2022-09-10, 13:09
Medlem
Vet man var han befinner sig?
Citera
2022-09-10, 13:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Han använde skosnören för att strypa henne.

Citat:
Kan inte säga mer utan att det då går att lista ut vem jag är och hur jag känner de berörda.

Stämmer uppgifterna i tweeten (från Dykaren21):

"Den 9-åriga flickan hsr fått bestående hjärnskador ... är vaken sporadiskt."
Citera
2022-09-10, 13:30
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata
Var det inte nånstans i Stockholmstrakten?
Citera
2022-09-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Var det inte nånstans i Stockholmstrakten?

GM befann sig någonstans i Stockholmstrakten när Rättsmedicinalverket utförde åldersbedömningen på honom - röntgen handleder och visdomständer samt magnetröntgen knäleder. Om övriga familjen var med är oklart, någon skribent trodde sig ha sett familjen i Sollentuna.

Sedan har Umeå nämnts samt även nu i ett twitterinlägg Piteå. Har trott - och hoppats - att GM vistas i ett låst SIS-hem, men möjligt att han befinner sig i ett HVB-hem.

Har ingen kännedom om SIS-hem kontra HVB-hem, säkerligen skribenter som vet vilken vårdform som är mest trolig i GM:fall.
Citera
2022-09-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Om det är bestående hjärnskador har ej kommit fram i tråden. Den skribent som känner familjen och som har lämnat uppgifter om flickans hälsotillstånd, har skrivit att hon gör små, små framsteg, är vaken på dagarna och sover på nätterna. Men, pratar ej på grund av hjärnskadorna.

Det enda man kan göra är att hoppas att hennes unga kropp med tiden kan läka.

Vore så fruktansvärt och hjärtskärande grymt om hjärnskadorna skulle vara bestående. Kan knappt tänka tanken att ett barns framtid på det vidrigaste och mest avskyvärda sätt har omintetgjorts av ett vidrigt m*onster.
Citera
2022-09-11, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Ja, jag vet mer, men som jag nämnt tidigare så kommer jag av hänsyn till familjen och Luna inte gå in på det.

Familjen har valt att dela med sig till vissa och det förstår jag mycket väl när så många som får veta detaljer går ut i offentlig media för att vinna egna pluspoäng, det är bara så jävla vidrigt gjort
Det är upp till familjen/föräldrarna själva att få berätta om hur det står till med Luna och prognos, även om alla anser det vara av allmänintresse bara för att brottet är groteskt och avskyvärt och berör oss alla djupt...
Tids nog kommer mer info, under tiden uppskattas om folk som ej vet slutar spekulera, utan fokuserar på att flickan lever, är inte hjärndöd, omgiven av de som älskar henne och gör allt för att hon skall bli så återställd som möjligt. Rikta er uppmärksamhet på att få upp ögonen hos andra och krav på att rättvisa skall skipas!! Den sjuke jäveln, dess familj och alla andra vidriga jävla as skall ut ur det här landet!

Det jag kan säga är väl att Luna inte är fullt medveten om vad som skett/minns vad som skett och på så vis inte lider av den insikten (än... Det är svårt att säga om hon kommer bli varse detta framöver...), man fokuserar på rehabilitering och att hon skall må så bra som möjligt.
Citera
2022-09-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ja, jag vet mer, men som jag nämnt tidigare så kommer jag av hänsyn till familjen och Luna inte gå in på det.

Familjen har valt att dela med sig till vissa och det förstår jag mycket väl när så många som får veta detaljer går ut i offentlig media för att vinna egna pluspoäng, det är bara så jävla vidrigt gjort
Det är upp till familjen/föräldrarna själva att få berätta om hur det står till med Luna och prognos, även om alla anser det vara av allmänintresse bara för att brottet är groteskt och avskyvärt och berör oss alla djupt...
Tids nog kommer mer info, under tiden uppskattas om folk som ej vet slutar spekulera, utan fokuserar på att flickan lever, är inte hjärndöd, omgiven av de som älskar henne och gör allt för att hon skall bli så återställd som möjligt. Rikta er uppmärksamhet på att få upp ögonen hos andra och krav på att rättvisa skall skipas!! Den sjuke jäveln, dess familj och alla andra vidriga jävla as skall ut ur det här landet!

Det jag kan säga är väl att Luna inte är fullt medveten om vad som skett/minns vad som skett och på så vis inte lider av den insikten (än... Det är svårt att säga om hon kommer bli varse detta framöver...), man fokuserar på rehabilitering och att hon skall må så bra som möjligt.

Tack snälla för uppdateringen lifedontlivehere!

Att ni vet att hon inte är medveten om vad som hänt borde man väl kunna tolka som att hon på något sätt har lyckats kommunicera med er, vilket låter väldigt positivt jämfört med tidigare spekulationer/påståenden i tråden!

Jag hoppas att hon hinner rehabilitera sina fysiska skador färdigt innan eventuella minnen kommer tillbaka så att hon får fokusera på en sak i taget.

Självklart har man röstat för att utvisa såna här idioter

Krama om hela familjen från oss när du träffar dom! <3
Citera
2022-09-11, 17:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låter väldigt positivt jämfört med tidigare påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Tack snälla för uppdateringen lifedontlivehere!

Att ni vet att hon inte är medveten om vad som hänt borde man väl kunna tolka som att hon på något sätt har lyckats kommunicera med er, vilket låter väldigt positivt jämfört med tidigare spekulationer/påståenden i tråden!

Jag hoppas att hon hinner rehabilitera sina fysiska skador färdigt innan eventuella minnen kommer tillbaka så att hon får fokusera på en sak i taget.

Självklart har man röstat för att utvisa såna här idioter

Krama om hela familjen från oss när du träffar dom! <3

Det tycker jag också.

Ja kramar från oss alla till flickan och hennes familj.
Citera
2022-09-11, 18:06
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tycker jag också.

Ja kramar från oss alla till flickan och hennes familj.

Stora kramar till Lillan med familj!
Visste att det skulle ordna upp sig, be mig dock inte förklara hur jag visste det för det kan jag inte.
Men allas våra böner har ju inte varit förgäves och ett av önskemålen har varit, förutom fysisk återställelse, att Lillan minns så lite som möjligt av händelsen!
Citera
2022-09-11, 18:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stora kramar till Lillan med familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Stora kramar till Lillan med familj!
Visste att det skulle ordna upp sig, be mig dock inte förklara hur jag visste det för det kan jag inte.
Men allas våra böner har ju inte varit förgäves och ett av önskemålen har varit, förutom fysisk återställelse, att Lillan minns så lite som möjligt av händelsen!

Så sant så sant.

Ja detta får vi innerligen hoppas att så kommer ske.
Citera
2022-09-12, 00:55
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så sant så sant.

Ja detta får vi innerligen hoppas att så kommer ske.

Ja, och om någon gör sig lustig över vår Kristna tro kommer den eller de att få
svara inför "The Ancients of Days". Ty om deras hjälp har vi bett för Lillan. Då är det ingen lek längre, då är det liv eller död som gäller!
Citera
2022-09-12, 01:23
Medlem
Gamebreds avatar
Ni är allt bra lustiga. Vilka är ni att ’be’ för att hon inte ska minnas, vilka är ni att säga att det är bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in