2022-07-25, 22:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Så kan det vara men jag tror främsta anledningen till att de inte vill förhöra henne är p.g.a att man inre vill riskera att hon blir ännu värre traumatiserad. Speciellt om det finns väldigt tydliga bevis redan.

Något sådant beslut är jag övertygad om att åklagaren ännu inte har tagit. De kan dock tänkas göra det framöver, men då lär ju en psykolog ha talat med Luna först och gjort en bedömning att det är för hennes bästa.

Att hon inte hörts ännu är inget konstigt alls, hon har ju just vaknat och det kan även i bästa fall behövas åtminstone några dagar för att vakna ordentligt och återhämta sig. inte förrän hon är talbar, vilket hon förvisso kanske redan är, kommer läkarna säkert i samarbete med psykolog, bedöma om och när rättsväsendet kan få prata med Luna, och då är det upp till åklagaren att göra bedömningen om det finns någon nytta med att höra henne om det inträffade. Men där är jag övertygad om att de, om/när de får prata med Luna, också kommer att göra det, om än inledningsvis just för att avgöra den saken.

Någon spekulerade i tråden kring att det kan vara ett sätt för Luna att bearbeta händelsen att få tala med polis/åklagare om händelsen, och så kan det ju så klart också vara. Återigen lär det vara en, eller flera, psykologer inblandade för att avgöra saken.
Citera
2022-07-25, 22:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ok, låt oss höra? Experten.

Berätta nu vilka skäl denna våldsamma och mordlystna våldtäktsman kan ha haft som förmildrar det han gjort? Det är väldigt intressant att höra din tolkning i frågan, vad som förmildrar grova våldtäkter, tortyr och mordförsök på 9-åriga barn, eftersom du är så "duktig" och värdegrundsenlig.

Eftersom det är du som påstår att det finns förmildrande skäl så är det du som får berätta vilka du anser att dessa är. Jag har aldrig påstått något sådant. Din jubelidiot!

Men det är så klart tacksamt att du ser mig som en duktig expert, så det tackar jag för.
Citera
2022-07-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Hur nu pengar skulle kunna hjälpa henne återhämta sig psykiskt…. Fyfan!
Dom. Kanske kan åka till något varmt ställe
Citera
2022-07-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Ge fan i att sprida vänsterpropanda för att förminska gärningsmannens illdåd! Enligt GW som är en mycket erfaren kriminolog, är han mellan 15 och 17 år. Han är minst 180 cm lång i en av de bilderna han lagt upp på facebook. Idiot!

Har verkligen L.GW sagt att han tror att GM är mellan 15 och 17 år? När jag har tittat på bilder på honom ser han inte ut att vara mycket äldre än max 15 år. Jag har ifs bra sett tre bilder på honom, och jag vet ju inte när dessa togs.
Går det att hitta fler bilder på honom? Jag känner bara till hans förnamn.
Citera
2022-07-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Det var ett program om Etiopien på tv för några år sen och där tog dem upp problemet med våldtäkter på "gatflickor". En "gatflicka" i Addis kostade enligt programmet något motsvarade en krona
ändå blev tjejerna våldtagna i parti och minut. Trevliga män i det landet låter det som och kul att dem kan komma hit och sprida lite kultur.

Och svenskfödda vuxna pedofiler som våldtar och mördar året runt indikerar alltså att vi ska ha span på alla svenska män för de är en fara för våra svenska flickor om dessa män går lösa annars? Liksom därmed alla norrmän som kan vara en presumtiv Breivik som skjuter ihjäl alla skolungdomar? Och för att inte tala om alla som kan vara en ny quisling och tänk på alla män över huvud taget som våldtar och misshandlar kvinnor till döds varje dag över hela världen och begår terrorbrott som 32-åringen i Visby som skrev om den australienska massmördaren Martin Bryant helt öppet på sociala medier innan han mördade Ing-Marie Wiselgren under Almedalsveckan och som alltså redan vid födseln borde låsas in eller avrättas enligt er typ av logik och så kan kvinnor insimineras istället för att bli utsatta för våldsbrott gång efter annan.

Eller så ser du och dina rasistiska "vänner" här på fb till att växa upp över vattenpölsnivån ni simmar runt i och inser och begriper att hudfärg och etnicitet har noll och ingen betydelse i brottsfall som dessa och att etiopier i Sverige är lika hederliga som vi svenskar är över lag och att ni inte jobbar hos varken kriminalpolis eller privatspanare. Men att ni dag efter dag gör hatiska uttalande son dryper av total okunskap om just etiopier generellt som är ett folk i Afrikas näst folkrikaste land med 101 miljoner invånare och en högtstående kultur som inte har med det här sorgliga fallet att göra över huvudtaget, visar tydligt hur lågt IQ ni är utrustade med och man skäms att ni ens har lov att skriva på ett seriöst forum då ni helt kör er själva och ert hatiska, blodstörstande våldsbegär i botten så fort ni får chansen med en mörkhyad person och man är glad om man aldrig behöver träffa sådana reptilhjärnor som ni är utrustade med irl.

Att det redan finns proffs som kommer reda ut vad som hände i Skellefteå 7/7 och som kommer ta hand om alla inblandade liksom den skadade flickan kan Sverige lita på då det är deras jobb och inte ert, men att det är något ni lågintelligenta aldrig kommer begripa så jag hoppas att polis och myndigheter ser till att stoppa er, ju snabbare desto bättre, innan det är försent och ni går ut och blir rättshaverister och våldtar och mördar någon oskyldig som ni skriver att ni önskar att göra.
Senast redigerad av Amiralen1968 2022-07-25 kl. 23:16.
Citera
2022-07-25, 23:02
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Eller så anser han inte att han gjort något fel då han beter sig på exakt det sätt som stora delar av den manliga befolkningen i Afrika gör .

Oavsett om detta beteende beror på religion , århundraden av inavel eller helt enkelt bara är normalt i deras kultur så hör ett sådant beteende inte hemma i den civiliserade delen av världen och kommer inte att försvinna hur många fritidsgårdar som än byggs eller bidragsmiljarder som strösslas över "de utsatta områdena " .

Korrekt.

Det är, precis som du skrev, helt omöjligt att få bort djungelbeteendet oavsett åtgärder. Det sitter för djupt.
Citera
2022-07-25, 23:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Flickan mår bra. Men tror inte mamma och pappan vill att hennes tillfrisknande ska störas av att bli förhörd och minnas det hemska

Nu har det ju redan visat sig att du inte har någon "hemligt" informationskälla, utan att dina dylika uttalanden är rena påhitt, så du kan sluta sprida dina falska förhoppningar.
Citera
Medlem
Citat:
Så det var på sätt å vis GM som såg till att flickan överlevde. Hur konstigt det än låter
Ja, det kan ju tala för att han är väldigt sjuk, och gjort det han gjort i någon plötslig ingivelse, men sedan ändå inser vad han gjort och då larmar eller att han har en gnutta empati, eller möjligen är han ”dum” att han inte förstår bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLeonda
Jag hoppas också att några tar detta o egna händer.. fullständigt vidrigt och att det finns så onda människor! Hade ett fall i min hemort för många år sedan. En flicka blev våldtagen och mördad av en vän.. han var för ung för att dömas ordentligt och gjorde om det igen.. hon överlevde dock. Vidriga människor det finns! Har själv barn i samma ålder som den stackars flickan och mår illa av att bara snudda vid tanken. Är
Livrädd för att barnen ska ge sig ut i tonåren och möta människor med vidrig människosyn! Ber för att flickan repar sig fysisk och förhoppningsvis inte har något minne av händelsen ❤️ Alla styrka till henne och henens nära och kära ❤️

Jag är på samma bana! När man själv vet hur farliga människor det finns där ute och vad som skulle kunna ske. Den stora oron när man ville skaffa barn och nu efter när man väl fått barn är man dubbelt så orolig. Hur ska man låta oss och barnen leva ett normalt liv utan att begränsa för att vara för överbeskyddande? Varför måste oskyldiga utsättas för att skyldiga inte kan bete sig som människor. Hur ska vi kunna skydda alla små liv?

Hon lär garanterat minnas och gör hon inte det nu så kommer hon med stor sannolikhet göra det med åren. Det kan jag säga att jag är garanterat säker på…. Skulle inget annat än önska att hon livet ut aldrig mindes en liten sekund utav överfallet.

Varenda fall hon kommer läsa i tidningen eller höra om på nyheterna kommer skära i henne varenda gång. Alla med ärr som inte är bearbetade kommer alltid påverka. Även bearbetade ärr rör om i känslorna och förflutna.

Han har förstört en stor del utav hennes liv. Jag hoppas verkligen att hon har en riktigt god och kärleksfull familj som kommer göra allt i sin makt för att hon ska bli omhändertagen på det bästa möjliga sätt. Även psykiatrin och resterande vårdinrättningar.

Gud, jag vet inte längre vad jag ska säga. Så mycket jag vill få sagt.

Styrka till flickan men också alla berörda ❤️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, det är helt rätt. Jag hörde att det är ett par litauer som är i Sverige nu som letar efter honom, de är på rymmen i hemlandet och försöker tjäna pengar för att ta sig vidare. De tar honom gärna, som jag förstod det.

Nog få personer i Sverige som är lika övervakade som apan är. Så knappast enkelt att dräpa vederbörande och ännu svårare att komma undan med det. Litauer eller inte.
Citera
2022-07-25, 23:07
Medlem
Citat:
Dom. Kanske kan åka till något varmt ställe

Bara för nuet eller som kortsiktig lösning.

Denna flicka måste verkligen omhändertas av familjen och psykiatrin på allvar. Vi vet hur psykiatrin är och den är inte hälsosam…. Hoppas innerligt att denna flicka lilla får riktigt stöd av samhället. Att inte vården släpper denne. Det kommer sätta ännu mer skada hos henne annars.
Citera
2022-07-25, 23:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
GM kontaktade själv polisen, han var inte kvar när polisen kom, men kom tillbaka till platsen en stund senare.

Det stämmer verkligen inte, att "GM kontaktade själv polisen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in