Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Stämmer uppgifterna i tweeten (från Dykaren21):
"Den 9-åriga flickan hsr fått bestående hjärnskador ... är vaken sporadiskt."
Ja, jag vet mer, men som jag nämnt tidigare så kommer jag av hänsyn till familjen och Luna inte gå in på det.
Familjen har valt att dela med sig till vissa och det förstår jag mycket väl när så många som får veta detaljer går ut i offentlig media för att vinna egna pluspoäng, det är bara så jävla vidrigt gjort
Det är upp till familjen/föräldrarna själva att få berätta om hur det står till med Luna och prognos, även om alla anser det vara av allmänintresse bara för att brottet är groteskt och avskyvärt och berör oss alla djupt...
Tids nog kommer mer info, under tiden uppskattas om folk som ej vet slutar spekulera, utan fokuserar på att flickan lever, är inte hjärndöd, omgiven av de som älskar henne och gör allt för att hon skall bli så återställd som möjligt. Rikta er uppmärksamhet på att få upp ögonen hos andra och krav på att rättvisa skall skipas!! Den sjuke jäveln, dess familj och alla andra vidriga jävla as skall ut ur det här landet!
Det jag kan säga är väl att Luna inte är fullt medveten om vad som skett/minns vad som skett och på så vis inte lider av den insikten (än... Det är svårt att säga om hon kommer bli varse detta framöver...), man fokuserar på rehabilitering och att hon skall må så bra som möjligt.