2022-07-12, 17:39
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
Det är därför jag är starkt kritisk till att PK-medelklassvenskar som hejat på öppna gränser och sedan bosätter sig så svenskt som möjligt och vill ha dessa människor på avstånd.
Det menar du inte...
Citera
2022-07-12, 17:42
Medlem
bl1nks avatar
Problemet är väl att t.ex Eid alltid flyttar på sig. Blir svårt att planera in en röd dag då.
Citera
2022-07-12, 17:44
Bannlyst
Man kanske skulle bli islamist istället lära sig deras språk och sen gå på bidrag och inte behöva jobba och ta semester från semestern.
Fan va bra egentligen.
Om alla Svenskar gör detta så jobbar ju ingen och ingen får pengar, och alla får som dom vill.
Inte mycket kvar för politkerna att styra
Dessutom får man ju fru och familj också.
Ja! den var jävlaaa bra den. Där satt den.
Genial är vad jag är.
Den tar jag en skål till, slippa all stress och koppla av, göra vad fan jag vill på dagarna.

Kan islamister bli Svenskar, kan Svenskar jävla me bli islamister också.
Eller om islamister kan bli islamister i Sverige så kan Svenskar också bli islamister, vilket landet vill ändå så särskilt svårt bör det ju inte va
Dom vill ju ha in fler så varför inte bara konvertera!.
Fast vi måste fly från oss själva men ändå inte fly. Den blir jobbig.
Citera
2022-07-12, 17:45
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Fattar inte varför musslorna vill ha ledigt på sina speciella helgdagar. De har ju för f-n ledigt 365 dagar om året, fullt betalt t.o.m av hårt slitande svennars skatteintäkter.
Citera
2022-07-12, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu frågade jag dig rent principiellt, anser du att Saudiarabien och andra gulfstater borde visa respekt även till andra religioner än islam? Finns bara två svar på denna fråga, ja eller nej. Min fråga var inte heller att Sverige skulle efterlikna dessa diktaturer utan att dessa borde ta efter andra länder bland annat Sverige.

Du frågade inte om de skulle visa respekt du frågade ”Ställer du dig bakom att tex Saudiarabien införa kristna och hinduiska högtider som arbetsfria helgdagar för att hedra de religionerna” vilket inte är samma sak som att visa respekt. Sverige har länge haft en uttalad mångkultursstrategi så det är egentligen hyckleri att vi inte vågar gå längre, trots att vår befolkning är sekulär och till allra största delen inte bryr sig ett skit om kristna traditioner bortsett från högtider som tillåter drickande av alkohol. Hur många går i kyrkan nu för tiden? Deras lokaler ekar tomma. Ändå vill du hålla fast vid dessa gamla dogmer trots att vårt samhälle ser radikalt annorlunda ut.

Och nu handlade inte denna diskussion om vad Saudiarabien gör utan om vad Sverige gör. Du för in diskussionen på ett sidospår som är fullkomligt irrelevant för sakfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Befolkningsmässigt är Saudiarabien mångkulturellt och på sätt och vis ännu öppnare än Sverige på att ta in utlänningar. Deras utlänningar bidrar till landets välstånd. Detsamma kan man inte säga om Sverige där våra "gäster" orsakar landet en nettoförlust på minst 300 miljarder kronor årligen.

Bara för att ett land har en massa gästarbetare gör det inte mångkulturellt. Saudiarabien är definitivt inte mångkulturellt, kolla upp definitionen av det.
Citera
2022-07-12, 17:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det är klart att de inte hade men det betyder inte att de inte borde ha gjort det. I Somalia, Irak, Iran och Afghanistan finns det så få kristna att det nog inte är någon idé men i de kristna Syrien hade behövt mer hjälp. Vill du att Sverige ska bli ett lika idiotiskt land som Syrien är (d.v.s. ignorera sina minoriteter)?

Ta seden dit du kommer.

I det glesbefolkade Norden har vi ett samhällsystem med rötter i förkristen tid. Sedan kom katolism o Luther. För att senare anpassas till mer individuell relation med sin ”andlighet”

Globalt är Sverige o Norden en minoritet. O minst lika skyddsvärd som andra kulturer.

Man bör också ha i beaktande att i modern tid har Norden (med undantag av Finland) varit förskonade från inbördeskrig.
Inte bedrivit anfallskrig.
Utvecklat välfärdsstaten till nya höjder.

Nordborna är flitiga, inovativa o solidariska av naturen. Annars så går det inte att överleva här.

Sedan så kan man studera de muslimska länderna i mellanöstern o Nordafrika. De fungerar på annat sätt. Islam ligger som en våt filt över dem alla. Låg produktivitet, föga inovativa (ta nobelpristagare som mått) o ständigt i fejd o krig med varandra.

Islam har inget att bidra med i Norden.
Citera
2022-07-12, 17:49
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Du tror på allvar att det finns många sossar som vill ha muslimska högtider som röda dagar. Hur många aktiva muslimer tror du egentligen det bor i Sverige?

Nä det tror jag inte men jag tror att det finns många sossar som gärna vill uppfylla muslimers önskan. Om det samtidigt kommer som krav för att låta sossar behålla makten så tror jag att det kommer rinna igenom utan minsta problem.

Jag tror till och med att sossarna kan tänka sig att börja föra samtal om särlagstiftning. Något som Partiet Nyans vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Man kanske skulle bli islamist istället lära sig deras språk och sen gå på bidrag och inte behöva jobba och ta semester från semestern.
Fan va bra egentligen.
Om alla Svenskar gör detta så jobbar ju ingen och ingen får pengar, och alla får som dom vill.
Inte mycket kvar för politkerna att styra
Dessutom får man ju fru och familj också.
Ja! den var jävlaaa bra den. Där satt den.
Genial är vad jag är.
Den tar jag en skål till, slippa all stress och koppla av, göra vad fan jag vill på dagarna.

Kan islamister bli Svenskar, kan Svenskar jävla me bli islamister också.
Eller om islamister kan bli islamister i Sverige så kan Svenskar också bli islamister, vilket landet vill ändå så särskilt svårt bör det ju inte va
Dom vill ju ha in fler så varför inte bara konvertera!.
Fast vi måste fly från oss själva men ändå inte fly. Den blir jobbig.

Fast risken är att du som svensk åker på kulturell appropriering om du vill använda någon annan kultur.
Senast redigerad av nedboy 2022-07-12 kl. 17:52.
Citera
2022-07-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Det finns exempel på länder som erbjuder anställda att antingen vara lediga på muslimska eller kristna helgdagar. Dvs alla har lika många dagar ledighet men man får välja om man vill ta ut dem på de kristna högtiderna eller de muslimska.

Utmärkt, då kan alla som inte tycker det passar med svensk kultur och tradition flytta dit.
Citera
2022-07-12, 17:55
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Problemet är väl att t.ex Eid alltid flyttar på sig. Blir svårt att planera in en röd dag då.

Verkligen jättesvårt. Undrar hur de 50+ muslimska länderna har löst det. Pucko!
Citera
2022-07-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Verkligen jättesvårt. Undrar hur de 50+ muslimska länderna har löst det. Pucko!

Dom har nog löst det så att deras ekonomi är helt beroende av olja som människor från andra länder hjälper dom utvinna.
Citera
2022-07-12, 18:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Du frågade inte om de skulle visa respekt du frågade ”Ställer du dig bakom att tex Saudiarabien införa kristna och hinduiska högtider som arbetsfria helgdagar för att hedra de religionerna” vilket inte är samma sak som att visa respekt. Sverige har länge haft en uttalad mångkultursstrategi så det är egentligen hyckleri att vi inte vågar gå längre, trots att vår befolkning är sekulär och till allra största delen inte bryr sig ett skit om kristna traditioner bortsett från högtider som tillåter drickande av alkohol. Hur många går i kyrkan nu för tiden? Deras lokaler ekar tomma. Ändå vill du hålla fast vid dessa gamla dogmer trots att vårt samhälle ser radikalt annorlunda ut.

Varför ska vi gå längre? De är gäster i svenskarnas land. Bättre om dessa ges möjlighet att konvertera till kristendomen istället. Vi håller ihop landet så mycket bättre då. Det börjar komma upp för de flesta att den här mångkulturstrategin inte har funkat som tänkt utan orsakat Sverige en mängd problem, så jag tror nog att den strategin kommer bli en historisk parantes.

Citat:
Och nu handlade inte denna diskussion om vad Saudiarabien gör utan om vad Sverige gör. Du för in diskussionen på ett sidospår som är fullkomligt irrelevant för sakfrågan.

Jag vill bara att du svarar på en enkel fråga. Anser du att Saudiarabien och länderna kring persiska viken bör visa respekt genom att tex införa arbetsfria helgdagar för tex kristna och hinduer? Svara bara ja eller nej på denna fråga.

Citat:
Bara för att ett land har en massa gästarbetare gör det inte mångkulturellt. Saudiarabien är definitivt inte mångkulturellt, kolla upp definitionen av det.

Befolkningsmässigt/etniskt gör det landet till en mångkultur. Sedan har vi en regim som förtrycker andra religiösa minoriteter däribland även shiamuslimer.
Citera
2022-07-12, 18:00
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Förstår inte varför det alltid ska skrivas om vad kristendomen var för 500 år sen. Islam är fortfarande kvar i medeltiden! Varför vill du tillbaka till skiten?
Det är en stor anledning till att inte införa muslimska högtider i våran kalender: Islamiseringen!!

Alltså, om du inte vet allt som muslimer kräver så kanske du inte ska diskutera då ämnet är dig helt främmande.
Nej, deras vidriga kultur och religion är demonisk - inte jag som demoniserar. Igen, du verkar helt oförstående om alla vidrigheter så sluta diskutera.

Nämen du som tycks känna till allt om saken kan väl göra en liten uppräkning av vidrigheterna så jag får lära mej litet mer. Du kan utelämna halshuggningarna. Dom klassar jag som rena hämndaktioner mot västvärlden för allt hat som öses över dom av dej och c. Det är helt enkelt hat som västvärlden får tillbaka efter att ha dödat deras kvinnor och barn med drönarbomber. Men räkna gärna upp alla andra vidrigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in