2022-10-01, 20:11
Bannlyst
Så fort flickan får komma hem och vi får veta hur det är med henne så måste vi starta en insamling till lilla Luna.
Att veta att vad den stackars flickan varit med om gör mig vansinnig 😡😡😡😡😡
Citera
2022-10-01, 20:13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tyvärr fungerar endast denna antitestosteron behandling du nämner på folk som är införstådda med att inte ha sexualdrift. Annars kan de lätt att ta testosteroninjektioner eller tabletter som också benämns anabola steroider, så ökar sexualdriften igen. Både om man är kemiskt eller fysiskt kastrerad.

Därför är det så oerhört svårt att behandla en så ung MGM. Hans sexuella behov kommer som för andra peka först om några år och kvarstå på topp i många år.
Han har redan idag en så uppenbar sexuell grov störning och våldsbenägenhet att han inte kommer kunna leva ett normalt liv som vuxen man i framtiden. Han kommer sannolikt behöva övervakning/ inlåsning hela livet.

Ett litet antal personer får injektioner med läkemedel som »klipper« sexdriften helt. Även patienter som återfaller i högriskbeteende kan få sådana sprutor tillfälligt.
En del tycker till exempel att de behöver den här extra medicineringen inför sommarhalvåret när det är mycket avklädda människor ute som triggar deras fantasier, säger Eva-Marie Laurén.
I Sverige används mest Decapeptyl.”

”Som krav i samband med villkorlig frigivning fungerar det inte. Om man tar anabola steroider motverkar det effekten av den testosteronhämmande behandlingen,”

https://www.lakemedelsvarlden.se/sju...ska-behandlas/

Nja, jag har varit med om att personer får den som är milt intellektuellt nedsatta men begått grova sexualbrott, medicineringen sköts av rättspsykiatriska öppenvården eller rättspsyk och är inte valfri.
Citera
2022-10-01, 20:14
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Vad säger du om lobotomering då. Passivitet kan kanske vara ett alternativ. Eller så plockar vi ut hela skiten han har i skallen. Bränn och gräv ner. Den här personen plockar fram en grymhet inom mej som jag inte visste fanns.

Det fetade - det gör nog den här händelsen hos många av oss. Vi blir alla riktigt hälsosamt förb•nnade. Dock är vi ju fortfarande civiliserade nog för att inte lyncha grabben.

Men vad man ska göra med honom i framtiden - när hans sexualdrift nu som normalt kommer öka under kommande år - samtidigt som han redan nu berättar om fantasier att skada andra, ja det vet jag inte.
Kosta skattepengar kommer det göra oavsett.
Citera
2022-10-01, 20:15
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Problemet med föräldrarna är att de både känt till att han betraktades som 2 år yngre än han var och därmed försatte alla yngre/”jämngamla” för uppenbar fara och att han redan tafsat på tjejer tidigare. Jag har en son, skulle han uppvisa ett sånt sjukt beteende skulle jag aldrig aldrig aldrig låta honom ränna runt på samhället själv och jag skulle krigat för att han skulle fått en elevassistent som höll koll på honom i skolan.

Jag hade nog inte velat ha hand om ett sånt barn själv alls. På något sätt hade jag känt att jag skapat ett monster och inte borde vara förälder. Jag hade haft kontakt, men lämnat bort.
Citera
2022-10-01, 20:20
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nja, jag har varit med om att personer får den som är milt intellektuellt nedsatta men begått grova sexualbrott, medicineringen sköts av rättspsykiatriska öppenvården eller rättspsyk och är inte valfri.

Problemet är ju inte om den presumtiva sexualåterfallsförbrytaren går med på att ta medicinen eller ej. Problemet är att han också kan skaffa preparat som tar bort effekten av den sexualdrifts dämpande behandlingen han får.

Alltför lätt skaffa fram och ta dessa substanser - utan att sjukvården vet att han gör det.

Den här MGM är så pass ung att han har så oerhört många sexuellt aktiva år på pappret framför sig. Att han under denna tid aldrig skulle vilja prova testosteron, om han medicineras mot sexualdriften, tror jag inte finns på kartan.
Gör han det blir han sannolikt mycket farlig.
Senast redigerad av coli 2022-10-01 kl. 20:25.
Citera
2022-10-01, 20:26
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Så fort flickan får komma hem och vi får veta hur det är med henne så måste vi starta en insamling till lilla Luna.

Jag har hört och sett att det redan finns en insamling nånstans.

Om någon känner till detta så lägg upp den här, nu!

Jag skickar slantar till Luna så fort jag vet var jag ska skicka det.

Hon behöver alla stöd som finns!

Luna: https://imgbb.com/M8VFKHP
Citera
2022-10-01, 20:27
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Problemet är ju inte om den presumtiva sexualåterfallsförbrytaren går med på att ta medicinen eller ej. Problemet är att han också kan skaffa preparat som tar bort effekten av den sexualdrifts dämpande behandlingen han får.

Alltför lätt skaffa fram och ta dessa substanser - utan att sjukvården vet att han gör det.

Den här MGM är så pass ung att han har så oerhört många sexuellt aktiva år på pappret framför sig. Att han under denna tid aldrig skulle vilja prova testosteron tror jag inte finns på kartan.
Gör han det blir han sannolikt mycket farlig.

Min erfarenhet är att de ofta går med på det i utbyte mot andra privilegier, särskilt de intellektuellt nedsatta.

Preparat ja, det förekommer säkert, men risken är mindre med en som inte är så smart. Sedan brukar ju rättpsyk ha rätt bra koll och ta blodprover och följa upp de som hör till öppenvården ganska bra. Ibland fungerar det mindre bra, men med dömda sexualförbrytare tycker jag de är ganska noggranna och sätter in åtgärder tidigt så som slutenvård vid avvikande beteende.
Citera
2022-10-01, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Vad säger du om lobotomering då. Passivitet kan kanske vara ett alternativ. Eller så plockar vi ut hela skiten han har i skallen. Bränn och gräv ner. Den här personen plockar fram en grymhet inom mej som jag inte visste fanns.
Man blir mordisk.
Citera
2022-10-01, 20:31
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn

Höll inte mostern i en insamling?

Hur många insamlingar ska till egentligen?

Jag skänker gärna en slant till tösen men jag är inte intresserad av att andra människor ska göra pengar på andras välvilja.
Citera
2022-10-01, 20:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Min erfarenhet är att de ofta går med på det i utbyte mot andra privilegier, särskilt de intellektuellt nedsatta.

Preparat ja, det förekommer säkert, men risken är mindre med en som inte är så smart. Sedan brukar ju rättpsyk ha rätt bra koll och ta blodprover och följa upp de som hör till öppenvården ganska bra. Ibland fungerar det mindre bra, men med dömda sexualförbrytare tycker jag de är ganska noggranna och sätter in åtgärder tidigt så som slutenvård vid avvikande beteende.

Ja kanske har du rätt att många dömda sexualförbrytare har konsekvenstänk nog för att gå med på att helt klippa sexualdriften med kontinuerlig medicinsk behandling.

Frågan är väl om den här 15-åringen har det?

Sexualdriften är bland de starkaste drifter en varelse kan ha. Om den är störd, associerad till våld, innefattar våld och att skada, uppstår utan samtycke, är riktad mot barn och triggas av att någon är medvetslös - ja då är den här personens sexualdrift enormt farlig för omgivningen.

Vågar man ta risken att han i framtiden missköter sin medicinering med konsekvenser?
Eller ska ha förbli inlåst?
Citera
2022-10-01, 20:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja kanske har du rätt att många dömda sexualförbrytare har konsekvenstänk nog för att gå med på att helt klippa sexualdriften med kontinuerlig medicinsk behandling.

Frågan är väl om den här 15-åringen har det?

Sexualdriften är bland de starkaste drifter en varelse kan ha. Om den är störd, associerad till våld, innefattar våld och att skada, uppstår utan samtycke, är riktad mot barn och triggas av att någon är medvetslös - ja då är den här personens sexualdrift enormt farlig för omgivningen.

Vågar man ta risken att han i framtiden missköter sin medicinering med konsekvenser?

Det är inte konsekvenstänk man använder sig av så ofta, mer; du får gå på fotboll med din kontaktperson, men inte om du dricker öl, då får du inget.

Och i läget där man struntar i medicin en period blir det slutenvård.
Citera
2022-10-01, 20:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Eller ska ha förbli inlåst?

Jag tycker inte ens han ska vara i Sverige, men verkligheten är sådan att han kommer inte vara inlåst hela livet och kommer troligtvis även bli kvar i landet. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in