2022-08-03, 09:23
Medlem
När man googlar Abushe120 så kommer det upp en bild som ska finnas på TikTok (har inte TikTok). Bilden lades tydligen upp för 4 dagar sedan? Vill någon kolla på TikTok?
Finns det nått nytt om GM?
Går han fritt å håller på med TT?
Citera
2022-08-03, 10:41
Medlem
Jag tycker inte alls det är konstigt att de har satt en PEG på henne. Ett sjukt eller skadat barn behöver, förutom föda, troligtvis också mediciner, som kan vara jobbiga att svälja. Att kunna ge dem flytande genom en sond underlättar mycket. Vi ska ju också komma ihåg att en sondslang genom näsan kan vara ett trauma i sig. Dels att sätta den, men den kan också orsaka irritation på olika sätt. En PEG känns i det här fallet 100 procent rimligt, utan att den för den sakens skull behöver säga nåt om skadeläget.
Citera
2022-08-03, 12:53
Medlem
Har inte läst tråden på ett bra tag nu ska försöka läsa ikapp. Fick höra från en skellefteåbo att A hade lagt ett rep runt hennes hals och dragit in henne i skogen och hållet repet kvar för att slippa kämpa med händerna och sedan ska han ha våldtahit henne MED EN KNIV 😭😭😭😭😭😭 Hoppas VERKLIGEN detta är falskt skvaller
Citera
2022-08-03, 13:13
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waagenbau
När man googlar Abushe120 så kommer det upp en bild som ska finnas på TikTok (har inte TikTok). Bilden lades tydligen upp för 4 dagar sedan? Vill någon kolla på TikTok?
Finns det nått nytt om GM?
Går han fritt å håller på med TT?

Nej, den senaste videon på hans tiktok är från 2021-06-26
Citera
2022-08-03, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av Whosthisbitch
Har inte läst tråden på ett bra tag nu ska försöka läsa ikapp. Fick höra från en skellefteåbo att A hade lagt ett rep runt hennes hals och dragit in henne i skogen och hållet repet kvar för att slippa kämpa med händerna och sedan ska han ha våldtahit henne MED EN KNIV 😭😭😭😭😭😭 Hoppas VERKLIGEN detta är falskt skvaller

Rent och skärt skvaller. Inget blod fanns på platsen.
Citera
2022-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det har jag mycket svårt att se att så kommer att ske.

Flickans mamma eller pappa kommer inte att bli bötfällda.
Jag är tacksam att i vart fall rättssystemet inte är psykopater
Citera
2022-08-03, 14:27
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Rent och skärt skvaller. Inget blod fanns på platsen.

Puh.. men jag undrar, hon var svårt skadad när hon hittades. På vilket sätt, för då brukar det ju finnas blod?
Citera
2022-08-03, 14:31
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania1337
vi måste fortsätta maila kvällstidningarna så dom fattar att vi vill att det skrivs om detta fallet, så det inte glöms bort.

Maila ny information även till utländska tidningar på alla språk ni kan. Såg att en Italiensk tidning uppmärksammat fallet.
Citera
2022-08-03, 14:38
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Bra att vi diskuterar det. Pga alla vänsterblivna feminisktpatrask, förstår man snart inte vad en våldtäkt egentligen är, för de har fått till det så att "gripa tag om någon med våld", t.ex. ta en kvinna på brösten samt stoppa upp ett finger eller objekt i en persons kroppshål, utan tillåtelse, också klassas som våldtäkt. Så det är väldigt många åtgärder som kan inrymmas i ordet våldtäkt, vars innebörd knäppskallarna har förstört.

Så om jag stoppar ett finger i munnen på en person utan dennes tillåtelse, så har jag, per definition, våldtagit vederbörande.

Det vore bra om man formulerade lagen som den engelska, att våldtäkt enbart kan ske med en penis, och allt annat är "penetrerande sexuella övergrepp." För mycket av fingerpetandet du pratar om nu hamnar faktiskt enbart under "sexuellt övergrepp", samtidigt som "våldtäkt" urvattnas av att skådisar ligger med fransmän och sedan ångrar sig. "Sexuellt övergrepp" kan innehålla mycket, så "penetrerande sexuella övergrepp" är direkt en svårare grad.
Om man hade mer specifika definitioner, som i England, så kan man lägga fler brott på varandra och när nyheterna rapporterar om "våldtagits analt och vaginalt samt utsatts för penetrerande sexuella övergrepp" så fattar alla vad som har hänt utan att behöva läsa hela FUP. Dessutom fler brott = högre straff. (Om vi också ändrar så att att man inte kan straffrabbatera)
Citera
2022-08-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Haha, Men det dom dömdes för att ha skrivit var ju sant. Likaså är ju det dom skriver om GM i Skellefteå också sant. De gräver bara lite djupare än MSM som hellre vill mörka de gigantiska problemen med invandringen. Förresten var det inte så svårt att gräva upp faktan då GM postat det på sin Facebook och sociala medier . Så om expressen velat hade de ju också kunnat ta fram det. Men det ville de inte. Man kan undra varför. De hade inte samma problem med att ta fram fakta om exempelvis Madsen. Men han var ju vit gudbevars.
Än är inte människor i Skellefteå vana vid/uppgivna över ett sådant här brott. Nu väntar politikerna och andra styrande på att detta ska rinna ut i sanden.
Citera
2022-08-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den nya lagen är till för att skydda barn från omdömeslösa föräldrar.

Det är föräldrarnas uppgift att skydda henne mot alla nyfikna människor. Inte att fläka ut henne på Internet.

Förhoppningsvis så får de hjälp nu av professionella experter som vet hur man bäst stöttar ett barn som varit utsatt för något så fruktansvärt.
MGM har skadat det dyraste mamman har. Jag tror att hon skiter i huruvida hon blir åtalad eller inte. Du kommer inte åt henne.
Citera
2022-08-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Såg det! 😳
Helt röd profilbild (blank)
Och ingen omslagsbild men profilen är kvar….
Jag kan iallafall ännu se den.
Vad bra att människor har skärmdumpat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in