2022-10-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur pass skadad är Luna.... Trodde hon börjat bli bra
Nu är det ju ingen som vet, men baserat på vad som framkommit av det hon utsatts för, är det nog många delar av hjärnan som är svarta( döda). Så multiskador.
Min Förhoppning är att det "bara" är skador som med rätt hjärnrehabiltering o träning kan så sakta läkas till nya nivåer. Utan allt för gravt handikapp. Vår hjärna är ett komplicerat sammansatt organ. Förutsättningarna variera med grader och vilka delar av hjärnan som skadats lite förenklat beskrivitet. Då hon är ung kan en del reperartiva delar återvända med träning o upprepande.
Citera
2022-10-01, 10:31
Medlem
Det har väl framgått väldigt tydligt i alla media att även om hon kan bli bättre än vad hon är nu, så blir hon aldrig bra.

Permanenta hjärnskador finns, frågan är väl mer, hur allvarligt?

https://www.expressen.se/nyheter/15-...-i-skelleftea/

Jag jämför med Anna Holmlund och tänker att det finns en nivå någonstans där, när jag försöker förklara för mig själv vad de pratar om.
Citera
2022-10-01, 10:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Ser onekligen efterbliven ut. Han kanske själv blivit utsatt för liknande av sina föräldrar eller så är han bara psykopat från födseln. Vem vet.
Ser ju ut som ljuset är tänt men ingen hemma, så att säga.

Jag ser regelbundet uppenbart autistiska eller bara utvecklingsstörda barn från dessa delar av världen. Många av dem är jääävligt stora. Får mig alltid att tänka på Of Mice and Men (John Steinbecks bok).
Citera
2022-10-01, 10:43
Medlem
Killmyshadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ser ju ut som ljuset är tänt men ingen hemma, så att säga.

Jag ser regelbundet uppenbart autistiska eller bara utvecklingsstörda barn från dessa delar av världen. Många av dem är jääävligt stora. Får mig alltid att tänka på Of Mice and Men (John Steinbecks bok).

Tror han har en lindrig eller måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Därav noll konsekvens tänkt.
Citera
2022-10-01, 10:45
Medlem
Killmyshadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Det är pga familjen som han kunnat fortsätta med vidrigheter, dom ser sin snälla lilla pojke som inte ska vara frihetsberövad..

Å andra sidan kan vi diskutera vilka insatser och stöd har de familjen fått från samhället? Kanske de har försökt med tillsägelse till honom men han inte förstår.
Citera
2022-10-01, 10:48
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonlillton
Det har väl framgått väldigt tydligt i alla media att även om hon kan bli bättre än vad hon är nu, så blir hon aldrig bra.

Permanenta hjärnskador finns, frågan är väl mer, hur allvarligt?

https://www.expressen.se/nyheter/15-...-i-skelleftea/

Jag jämför med Anna Holmlund och tänker att det finns en nivå någonstans där, när jag försöker förklara för mig själv vad de pratar om.
Med tanke på att flickan svävade mellan liv och död, och hade garanterat dött om hon fått vård timmar senare, så tror jag att hon minst kommer vara i nivå med Holmlund. Hennes liv är totalt förstört, både fysiskt och psykiskt. Det är sällan ett brottsfall gör mig upprörd och ledsen, men det här fallet får tårarna att komma. Nio jävla år och har fått uppleva något så jävla tragiskt och hemskt som mordförsök och grov våldtäkt. Jag kan inte ens föreställa mig den skräck som hon kände. Och att man inte har tagit hand om det där jävla ärkemongot tidigare är en gåta för mig. Han har tafsat på en elev och även försökt våldta en kvinna, och horungen får gå fri som inget har hänt?
Citera
2022-10-01, 10:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
Tror han har en lindrig eller måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Därav noll konsekvens tänkt.
OK. Jo, jag fattar ju att han inte är på nivån "göra ljud och vrida på händerna på ett konstigt sätt". Han slog ju själv larm, t.ex.
Citera
2022-10-01, 11:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Med tanke på att flickan svävade mellan liv och död, och hade garanterat dött om hon fått vård timmar senare, så tror jag att hon minst kommer vara i nivå med Holmlund. Hennes liv är totalt förstört, både fysiskt och psykiskt. Det är sällan ett brottsfall gör mig upprörd och ledsen, men det här fallet får tårarna att komma. Nio jävla år och har fått uppleva något så jävla tragiskt och hemskt som mordförsök och grov våldtäkt. Jag kan inte ens föreställa mig den skräck som hon kände. Och att man inte har tagit hand om det där jävla ärkemongot tidigare är en gåta för mig. Han har tafsat på en elev och även försökt våldta en kvinna, och horungen får gå fri som inget har hänt?
Håller med. Det är ett otroligt tufft fall. Framför allt är det ett mysterium att inte gärningsmannen är omhändertagen sedan tidigare. Han överföll ju för fan en kvinna på brottsplatsen (?) för bara något åt sedan... Haveri är bara förnamnet, och nu har en liten tjej fått sitt liv förstört.
Citera
2022-10-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det är ingen realistisk förhoppning. De utvisar inte myndiga våldtäktsmän, inte ens vid yrkad utvisning.

Han får väl +800tkr och sen är det inget mer med det
Citera
2022-10-01, 11:17
Medlem
Krimkolls avatar
Han har alltså misshandlat, sparkat, slagit, försökt strypa henne på olika sätt och våldtagit henne på olika sätt under ett utdraget förlopp på en bra bit över två timmar. Hon var mycket nära döden och kommer få bestående men står det nu klart. Inse hur mycket hon har lidit och nu får livet förstört.

Sätt honom i fängelse och låt honom ruttna där det skitiga äcklet, utvisa hela den usla missanpassade skitfamiljen! Vi vill inte ha hans skitpappa i vårt land! Inte hans skitmamma heller! Händelse på händelse med trakasserier, tafsanden, överfall, rån, vandalisering med mera, år efter år och det fortsätter till det här. Ändå står dumjävlarna till föräldrar och skola och yrar om att det här är en "fin och mysig kille", i din röv att han är! Han är ett kräk som ska ut ur vårt land med huvudet före.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-10-01 kl. 11:23.
Citera
2022-10-01, 11:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han har alltså misshandlat, sparkat, slagit, försökt strypa henne på olika sätt och våldtagit henne på olika sätt under ett utdraget förlopp på timmar. Hon var mycket nära döden och kommer få bestående men står det nu klart.

Sätt honom i fängelse och låt honom ruttna där det skitiga äcklet, utvisa hela den usla missanpassade skitfamiljen! Vi vill inte ha hans skitpappa i vårt land! Inte hans skitmamma heller!
Det är fråga om ren tortyr. Som någon skrev tidigare finns väl inget som tyder på att flickan hade varit i livet nu om inte GM blivit avbruten. Det hade lätt kunnat sluta som det gjorde för Elin Krantz.

Fö. obegripligt varför man tvunget skulle flyga in farsan från Etiopien eller Eritrea eller vad det var.
Citera
2022-10-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Stackars, stackars flicka Jag antar att de kan säga med all säkerhet att gärningen var planerad om monstret har haft med sig skosnören till platsen. Han är alltså inte såpass utvecklingsstörd att han inte kan planera en våldtäkt samt mord på ett barn. Jag hoppas innerligt att det görs ett exempel av honom och att han skickas ut tillsammans med resten av familjen, men det lär väl aldrig hända.

Edit: Nu kanske vi kan sluta spekulera i flickans skador? Det är bekräftat att hon har permanenta hjärnskador, man får bara hoppas att hon kan få ett drägligt liv trots detta.

Intressant det där, hade han skosnören i fickan eller "hann" han med att dra ut sina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in