender: Islamiseringen!!

Alltså, om du inte vet allt som muslimer kräver så kanske du inte ska diskutera då ämnet är dig helt främmande.
Nej, deras vidriga kultur och religion är demonisk - inte jag som demoniserar. Igen, du verkar helt oförstående om alla vidrigheter så sluta diskutera.
Islam kan ändras liksom kristendomen gjort. Vi behöver inte gå tillbaka 500 år för att komma till en tid då vi inte alls hade velat leva i vårt älskade Sverige.

Det finns muslimer som kräver saker men de flesta gör det inte. Det är lika som med alla religioner eftersom det är människor som utövar alla religioner.
Citera
2022-07-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Inte ignorera de minoriteter som är minoriteter enligt lag, dit hör till exempel samerna. Men aldrig att jag vill att muslimer ska kategoriseras som minoritet och få alla juridiska förmåner som detta innebär
Vafan är det som är så mycket bättre med samerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in