2022-10-01, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Höll inte mostern i en insamling?

Hur många insamlingar ska till egentligen?

Jag skänker gärna en slant till tösen men jag är inte intresserad av att andra människor ska göra pengar på andras välvilja.

Mostern hade en i början men vad jag förstod så avslutades den redan efter några dagar, var många som inte han skänka.
Tror anhöriga inte vill gå ut med nåt eftersom det är så osäkert hur det kommer gå för lilla Luna..

Minns när skicrossåkaren Anna Holmlund skadade sig illa, ett tag var det mycket rapporter om hennes framsteg och vägen tillbaka, men nu var det längesen man hörde nåt.
Det är snart 6 år sen hon kraschade..
https://svt.se/nyheter/lokalt/vaster...nns-i-tankarna
Citera
2022-10-01, 20:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det är inte konsekvenstänk man använder sig av så ofta, mer; du får gå på fotboll med din kontaktperson, men inte om du dricker öl, då får du inget.

Och i läget där man struntar i medicin en period blir det slutenvård.

Ko-handel således.

Frågan är väl om vi som samhälle verkligen vill kohandla om fotbollsmatcher han ska få gå på eller öl han inte får dricka! med en person som gjort det han gjort?

Inte så kul för lilla L•nas pappa att träffa på killen på en fotbollsmatch i framtiden. Där killen sluppit betala för biljetterna men L•nas pappa själv fått pröjsa sin biljett.
Det sänder onekligen väldigt märkliga signaler.

Den här MGM måste nog tas bort från gatorna under väldigt lång tid framöver. För att rättmedvetenheten och andra människors säkerhet kräver det.
Senast redigerad av coli 2022-10-01 kl. 20:53.
Citera
2022-10-01, 20:54
Medlem
Henselons avatar
Citat:

Jag skänker gärna en slant till tösen men jag är inte intresserad av att andra människor ska göra pengar på andras välvilja.

Om "Mostern" står för insamlingen kanske man skall tänka till både en & två gånger innan man plockar fram Checkhäftet! Borde ju redan kommit in 100k plus redan då! Pengar är det absolut Lillan Behöver. Mamman ja, åtminstone inledningsvis för fasta kostnader!
Citera
2022-10-01, 20:58
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:

En insamling startades ganska snabbt efter det att händelsen inträffat.
Där sas det att man ville köpa något roligt/trevligt till flickan i hennes svåra stund. Hon låg nedsövd under en längre tid (enl. uppg.)
Efter kritik så påstods det av någon att insamlingen hade lagts ned (men om detta stämmer vet väl ingen annan än den som hållit i insamlingen och tagit hand om de pengar som kom in under 1-2 mån.?)
Citera
2022-10-01, 21:14
Medlem
Är det någon som vet hur den där flickan mår just nu?

Kan hon prata? Är hennes hjärna skadad?
Stackars stackars lilla flicka.
Citera
2022-10-01, 21:19
Citat:
Ursprungligen postat av Brallan007
Är det någon som vet hur den där flickan mår just nu?

Kan hon prata? Är hennes hjärna skadad?
Stackars stackars lilla flicka.

Förstörd.
Citera
2022-10-01, 21:24
Medlem
GretelThronbergs avatar
Så nu ska kampanjen för att mordhota och mobba pojken blossa upp igen för att tjejen fick en hjärnskada som troligen inte är så omfattande alls som "alternativmedia" försöker inbilla oss?

Hon kommer få all hjälp hon behöver i vardagen, ett helt batteri av service och omsorg för skattepengar, så hon kommer kunna leva ett fullgott värdigt och bra liv ändå.

Kanske värt att ha i åtanke med kontrasten mot pojken, som också lidit av allt detta i det olyckliga som hände. Han lever under hot och hat, hela hans familj har fått sina liv upp-och-nedvända för att näthatare på högerextrema sidan anser de har rätt att ta lagen i egna händer.

Hur vore det att ha ett hjärta med tillräckligt med empati för båda barnen? De har både fått lida.
Citera
2022-10-01, 21:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Så nu ska kampanjen för att mordhota och mobba pojken blossa upp igen för att tjejen fick en hjärnskada som troligen inte är så omfattande alls som "alternativmedia" försöker inbilla oss?

Hon kommer få all hjälp hon behöver i vardagen, ett helt batteri av service och omsorg för skattepengar, så hon kommer kunna leva ett fullgott värdigt och bra liv ändå.

Kanske värt att ha i åtanke med kontrasten mot pojken, som också lidit av allt detta i det olyckliga som hände. Han lever under hot och hat, hela hans familj har fått sina liv upp-och-nedvända för att näthatare på högerextrema sidan anser de har rätt att ta lagen i egna händer.

Hur vore det att ha ett hjärta med tillräckligt med empati för båda barnen? De har både fått lida.
Hur vet du att flickan kommer att leva ett fullgott, värdigt och bra liv?
Citera
2022-10-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att det inte kommer bli någon utvisning har ö.h.t ingenting med åklagaren (eller åklagarens eventuella partitillhörighet) att göra. Utan att det finns alldeles för många parametrar som försvårar utvisning:

1. Gärningsmannen är endast 15 år (eller i vart fall 15 år) vilket i princip omöjliggör att utvis honom. Till detta skall läggas till att gärningsmannen har en utvecklingsstörning och att en dom om rättspsykiatrisk vård skulle kunna bli aktuell, vilket också skulle kunna påverka i denna frågan.

2. Man skall enligt lagen väga skälen för utvisning mot utlänningens anknytning till Sverige, och hur länge denne bott här. Gärningsmannen anses ha stark anknytning till Sverige - eftersom han bott i Sverige i 7 år, går i skolan här och har hela sin familj i Sverige (med brasklapp på pappan som verkar ha vistats en del i Italien.

3. Gärningsmannen har permanent uppehållstillstånd och enligt lag krävs det därför synnerliga skäl för att utvisas. Med beaktande av det jag redan nämnt så skulle man inte nå kraven för synnerliga skäl.

4. Slutligen har det funnits fall de senaste åren där det inte varit möjligt att utvisa till Etiopien, vilket är gärningsmannens hemland.

Jag inser det du skriver.
Men, jag bryr mig inte. I mitt rättssamhälle så skall detta odjur ut. Frivilligt eller inte. Protester från FN eller inte. Ut och aldrig mer välkommen.
Rättspronciper bygger på människor med någon form av moral. Detta odjur saknar all form av mänsklig moral.
Citera
2022-10-01, 21:38
Medlem
Henselons avatar
Citat:

1. Finns ingen " Kampanj" för att mobba förövaren.
2. Hon kommer få ett bra liv, skattepengar har dock inget med saken att göra!
3. Enda anledningen att Pojken "Lidit" är ett egenhändigt val. Med fruktansvärda konsekvenser.
Vad man sår får man skörda, inga undantag, han är värdelös på vårat plan av existens och tillika Universums. Han har grävt sin egen grav!
Citera
2022-10-01, 21:38
Medlem
Citat:

Han har inte lidit.
Han lever, kollar våldsfilmer, får maten serverad, tillgång till internet, osv.

En nioårig flicka har han överfallit, slagit, strypt, utnyttjat sexuellt, så att hon är skadad fysislt och psykiskt för resten av sitt liv. Hennes familj är skadad föralltid.

Luna kommer inte att kunna leva ett fullgott och värdigt liv. Det har det där jävla marmeladmongot satt stopp för.

Han kommer vara skyddad, få ny identitet, likaså hans "familj" hur många dom nu är och kan tänkas utökas till.
Han kommer kosta samhället så mycket pengar och resurser, mer än vad den nioåriga flickan kommer att få.

Det är fan inte synd om pojken.
Han fick uppehållstillstånd baserat på förfalskade uppgifter. Pappan fick väl avslag, men nu är han här...fantastist.
Undrar om flickans föräldrar behöver betala för att få mat på sjukhuset, det råder ju besparingar.
Citera
2022-10-01, 21:40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ko-handel således.

Den här MGM måste nog tas bort från gatorna under väldigt lång tid framöver. För att rättmedvetenheten och andra människors säkerhet kräver det.
1. Ja, det enda som fungerar på personlighetsstörda utöver våld eller isolering, något man inte gör i vårt samhälle.

2. Det håller jag med om att han borde, men det betyder inte att det blir så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in